obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Storing IPTV KPN via Wifi verbinding Philips 32PFL4258H
glasblazer
Kom weer eens met een storing die ik niet kan verklaren.
Bij het terugkijken van opnamen - vooral na het doorspoelen van de reclame - stottert en happert de uitzending enorm en slaat mijn Motorola vanzelf over naar normaal TV ontvangst of zelfs helemaal uit.
De TV hing via Wifi aan het thuisnetwerk (Smart TV). Tijdens een grote stroomstoring enige tijd terug heeft de TV zijn Wifi netwerk instellingen verloren. Dat had ik niet zo gauw in de gaten, maar de storingen bij het terugkijken en doorspoelen van opnamen, waren eventjes verdwenen.

Vanmorgen wilde ik een uitzending gemist via de TV kijken en zag dat ik de smart tv weer met het netwerk (Wifi) moest verbinden.
Later ging mijn dochter een opgenomen uitzending terugkijken en het was weer bal. Stotteren en happeren van het beeld niet te kort.
Ging een lampje bij mij branden.TV via lan kabel met Netwerk verbonden en de opgenomen uitzending kon normaal bekeken worden. Ook door- en terugspoelen ging probleemloos.

Kort gezegd als de TV via Wifi met het thuisnetwerk is verbonden, veroorzaakt dit storingen op de Motorola settopbox
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Vindt er interferentie plaats tussen het Wifi signaal van de TV en mijn Motorola settopbox of kan er nog iets anders meespelen? Deugt mijn TV niet (pas in mijn bezit) of is de Motorola overgevoelig?
 
eogcnlGhost
Als je TV de mogelijkheid heeft tot het instellen van een statische IP adres, gelijk doen.
Zet hem in de range ergens tussen de 1 en 50 (192.168.2.1 tot 192.168.2.50).
Als je TV door de WiFi van de Experiabox loopt, dan kan je gelijk stoppen met je project.
Pak een andere router met WiFi of koop er 1, gebruik die als WiFi station, gaat veel beter.
Maar het beste is nog steeds via de kabel.
Eigenlijk alles wat streamt kan je het beste door een kabel doen.
Tenzij de optie er echt niet voor is dan zijn er ook andere mogelijk heden.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
Ik kan alleen niet verklaren, dat de WiFi verbinding voor het smart gedeelte van de tv, de Motorola settopbox negatief beïnvloed. De tv uitzendingen met name opnamen stotteren enorm als de tv via WiFi in het netwerk hangt.
 
eogcnlGhost
Ik had begrepen dat je netwerkt via het stopcontact had.
Zit daar een wifi module bij?
En zit je setupbox via een kabel in dat zelfde netwerk?

En hoe is met de led lampjes afgelopen?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
De Settopbox is via 500av+ gekoppeld aan de En. WIFI TV via externe route naast En gekoppeld. WIFI EB niet ingeschakeld. Storing TV bij afspelen opnamen weg nu WiFi verbinding TV is uitgeschakeld. Smart TV gedeelte nu met lan verbinding opgevangen. Op een of andere manier - TV zendt krachtig WiFi signaal uit - beïnvloedt het WiFi signaal van de TV de kwaliteit van het terugkijken van opgenomen programma's via de settopbox.

De set ledlampen die een storing veroorzaken, blijken van een andere leverancier afkomstig.

Blijf het heel erg vreemd vinden dat wanneer ik alles heb uitgeschakeld en later alleen de Philips Led lampen ontsteek Devolo Cockpit een snelheidwinst van 155 naar 185 mbs laat zien.
Kortom alternatieve verbindingen naast UTP bekabeling zijn erg wisselvallig.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing IPTV KPN via Wifi verbinding Philips 32PFL4258H', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Advertentie