obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater
MaartenA
Wie kan mij uitleggen hoe ik de ARV7519 kan ombouwen tot een extra WiFi-steunpunt ?
Ik heb een ethernetkabel liggen die als hardwired input kan dienen, maar dan moet wel 1 van de 4 ethernetpoorten dienst gaan doen als input. Hoe ik dat moet doen is mij een raadsel.
 
dokrak
Het enigste wat ik me kan bedenken met de arv7519 is de WDS functie inschakelen.Frown
 
eogcnlGhost
Het is beter om niet de WDS funtie van de experiabox te gebruiken, maar een range extender erbij te nemen.

Waarom: WDS werkt over het algemeen met producten van hetzelfde merk.
Een nadeel van WDS is dat de snelheid van uw draadloze netwerk ongeveer halveert als u een repeater inzet.
Doordat WDS repeaters met 1 wifi radio zijn uitgerust, moet deze steeds schakelen tussen de draadloze router / access point en je draadloze ontvangers.
Vandaar dat je snelheid afneemt.

Een range extender kan gebruikt worden om het bereik van je draadloze netwerk te vergroten. Het principe is gelijk aan dat van WDS, maar een range extender kan je gebruiken als uw draadloze router niet over WDS beschikt (of zo waardeloos is als op een experiabox).
Ook hierbij werken vaak alleen producten van hetzelfde merk met elkaar. Een uitzondering is de Metro Flex van Ruckus Wireless.
Dit is een goede range extender.
En een bijkomend voordeel is, je snelheid gaat niet naar beneden.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
starpc
bericht hier boven mag gewist worden Smile

ja dat kan

je kan de kpn ARV7519 gebruiken als switch en accespoint.

als je de ARV7519 nu neer zet zonder adsl er in en je drukt die net werk kabel er in dan zul je zien dat je allemaal netwerk problemen gaat krijgen
je heb dan een dubble DHCP server ( ip adres gever) en dat gaat niet in 1 netwerk
Daarom moet je die uit zetten.

maar die functie zit verstopt. maar met behulp van deze instructie kan je de DHCP van de ARV7519 uit zetten

de instructie hier onder is wel doormij getypt maar ik heb het niet zelf uit gevonden.
ik kwam LANG LANG LANG geleden deze instructie tegen maar is nu niet meer tevinde

oke hier is de instructie

stap 1

zet op je pc/mac firefox
en als plug in voor firefox instaleer je Web Developer
https://addons.mozilla.org/nl/firefox...developer/ <-- openen in firefox

stap 2
sluit de AVR aan op de netwerk aan sluiting van je laptop met een net werk kabbeltje ( zorg dat je niet draad loos verbonden bent met de hoofd kpn router in je huis)
ga in firefox naar 192.168.2.254
je opent dan de interface van de avr.
log in
heb je nog nooit in gelogd dan laat je bij "password" het vakje leeg
en maak je in het volgende schermpje een wachtwoord
als je er ooit al ben in geweest dan vul je het wacht word in

stap 3
34ipgft
nu klik je eerst op 'LAN" links onder start waar de pijl bij staat
Dan klik je in de balk boven aan
wijx53
op CSS en dan op "disable styles"
en dan "disable all styles" de pagina veranderd nu kwa uiterlijk


klik in de zelfde balk en klik op Forms en dan op " make form fields writable"
2nrln9h


