obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Erg technische vraag IPTV MultiPVC / MultiVLAN
FreedoM
Omdat ik de schurft krijg van mijn Experiabox (TG789vn) wil ik eigenlijk een ander modem neer zetten. Ik denk zelf aan een Draytek 2850N. Deze ondersteund alles wat ik wil (waaronder ook DHCP UIT! ivm eigen server, Multi WLAN elk op een aparte VLAN etc) maar ik moet de instellingen weten om IPTV aan de gang te krijgen.

Gisteren en vandaag met KPN gebeld, deze kunnen mij alleen vertellen dat er MultiPVC gebruikt wordt, maar niet hoe je dit moet instellen.

VDSL instellen is het probleem niet, deze kan gewoon standaard ingesteld worden zonder problemen (Tag 6 etc).

The tricky part is dus IPTV. Ik kan een LAN poort apart instellen, en WAN bridged mode doorzetten op een aparte VLAN/MultiPVC echter moet ik wel enigszins weten watde instellingen zjin.

Wie o wie kan mij vertellen hoe deze instellingen zijn zodat ik eindelijk verlost ben van de Thomson (en ja, ik weet dat KPN geen andere modems ondersteund als de Experiabox, maar om eerlijk te zijn is dit ook niets!)

Uiteindelijk moet het zo zijn (na onderzoek) dat de Draytek hetzelfde, zo niet meer kan als de Thomson.

Help mij ajb uit deze brand Wink

Groet,

Bart
 
highflow
Mischien heb jij me posts gelezen over wat ik van plan was ?

ik dacht eerst ook aan een 2850 maar t is uiteindelijk de 2920 geworden
omdat voip wel in de 2850 zit maar kpn de gegevens niet vrij geeft dus kan je t nooit instellen.
internet met tv kan zowiezo op de 2850 weet ik vrij zeker

doe effe een mailtje naar Routershop.nl die helpen je goed
leg goed uit met details welke lijn en abo je hebt wat en je wilt dan hoor je van hun wat de beste optie is .
je kan gigantisch veel met de drayteks , dual wan draait hier nu ook aardig
ik heb em achter de H220 hangen en de H220 houd nog als gewoonlijk de voip onder handen.
Maar met een abo zonder bellen dan kan je heel goed geheel de experiabox verwijderen.
Voor de tv instellingen weet ik niks maar die zal je ongetwijfeld wel ergens kunnen vinden of neem ze over van je huidige modem.
 
FreedoM
Probleem met huidige modem is dat die volledig dicht zit. Configuratie is er gewoon niet uit te krijgen.

Omdat ik toch niet bel en dat er voor een tijd geleden volledig uit gegooid heb, zal ik het ook niet gaan gebruiken. Daarom dat ik iemand zoek die mij alleen het stukje kan vertellen over IPTV.

Jou stuk heb ik inderdaad vlug gelezen, ik wil alleen volledig af van die Experia Box omdat hij me de laatste tijd gewoon meer ellende bezorgd dan iets anders.

Routershop wel benaderd, zij zeggen dat het een kwestie is van inpluggen. Ik zag wel dat de settop box een eigen ip krijgt, dus moet hij in een aparte VLAN zitten. Vandaar ook de vraag.

Groet,

Bart
 
highflow
anders gewoon via de helpdesk proberen om wat gegevens te krijgen ,
dat ze dat niet doen voor voip kan ik nog voorstellen ivm veiligheidrisico
maar voor iptv denk ik dat ze toch wel kunnen helpen als je een beetje schappelijke dame aan de lijn krijgt.

Vlan is zeker mogelijk groepen of allemaal aparte lan`s met 1 apparaat ...
ook het instellen van gateways ip`s en mac adres heb je veel vrijheid om t te maken hoe jij t wilt.
ook QoS en loadbalance kan handige functie zijn ivm iptv.
 
FreedoM
Vandaag KPN nog maar eens gebeld en mijn vraag voorgelegd. De persoon die ik aan de lijn kreeg gaf netjes de melding dat zij geen support geven op andere modems als de Experia Box, maar:

"Een collega van mij heeft dit aan de gang zonder Experia Box. Dit heeft hij in een blog op Tweakers.net neer gezet. Dit is dan wel voor glasvezel, maar voor Annex-A VDSL moeten deze instellingen hetzelfde zijn. Misschien dat u hier iets verder mee kunt?"

Vervolgens heeft hij mij de link toegestuurd per mail waar de uitleg gegeven wordt. Zoals ik het lees:

VDSL VLAN 6 Untagged (voor je internet verbinding)
IPTV VLAN 4 Untagged Bridged naar 1 van je netwerkpoorten

Dan zou alles het gewoon moeten gaan doen. Ik slaap er nog even een nachtje over, maar denk dat de Experia Box binnen afzienbare tijd de deur uit vliegt Smile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 13 2012 14:02:26:
Goed,

Na veel gezeur met leverancier, niet leverbaar AP800 (voor wireless boven) en wat geklooi...

