obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Experia box reset naar oude instelling
luukstiekema
Enige tijd geleden hebben wij van kan een nieuwe experia box ontvangen. De ZTE h368n. Hierbij moesten wij ook een nieuwe netwerk naam en wachtwoord aanmaken. Wij hebben gekozen voor een volledig nieuwe naam en uiteraard nieuw WW.

Nu kwamen wij terug van een weekje weg. En wilde mijn nieuwe mobiele telefoon geen connectie maken met wifi. Dus ik kijk wat er aan de hand is. Is het netwerk weer terug gegaan naar de netwerk instellingen van de oude experia box... Dus de oude netwerknaam en wachtwoord waren weer actief.

Hoe kan dit?
 
eogcnlGhost
Theoretische is dat onmogelijk, als je nou zou zeggen dat het op de zelfde Experiabox was dan zou ik het nog in een twijfel kunnen leggen hoe dat zou kunnen.
Maar op 2 verschillende Experiaboxen kan voor 100% niet, KPN heeft geen beheer over de WiFi logins en paswoorden en kunnen dus ook niet worden getransporteert naar de nieuwe Experiabox.

Nu even een andere vraag om zeker er van te zijn dat het echt aan je Experiabox zou liggen.
Heb je nog een andere vorm van WiFi in je huis, bijv.: een Router met WiFi of een signaal versterker?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
luukstiekema
Bedankt voor je antwoord!

Nee, wij hebben geen andere wifi router in huis. Wel hebben wij een oude pc met kabel verbonden aan de experia box. Deze pc had wat problemen met de voeding. En ging soms uit zichzelf aan.

Deze oude pc had wel de kpn software geïnstalleerd. Misschien heeft deze (uit zichzelf) een back up terug gezet van de oude experia box. Maar ik heb hier zelf geen acties voor ondernomen om een back up te maken.

Is het enige wat ik kan bedenken Smile
 
eogcnlGhost
Zelfs dat zou ik bijna voor 99% kunnen uitsluiten dat de software op een pc zomaar een backup terug gaat zetten, normaal moet je op de Experiabox een knopje in drukken en de backup handmatig inladen en uploaden.
het blijft natuurlijk een raadsel hoe het bij jou wel heeft kunnen gebeuren.
Ik zou er geen helder antwoord op kunnen geven.
Maar het zou wel leuk zijn als je er zelf achter komt om het even te komen vertellen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eogcnlGhost
Jou probleem is niet de wifi denk ik maar de FON funtie die in de modem zit.
Als je die 1 keer hebt ingesteld op je telefoon, tab of zelfs voor je PC, maakt het niet meer uit bij welke Experiabox je in de buurt bent, verbinden zal hij toch.
Schakkel de FON is uit op je telefoon, heb je dan nog steeds wifi?

PS:
Op de V10 staat hij in de config uit en kan je hem niet aanzetten en toch heb je toegang op het FON netwerk.
Op de V9 staat hij standaard aan en kan je hem uitzetten waardoor je zelf geen gebruik meer kan maken van het FON netwerk, maar anderen ook niet meer met jou FON netwerk.

Vroeger had KPN een cloud based opslag voor instellingen, die doen het bijna 3 jaar al niet meer.
Dat is onder andere de reden dat je elke Experiabox kan aansluiten die je in je handen krijgt zonder contact op te nemen met KPN om je serie nummer van je Experiabox door te geven.
Nu staan de gegevens gewoon in de Head-End (wijkkast), jij sluit aan wat je wilt en 5 minuten later staan je basis gegevens in je Experiabox, IP, TEL nr., snelheid...
Maar niet de instellingen van je WiFi, of je port forward, die moet je nog steeds zelf instellen.

En nu nog iets wat het verhaal helemaal onmogelijk maakt tussen de V9 en V10.
De codering van de V9 en V10 zijn 100% anders gebouwd, dus ook al zou het mogelijk zijn dan is het nog steeds onmogelijk.
V9 naar V9 zou kunnen met een cloud opslag, maar theoretisch kan dat ook niet (zoals ik al zei) er is geen cloud opslag.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Flyer
Hier net zo. Modem online, ik heb mijn SSID maar niet mijn ww veranderd, en ALLES LOOPT wat op de V9 liep.
Met een ander SSID

FON heb ik altijd uit gehad, en op geen van de mobile devices incl ps3/4 etc ooit mee geconnect.

