obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Hoe kan ik IPTV van kpn werkend krijgen?
Lutz
Ik heb nu de volgende situatie:

aan de v10 box hangt een powerline adapter via een LAN kabel, elders in huis en tuin hangen access points via powerline aangesloten. Verder hangt aan de v10box via LAN kabel de alarminstallatie.

Televisie en satellietontvanger zijn per wifi aangesloten.

Ik kan natuurlijk bij de televisie nog een powerline adapter plaatsen.

Kan ik dan daar weer per LAN kabel zo een settop box van kpn aansluiten en zal het dan storingvrij werken?

Kabel trekken kan niet: er ligt vloerverwarming.
 
eogcnlGhost
Hoi Lutz, het is echt af te raden je ipTV via een Powerlan te laten lopen.
Zoals je misschien al eerder hebt gelezen ergens hier op het forum, raad ik al af een bij een bekabelde verbinding je ipTV en computernetwerk op de zelfde kabel (netwerk) aan te sluiten.
Vanaf de modem een eigen kabel voor je computer netwerk en een eigen kabel voor je ipTV netwerk.

Powerlan heeft nadelige gevolgen op je ipTV en dan heb jij nog de combi van je computernetwerk erop zitten.
Ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.
Helaas is het nog steeds niet mogelijk 2 Powerlan netwerken binnen je eigen huis te maken. (Het kan wel, maar je raad al wat er dan gebeurd, het lijkt op een soort DATA kortsluiting).

Een idee om toch je LAN kabel bij je ipTV te krijgen zijn de volgende:
> Misschien heb je nog een anadere doos in de buurt zitten, zoals de telefoon of waar de oude coax kabel in zit/zat, trek daar een LAN kabel bij.
> Best dure oplossing: Pak een CAT6 doubble shielded LAN kabel en trek hem bij je stroom erbij. (wel in de korst mogelijke manier van je V10 naar je ipTV en er mogen ook geen koppelingen tussen zitten).
Aan het einde van de kabel mag je eventueel een switch zetten voor andere ipTV kastjes, maar niet om iets anders aan te sluiten zoals je TV op SAT box.

SHIELDED heb je echt nodig als je hem bij je 230V trekt.
Je 230V netwerk is 50hz en die pulseert storingen door je LAN kabel heen.
Het SHIELDED gedeelte (folie) zorgt ervoor dat de storingen zoveel mogelijk buiten de kabel worden gehouden.
Je moet hier ook speciale CAT6 RJ45 voor gebruiken met een metalen huls er om heen, waar de folie tegenaan moet zitten (anders heb je een mooie kabel zonder funtie.
Nog beter is de folie te aarden aan je aard kabel van je huis installatie, sinds de V10 niet geaard is.
De V10 heeft wel een stukje electronica aan boord voor CAT6 shielding, maar aarde werkt nog steeds het beste.

Nou je hebt weer wat knutsel plezier voor het weekend.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Lutz
Was het maar waar. In mijn oud bedrijfspand waren de kabelkokers netjes met cementspecie vervuld. Super brandveilig, maar geen doorkomen. Nu heb ik in mijn nieuw huis ingebouwde telefoondozen, en die zijn ook dichtgesmeerd.
 
eogcnlGhost
Dan is de CAT6 Shielded misschien de oplossing.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peterpan_1966
TS; al een oplossing gevonden? Ik kan beamen wat eogcnlGhost zegt, heb nog nooit zoveel problemen ondervonden met de Devolo's. Bij mijn vorige provider (Ziggo) nul problemen gehad maar dat heeft oa te maken dat dit via coax liep.

Kan je een inbouwdoos met stroom misschien opofferen om een utp-kabel door te trekken? En dan van een ander punt je stroom halen?
 
Lutz
Ik was intussen in de kruipruimte maar daar kom ik niet overal. kpn zelf adviseert powerline adapter om draadloos televisie te kijken.

Ik doe in mijn huis en tuin alles draadloos of met devolo adapters en tussen modem en de televisie zou ik 88Mbit/s halen.

Op dit moment heeft IP televisie geen prioriteit, ik moet eerder in mijn nieuw huis nieuwe kozijnen laten plaatsen. Over een maand heb ik het dan wat rustiger en kan televisie bijbestellen.
 
eogcnlGhost
LAN kabels via de kruipruimte zijn een heel goed idee, maar let op 1 ding, ze kunnen niet tegen vocht.
Buis er omheen is dus wel de aanrader.
Je hebt ook LAN kabels speciaal voor vochtige ruimtes maar dan is die buis veeeeeel goedkoper.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe kan ik IPTV van kpn werkend krijgen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
IPTV Windows 10 Hardware instellingen : 1 06 apr 2017
iptv instellingen kpn. Algemeen : 2 19 feb 2016
Erg technische vraag IPTV MultiPVC / MultiVLAN Algemeen : 21 15 feb 2016
Storing IPTV KPN via Wifi verbinding Philips 32PFL4258H Frequently Asked Questions : 5 17 apr 2015
IPTV ICM Devolo's 500AV+ (triple) KPN Glasvezel Storing : 6 25 dec 2014
Advertentie