33wnxh5
klik dan op "miscellaneous" en dan op "dissplay hidden elements"


je heb dan een pagina die er zo uit ziet
2l9gqd4


verander nu waar "192.168.2.254" staat verander dat naar "192.168.2.250" en verander waar nu 1 staat verander dat naar 0
klik nu onder aan de pagina apply en klaar zo zet je de DHCP server uit

sluit nu de avr aan die kabel
sluit je pc weer aan
en als het goed is kan je nu naar 192.168.2.250 je komt dan in de avr

als goed is doet hij het nu en kan je het de draadloos in stellingen veranderen en een mooie bij komst is je kan de overige 3 porten ook gebruiken om bv een media speler aan tesluiten of iets anders niet draadloos Smile

ik hooop dat je m snap en ik hoop dat je er zekker wat aan heb
de screen shot heb ik gemaak met behulp van de Arcadyan VGV7519(beter bekend als expiria V8) de opvolger van de avr7519
dus ook daar werkt het in

mt vg starpc
 
eogcnlGhost
Ok startpc, even tussen neus en lippen door.
Wat heb je nu precies gedaan.
Eigenlijk niets aan het WiFi gedeelte, je hebt alleen het start adres van je modem veranderd.
En dat is nog lokaal ook, je hebt alleen tegen firefox gezegt, als je aanmeld op 192.168.2.254 dan moet hij gaan naar 192.168.2.250.
Probeer is in te loggen met IE of een andere brouwser, die zal niet reageren op 192.168.2.250.
En de DHCP uitschakkelen op de LAN kan alleen als je alle computers die je bedraaad aansluit een vast IP adres geeft.
DHCP uitschakkelen op WiFi is wel het domste wat ik ooit heb gehoort, dit zouw er toe lijden, dat je alle draadlose apperaten die je wilt aansluiten een vast IP adres moet gaan geven.

Als het nouw zo makkelijk was om de experiabox aan te passen, denk je dat dit soort forums dan nog nodig waren?
Dan had er allang iemand de ultime experiabox gemaakt en dan had mijn experiabox waarschijnlijk GhostBox 1.0 geheten.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eogcnlGhost
Nog even een extra toevoeging: MaartenA vraagt het volgende: hoe ik de ARV7519 kan ombouwen tot een extra WiFi-steunpunt en hij vraagt niet je kan de kpn ARV7519 gebruiken als switch en accespoint
Naar mijn mening vraagt MaartenA dus het volgende:
ARV7519 > WiFi > ARV7519
of
ARV7519 > UTP (hardwire) > ARV7519
En dit dus om zijn WiFi signaal een grotere reikwijdte te geven in zijn huis/tuin of wat dan ook.

En dit alles kan wel met een experiabox, maar is zeer afgeraden.
En in beide gevallen beschreven als hierboven, moet je dus vooral je DHCP niet uitzetten.

En de optie om een Media center, NAS, IP cam of iets anders aan te kunnen sluiten kan toch wel, daar hoef je geen rare, ingewikkelde dingen voor aan te passen in je experiabox.
En als laatste, de experiabox is geen switch, maar een router/accespoint.

Als je het nog niet snapt, lees dan de volgende topic even: KLIK MIJ
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
starpc
Nee ik zij netwerk kabeltje aan sluiten met je pc niet draad loos ... ja draad loos uit zetten van je pc /laptop

2 oke ik daag julie bijden uit om een 2de avr van markt plaats af te haalen en die dan aan te sluiten. Het resultaat zal zijn dat je netwerk problemen gaat krijgen.. als je vestand heb van Ict en netwerk dan moet je weeten dat je per netwerk 1 dhcp kan gebruiken. Of met een router een nieuwen reeks op zetten. Dat wat de avr niet doet de avr geeft gewoon de ipadressen door die het hooft modem dor stuurt

Waarom kunnen mensen niet lezen


ik zij verander dit adres
en verander de 1 naar nul

je hoeft voor deze config niet een vast ip toe te wijzen
wan als alles goed gaat en je connect de avr later weer aaan je bestaande netwerk . Dan kan je m gewoon ver binden
met bvb 192.168.2.250

En integen de vraag is af hij de avr kan gebruiken met een netwerk kabel via een van de 4 porten
als je mijn instructie volgt en laater de draadloose setting gelijk maakt wat geen probleem geeft dan heeft hij een uit brijding
 
eogcnlGhost
Nee ik zij netwerk kabeltje aan sluiten met je pc niet draad loos ... ja draad loos uit zetten van je pc /laptop
Ik heb nergens iets gezegt over hoe het aan te sluiten voor het configureren van de modem.