Eindelijk een Draytek 2850Vn binnen gekregen (kan ik ooit misschien als KPN VoIP vrijgeeft, ook bellen met me Draytek). Gisteren aan het bouwen gegaan, en eigenlijk had ik na 5 minuten zowel TV als Internet Smile

VDSL zoals gezegd getagged naar VLAN 6. VLAN 4 gebridged naar poort 3 intern en aangegeven dat dit een IPTV kanaal is. Even gebruikersnaam en wachtwoord gekopieerd uit Experiabox voor PPPoE en het draaide.

Al met al... Als iemand ooit een 2850Vn (of n) heeft, ik heb nog een lege config waarbij IPTV en KPN ingeregeld is. De rest mag dan zelf ingevuld worden Wink

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 20 2012 22:47:54:
Hierbij wat config files.

Gewoon normaal adres, met standaard login.

Groet,

Bart

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 25 2012 15:25:55:
Na wat vragen gekregen te hebben, hierbij wat screenshots van mijn config

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 25 2012 15:26:23:
Na wat vragen gekregen te hebben, hier wat screenshots van mijn config.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 25 2012 15:28:56:
Na wat vragen gekregen te hebben, hierbij wat screenshots van mijn config. Dit werkt bij mij tot nu toe gewoon goed.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 25 2012 15:29:43:
En de laatste Wink (plaatjes waren tot 3x toe te groot, vandaar de zovele posts)
FreedoM voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door FreedoM op 25 juni 2012, 15:29
 
ZeroMinded
Ik heb met deze instellingen ook Internet van KPN met IPTV aan de praat gekregen op een draytek 2750(n).

bedankt voor de uitleg!

1 tip voor andere die evt na aankoop de 2750 niet verbonden krijgen met VDSL.
gebruik dan de beta firmware te vinden op draytek.co.uk. werkte meteen!
 
GerritG5
Ik zou dit ook graag toe willen passen op een VDSL (FttC) lijn, maar ik wil dan niet gebruik maken van de Draytek als router. Is dit ook mogelijk? Dus de Draytek gebruiken om het VDSL signaal te bridgen naar 2 uitgaande ethernet poorten. 1 poort gaat dan met VLAN 6 naar een internet router (in mijn geval een Linux host) en 1 poort gaat met VLAN 3 en 4 naar de Experia Box voor TV en Telefonie.
 
jost
Heb nog een vraag, op welke poort wordt de experiabox aangesloten aangezien je deze helaas nodig hebt voor de VOIP. Momenteel nog Ziggo met zo'n *** ubee, hierin reeds het Wifi laten uitschakelen en dit wordt geregeld door een Draytek 800 die in de serre hangt. maar mis nog een klein stukje in de dekking binnen in huis, vandaar de keuze voor de 3920vn (hopend dat kpn de sip gegevens gaat vrijgeven.


De opstelling die ik voor ogen heb is als volgt. vanuit de Genisis van Reggefiber utp naar de Draytek 3920vn en van hieruit een kabel naar de Experiabox voor Voip en 2x ITV, een kabel naar de Draytek 800 en 2 kabels naar boven voor vaste pc's. Op de Draytek 800 zit een interne router/switch en vandaaruit wordt het gast wifi netwerk en het wifinetwerk geregeld. alleen het gast wifi zend zijn ssid uit, van hieruit loopt ook een kabel naar de schuur waar ik een werkplaats pc en een NAS heb staan

Dus de Draytek 3920vn zal enkel dienen voor het internetgebruik wifi en utp. Dit omdat de experiaboxen een behoorlijk verlies geven op het internetsignaal.

Heeft iemand van jullie deze opstelling met een 3920 of andere Draytek al eens geprobeerd? scheelt mij het wiel nogmaals uitvinden.
 
starpc
ik weet het DIT is eeeeen heeeelll oud draadje. maar ik weet de Vlan's van IPTV voip en internet

Vlan 4: Television
Vlan 5: VoIP
Vlan 6: Internet
 
phorze
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn het config bestand van FreedoM opnieuw willen uploaden?

Ik krijg het hier met de nieuwste firmware niet aan de praat. Modem is een 2850n.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Erg technische vraag IPTV MultiPVC / MultiVLAN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoe kan ik IPTV van kpn werkend krijgen? Hardware instellingen : 7 12 nov 2017
IPTV Windows 10 Hardware instellingen : 1 06 apr 2017
iptv instellingen kpn. Algemeen : 2 19 feb 2016
Technische info FON KPN Handleidingen : 2 05 jun 2015
Dongel kpn buitenland vraag KPN Mobiel Internet : 1 12 mei 2015
Advertentie