obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
IPTV ICM Devolo's 500AV+ (triple)
glasblazer
EInd oktober meldde ik dat mijn VIP1853 regelmatig kuren ging vertonen. Achteraf leverden de Devolo's problemen op.
Hoe kan het dat een lange tijd achtereen de de VIP1853 keurig TV beelden streamt naar de TV en ik opeens iedere keer met trillingen en stlstaand beeld wordt geconfronteerd? Het blijkt dat die Devolo's zo nu en dan door storingen op het stroomnetwerk, stroomuitval of mogelijk anderszins van slag af raken.
In oktober 2014 was dat een paar weken achtereen. Resetten van de VIP1853 en uit het wandcontact nemen van de Devolo's hielpen niet. Dacht dat ik aan een nieuwe settopbox toe was, maar ik ben toch weer aan het experimenteren gegaan.
Het blijkt dat als je de Devolo's weer naar fabrieksintellingen terugzet en je vervolgens de zaak weer met elkaar verbindt, alle storingen verdwenen zijn. Ik draai nu al weer een week of vier probleemloos.
In de woonkamer heb ik een triple model met 3 lan-aansluitingen. Vreemd is wel dat de andere signalen van de minipc en mediaplayer ogenschijnlijk geen hinder ondervinden van de storing die in zo'n devolo opgebouwd kan worden.
Als ik films stream met de minipc of vanaf de mediaplater, ondervinden de beelden namelijk geen hinder wanneer dat bij IPTV wel het geval was. M.a.w. IPTV is veel gevoeliger voor storingen.
 
eogcnlGhost
Hoi glasblazer, ik kon me DIT bericht nog herinneren, ik neem uit je verhaal van nu op dat je nog steeds op dat oude ding zit.
Bel toch is met KPN en ruil dat oude ding voor de nieuwe HMB2260, dat is een verbetering van 500%.

De VIP1853 SSD flashdrive is het probleem, er zit zodanig weinig geheugen op wat zo traag is dat hij zijn buffers gewoon vol laat lopen en dan gaat zitten stuiteren met zijn eigen geheugen.
Je moet het zien als een pc, als je meer vraagt van je geheugen dan je aan geheugen hebt dan moet je geheugen vrij gemaakt worden.
De pc is heeft hier bijvoorbeeld een pagefile voor om de grote klappen op te vangen inplaats van het naar het geheugen te sturen waar door die een overkill zouw krijgen.
De VIP1853 heeft deze pagefile niet en heeft ook geen trim ondersteuning zoals de SSD in je pc wel heeft, vrij maken wat hij niet meer gebruikt.
Je SSD loopt gewoon langzaam vol en krijgt die overkill en gaat stotteren, hij krijgt meer data binnen en weet niet waar hij het moet laten.

De HMB2260 werkt niet meer met een flash geheugen maar heeft een echte geheugen module net als in je pc, wat niet gebruikt wordt wordt opgeruimd en kan weer hergebruikt worden.
Dit geeft minder problemen met overkill, je kan hem wel een overkill geven door hem permanent aan te laten staan, maar zodra je hem in standby zet is in 99% van de gevalen je problem al opgelost.
En voor de 1% is er nog de aan/uit knop, ook weer net als in je pc.
Pc op standby, dan kan je windows direct vanuit het geheugen gestart worden, maar trek je de stekker eruit dan moet hij weer langs het normale boot proces om te kunnen starten omdat er niets meer in je geheugen staat.

Lang verhaal kort, ruil dat antieke ding in voor de HMB2260.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
Bedankt voor je reactie. Ga er werk van maken.
Trouwens ben nog steeds erg te spreken over het product en de service van de kpn. Moet er wel bijleggen, ik doe alles draadloos om mijn NAS na, dat ik met een eigen router werk. De EB-boxen brengen gewoon te weinig.
 
eogcnlGhost
Als ik jouw was, zouw ik zoveel mogelijk bedraad doen.
Vanwege dat de WiFi van de EB ongeveer 65Mbit haalt en de rest in je netwerk over het algemeen 1000Mbit is, op uitzondering van oude laptops die nog 100Mbit zijn.
Ook al zouw je in WiFi adaptor in je pc hebben van bijv. 300Mbit dan neemt hij de snelheid aan van van de zender in dit geval je EB (max 65Mbit).
Het verschil is dus aanzienelijk:
65Mbit = 8MB/sec - DVD van je NAS naar je PC: 9 minuten
100Mbit = 12.5MB/sec - DVD van je NAS naar je PC: 6 minuten
1000Mbit = 125MB/sec - DVD van je NAS naar je PC: 30 seconden
Hier ligt wel nog een factor aan, de snelheid van je harde schijf/SSD en wat er allemaal nog meer draait in je pc.
Maar ik neem aan dat je het idee wel begrijpt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
Je hebt helemaal gelijk. Maar al die draden door de woning vind ik maar niks. Laptops uitgerust met 300mbps dongels en mijn Tp-link router draait 300mbps op 2.4ghz.ik haal nu afhankelijk welke laptop ik gebruik max 8-10 mb per seconde.
 
eogcnlGhost
Misschien is dit KLIK MIJ een leuke oplossing voor je 1200Mbit door het stopcontact en wifi, is je wifi en kabel probleen in 1x opgelost.
Het starters setje is even een rip uit je lijf, maar het plezier wat je er van zult hebben is wel 3 ribben waard.
Dit heb ik bij een kennis aangesloten met een paar van deze: KLIK MIJ (dit zijn geen repeaters, maar echte wifi acces points), voor in de tuin, garage en zolder.
De rest van het huis is voorzien van de 1200+ kits.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IPTV ICM Devolo's 500AV+ (triple)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoe kan ik IPTV van kpn werkend krijgen? Hardware instellingen : 7 12 nov 2017
IPTV Windows 10 Hardware instellingen : 1 06 apr 2017
iptv instellingen kpn. Algemeen : 2 19 feb 2016
Erg technische vraag IPTV MultiPVC / MultiVLAN Algemeen : 21 15 feb 2016
Storing IPTV KPN via Wifi verbinding Philips 32PFL4258H Frequently Asked Questions : 5 17 apr 2015
Advertentie