obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
arcadyan ARV7519 probleem met aansluiten
rapapah
Bij mn nieuwe oplevering is de arcadyan ARV7519 geleverd.
Nu heb ik al heel veel aansluitingen geinstaleerd maar nu kom ik er even niet meer uit.

Eerst heb ik alles correct aangesloten op de wandcontactdoor met de splitter ertussen en als ik het modem aanzet gaat alleen het powerlampje en de wireless lamp branden maar niet de telephone en internet. De telefoon geeft ingesprekstoon en kan wel telefoontjes ontvangen maar zelf niet bellen. Dit ook na verschillende resets.
KPN zegt dat het op het ISRA punt moet aangesloten worden.
Dit heb ik dan ook gedaan op dezelfde manier (heb dit vaker gedaan) maar blijf steeds maar deze 2 lampjes krijgen en kan niet gebeld worden.
KPN zegt dat ze de lijn niet kunnen activeren.

Heb trouwens op beide manieren met en zonder splitter geprobeerd.

Ik kom wel de router settings in op mn pc maar heb geen internet

Iemand een idee? Misschien de arcadyan ARV7519 defect?

Wat mij opvalt is dat de 2 lampjes direct aanspringen bij het aanzetten. Het lijkt wel of de modem niet opstart (duurt meestal 30 secs tot een minuut)
Heb ook na een reset 30 minuten en langer gewacht maar ook een nogo

Heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd maar krijg het niet aan de praat....

Please help !

Thanks
Gewijzigd door rapapah op 15 januari 2011, 15:59
 
cuore verde
Het is goed mogelijk dat de exp.box stuk is of het verkeerde type.
Achter op de exp.box staat naast arv 7519: PSTN of ISDN afhankelijk van je aansluiting, deze zijn niet inwisselbaar.
Dus heb je vaste telefonie met 1 nummer heb je een PSTN/analoge exp.box nodig, Heb je ISDN dat is meestal met 4 nummers dan heb je dus ook een ISDN type exp.box nodig.

Aangezien je wel gesprekken kunt ontvangen is de splitter niet kapot.

Als je voor internetplusbellen al Adsl van KPN had is het onwaarschijnlijk dat er geen signaal is.
Dan zou je normaal gesproken ook op de KPN vangpagina terecht komen en zou op zijn minst het broadband lampje branden op de experiabox.
Heb je hiervoor nog geen Adsl van KPN gehad of van bv. Tele2, Telfort, Online/Wanadoo is waarschijnlijk het signaal niet geleverd.

Je zou de helpdesk kunnen bellen om een lijnmeting te doen op je telefoonnummer, er zou dan een splitter in de centrale aanwezig moeten zijn. Is dit niet het geval zal de experiabox niet online komen en moet je gewoon een monteur bestellen want dan ligt het probleem in de KPN centrale. Meten ze wel een splitter in de centrale, kan de oude Adsl verbinding nog aanwezig zijn op jouw aansluiting of je modem is kapot. Maar uiteindelijk zijn dit problemen die je zonder monteur niet opgelost krijgt. Als je al klant bij KPN was voordat je internetplusbellen bestelde, komt de monteur dit gratis oplossen als het probleem niet bij jouw zit.

succes.......

(Tip) als je ** indrukt voor het kiezen van een telefoonnummer op je telefoon kun gewoon op de vaste lijn naar buiten bellen. als alles goed zit aangesloten.Wink
Gewijzigd door cuore verde op 15 januari 2011, 20:38
 
rapapah
Super antwoord cuore verde, daar kan ik wat mee !

Thanks Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'arcadyan ARV7519 probleem met aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 01 aug 2018
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers : 23 13 jun 2018
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Advertentie