obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
IPTV over Wireless Bridge
bazelaar
Ik heb sinds kort een KPN glasvezel verbinding met alles in een 100 mbit

Ik heb een experiabox V8 en heb nu op twee manieren geprobeerd om een wireless bridge te maken naar een TV ontvanger.
Kabels trekken zit nog niet in de planning en de ip-stekkers geven te weinig signaal door.

1. Ik heb, via het draadloze netwerk van de Experiabox een client bridge gemaakt op een linksys E2000 met dd-wrt firmware. Als internetverbinding werkt deze prima. Echter, de ontvanger (motorola) doorloopt alle stappen van de installatie, behalve de laatste. (het max 10-min wachten scherm)
Ik heb begrepen dat dat aan het niet goed doorgeven van het VLAN (4?) is. Filter Multicast is aan op de E2000.

2. Ik heb, op poort 3 van de Experiabox een identieke router gehangen (E2000 met dd-wrt) en ingesteld als access-point. DHCP staat uit. Aan de andere kant heb ik een client bridge gemaakt van de tweede E2000
Ook hiermee heb ik een prima internetverbinding gerealiseerd.

Wat doe ik fout? Wat zie ik over het hoofd of is dit echt niet mogelijk?

Ik ben al avonden aan het hobby'en, maar met zeer weinig resultaat.
 
eogcnlGhost
Heb je het volgende al is geprobeerd?

Pak een UTP kabel, sluit die aan op je modem en op de motorola.
Doe de setup van de motorola, als hij klaar is haal vooral de stroom er niet vanaf anders kan je opnieuw beginnen (de adaptor uit niet uit het stopcontact).
Als je dan TV hebt, haal de UTP kabel er af en sluit het aan zoals je zelf in gedachten had.
Kijk is of dat werkt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
jeroen3
Multicast moet wel aan, juist niet filteren.
Ik ben niet van kpn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IPTV over Wireless Bridge', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoe kan ik IPTV van kpn werkend krijgen? Hardware instellingen : 7 12 nov 2017
IPTV Windows 10 Hardware instellingen : 1 06 apr 2017
iptv instellingen kpn. Algemeen : 2 19 feb 2016
Erg technische vraag IPTV MultiPVC / MultiVLAN Algemeen : 21 15 feb 2016
Storing IPTV KPN via Wifi verbinding Philips 32PFL4258H Frequently Asked Questions : 5 17 apr 2015
Advertentie