obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Sitecom extender
Leo2108
Heb sinds een paar maanden glasvezel en dat werkt over het algemeen goed. Bekende probleem: aansluiting in de meterkast en dus te weinig bereik in huis. Daarom een Sitecom extender gekocht (N300) en deze met een kabel aangesloten op de Experia box. In het begin perfect bereik in huis, geen signaalverlies (48 van de 50 mb).
Echter: met enige regelmaat valt signaal terug naar 5 mb, en blijft daar hangen. Ik heb op aanraden van de Sitecom helpdesk andere kanalen gekozen, heb de extender een keer of 20 opnieuw geïnstalleerd en soms werkt het, maar altijd kortstondig. Moet dan weer opnieuw installeren enz.
Meest recente probleem: heb de extender opnieuw geconfigureerd volgens de handleiding, maar als ik dan de kabel vanuit de Experia inplug doet de extender het nog wel, wordt ook herkend, maar maakt geen verbinding meer met Internet. Er valt op de extender één lichtje uit als ik de netwerkkabel na configuratie eruit trek, en dat gaat nu niet meer aan als ik de experia kabel weer aansluit.

Twee vragen:
1. Wat veroorzaakt dit probleem en wat is de oplossing?
2. Wat is de structurele oplossing? Ik kan de extender wellicht weer aan de praat krijgen, maar hoe voorkom ik dat ik over een week of zo weer opnieuw moet installeren?
 
jeroen3
Welke versie van de experiabox heb je?
Ik ben niet van kpn
 
Leo2108
v8
 
TelecomJeroen
Hallo, je moet WiFi in modem uitzetten en je moet een AP kopen(Access Point) en die aansluiten op je lan-poort van het modem.
 
jeroen3
Die functie biedt die extender waarschijnlijk ook.

Het kan zijn dat het draadloos repeaten niet werkt met experiaboxen. Dat is mij tot op heden ook niet gelukt.
Met een kabeltje doet hij het waarschijnlijk wel.

Kijk eens in de handleiding voor de accesspoint modus.
Ik ben niet van kpn
 
Leo2108
Dank voor jullie reactie, maar ... het rare is dat de beschreven constructie tijden lang perfect gewerkt heeft. In opzet moet die het dus doen, maar de werking... Ik blijf nog even zoeken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom extender', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sitecom 500 Homeplug in Experiabox V9 Routers : 2 27 jan 2015
Sitecom 300N XR achter EB Thomson TG789vn WiFi : 1 12 nov 2013
H220N icm Sitecom 300 extender WiFi : 2 17 feb 2013
sitecom usb adapter geen internetverbinding Frequently Asked Questions : 2 03 okt 2012
Wifi via extender Algemeen : 2 21 aug 2012
Advertentie