Dus Benderwegvan 1 - Xpert 0

In mijn geval zorgt het er voor, dat mijn oude SSID ergens blijft hangen.
Ik heb de V10 ervoor, dat de wifi vlotter is maar is nu de helft van de V9
moet ergens een mix vanuit de oude config komen.
Moet het eens uitzoeken vandaag, heb hem net 2 daagjes.Smile
 
eogcnlGhost
Ik heb hier meerdere verschillende Experiaboxen, ik kan jullie opzet niet recreëren.
Wat ik ook probeer, ze blijven bij de fabrieks instellingen.
Ik heb zelfs een pc'tje neer gezet met die backup software en nog steeds niets.

Ik zou zeggen, maak is een filmpje.
Met daarin zichtbaar een hard reset van de Experiabox en de nieuwe config die hij zou hebben gehad (van waar dan ook).
Niet dat ik jullie niet geloof, maar omdat ik het niet kan hercreëren.
Als 1 persoon het nou zegt, tja ok, maar als meerdere mensen er over gaan klagen zal er iets aan de hand zijn.

Ik had graag langs gekomen, maar jullie wonen niet echt in de buurt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Desiree
Hoi Smile

Ik heb last van precies hetzelfde: einde vorig jaar hebben wij een slimme thermostaat gekregen waarmee ik de wifi naam steeds niet kond vinden, na meerdere pogingen besloten om te testen met de default settings van de wifi na een harde reset van de Experiabox (toen nog v9). Worked like a charm: netwerk kon ik vinden met als enige nadeel: dat stomme password van achterop Experiabox, maar daar was daar maar even zo.

2 weken geleden spontaan geen verbinding met wifi met mijn telefoon (iphone), tot mijn verbazing: wel een netwerk met de oude naam (waarvan ik het password vergeten was omdat het testen steeds niet werkte).
Mijn vriend was slim genoeg geweest om de 'bekende' wifi verbinding niet weg te gooien dus hij kon nog wel op de wifi met zijn telefoon.

Toen ben ik begonnen met een harde reset van de Experia. Die houdt de default settings ongeveer 3 minuten vast en daarna schiets weer terug naar de 'oude' wifinaam en password.
Dit heb ik ongeveer 10 keer gedaan en het bleef gebeuren. Daarna heb ik KPN gebeld, zij vonden het ook raar en hebben toen besloten een nieuwe modem op te sturen.

Ik heb vorige week dat ding helemaal happy aangesloten en tot mijn grote verbazing: binnen 5 minuten WEER de 'oude' wifinaam MET dat onbekende password... ik heb me erbij neergelegd omdat de thermostaat deze wel kon vinden en ik het password via keypass heb kunnen achterhalen, maar ik vind het wel raar.
 
eogcnlGhost
Ik heb inmiddels wel wat kunnen hercreëren wat jullie bedoelen.
Maar er zit toch iets in dat niet helemaal klopt, als ik een "reset to default settings" doe dan komen inderdaad alle gegevens terug, maar als ik een echte hard reset doe dan komt er niets terug.
Dus dan is nu ook mijn vraag, hoe heb je de hard-reset uitgevoerd.
Misschien kan ik daar de fout in ondekken.

Maak even een beschijving wat je ongeveer (precies) doet.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Desiree
oke, wat ik zelf onder een reset bedoel is: op de modem zelf zit een 'knopje' waar je een klein dingetje in moet stoppen, ik gebruik een verdraaide paperclip, die stop in dat gaatje en die hou is dan zo'n 10 seconde ingedrukt totdat er 'iets' in de modem klikt en alle lichtjes ff aan en uit gaan. Daarna doet hij zijn ding, eerst het groene lampje en dan een voor een de andere lampjes bij.

Ik kan dan het wifi vinden met de SSID-naam die op de achterkant staat en inloggen met het password wat op de achterkant staat. Als ik de modem probeer te benaderen kan dit ook met de default settings, admin en leeg password. Daarna na ongeveer 3 min is de originele naam verdwenen uit het wifi lijstje en staat er weer wat ik oooooit maanden geleden ingesteld had inclusief password.

Dit hele riedeltje kan ik 10 keer achter elkaar reproduceren, iig op de v9. Op de v10 ging ongeveer hezelfde, alleen zonder de reset, binnen 5 min de oude instellingen, stekker er in, 5 minuten en plop: oude SSID.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia box reset naar oude instelling', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
Advertentie