oke ik daag julie bijden uit om een 2de avr van markt plaats af te haalen en die dan aan te sluiten. Het resultaat zal zijn dat je netwerk problemen gaat krijgen.. als je vestand heb van Ict en netwerk dan moet je weeten dat je per netwerk 1 dhcp kan gebruiken. Of met een router een nieuwen reeks op zetten. Dat wat de avr niet doet de avr geeft gewoon de ipadressen door die het hooft modem dor stuurt

Uitdaging aangenomen, en speciaal voor jouw ga ik het er met 3 doen en om het nog leuker te maken met de volgende.
VGV7519
ARV7519
ZXV10 H220N
(Helaas heb ik geen 2 AVR's, maar in de opzet maakt dat toch niet uit).

Waarom kunnen mensen niet lezen
Dat vraag ik me nouw ook wel eens af.

ik zij verander dit adres
en verander de 1 naar nul

Hier zeg je dus gewoon tegen de modem: zet adres 192.168.2.250 UIT.

En integen de vraag is af hij de avr kan gebruiken met een netwerk kabel via een van de 4 porten
De andere poorten kan je toch al gebruiken daar heb je die hele instructie niet voor nodig, dat is al standaard.
als je mijn instructie volgt en laater de draadloose setting gelijk maakt wat geen probleem geeft dan heeft hij een uit brijding
Gelijk maakt aan wat.
1. Je WiFi heeft vanuit de modem al een ander IP adres, dus die heeft niets met je LAN IP te maken.
2. En als ik NU bij jouw op bezoek kom en ik wil mijn telefoon aanmelden in jouw WiFi netwerk, dan gaat dat een klein probleemje geven (Je hebt je DHCP uit staan).
Dus dat wordt even knutsellen met het invoeren van een statische IP adres.
----------

En zoals jij het verteld, zouw het misschien allemaal wel kunnen werken, omdat alles al voor geconfigureerd is.
Maar nu geef ik jouw een uitdaging.
GOED OPLETTEN.
> Reset al je modems naar fabrieksinstellingen en leg ze aan de kant.
> Zet even een tijdelijke schijf in je PC om windows opnieuw te installeren.
> Pak je mobiel en zeg dat die zijn WiFi instellingen naar jouw netwerk moet vergeten.
> Pak je laptop en configureer je modem zoals je hier hebt uitgelegt, voor de rest niets instellen van IP adressen of wat dan ook.
> Leg je laptop in de hoek en begin alles te installeren zoals je normaal doet.
Nu wil ik van jouw weten of die config nog steeds werkt zoals jij verteld.
Ik denk het van niet, omdat je modem helemaal niet weet wat hij met de gegevens moet doen.

Ofwel, je modem heeft een vorm van statische IP adressen aangenomen via de MAC adressen van je apperaten.
En dat doet hij voor dat jij de config gaat veranderen in je modem, dus die adressen staan toch al vast.
Als je dan je DHCP uitzet is er geen probleem, maar zoals ik al zei: sluit is iets nieuws aan wat het netwerk nog niet kent.
Werkt het dan nog?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
jeroen3
Officieel is het niet ondersteund door de ARV7519.
Echter is het met de hack getoond door starPC wel mogelijk, totdat KPN een firmware update pusht en je hebt IP conflicten. En misschien is die hack dan ook kwijt.
Ik ben niet van kpn
 
eogcnlGhost
@jeroen, ik ben het nu even aan het testen en ook doortesten op eventuele andere mogelijk heden.
Maar waar de vraag van deze topic over ging, heeft hier helemaal niets mee te maken.
Het eerste bericht van startpc had er al niets mee te maken.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
Advertentie