obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9
jwhbos
Ik probeer mijn NAS aan te sluiten op de modem.
Wel kan ik alle gegevens invoeren, zoals ip en mac adres, TCP en ook kan in Binding enable.
Ook de portforwarding met de juiste gegevens lukt goed.
De poorten e.d. heb ik uit Zycel zelf gehaald.
Desondanks kan ik noch via de wifi noch via buiten de NAS benaderen.
Voor mijn verhuizing lukte dat voor beide wel, daarna niet meer. Ik heb dezelfde router, maar wel een andere gateway.
Wat doe ik fout en hoe moet ik het verbeteren?
Wanneer er nog vragen zijn hoor ik het graag.
 
eogcnlGhost
Zoals je het beschrijft had je helemaal niets hoeven doen, alleen je nieuwe IP adres hoeven opschrijven en via die in te loggen.

Ik hoop dat je aan je router nog niets hebt gedaan, want welke Experiabox je er ook op aansluit de gegevens blijven het zelfde.
Dan neem ik aan dat je NAS weer is aan gesloten op je router, daar hoefde je dan ook niets aan te veranderen want die deed het al op je vorige adres.
Dan had je maar 1 ding hoeven te doen: Het nieuw IP adres na je verhuizing uit de Experiabox halen en daar mee in te loggen inplaats van je oude IP adres.
Kwestie van 10 seconde en je was klaar.

Maar zo te zien heb je dat niet gedaan, want je zit in de knoop.

Even een paar instellingen voor je NAS:
Je NAS moet een statisch IP adres hebben (192.168.2.*)
Standard gateway: 192.168.2.254 (hoofd adres van de Experiabox)
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 8.8.8.8
IPv4 DNS2: 8.8.4.4
Voor de makkelijkheid, sluit je NAS gewoon aan op je experiabox, voor de veiligheid hoef je hem niet op je router aan te sluiten.
Want als je niet weet hoe je een router goed instelt, stelt de beveiliging niets voor en maak je het jezelf alleen maar moeilijk.

Dan rest er nog 1 ding, de poorten forwarden naar het statisch adres van je NAS en klaar.

Inloggen met je externe IP adres:poort en klaar.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
jwhbos
Bedankt.
Het is gelukt, door het zoeken naar het waarom en pogingen om aan te passen had ik er een rotzooitje van gemaakt.
Wel moest ik op mijn mobiel Zycel verwijderen en opnieuw installeren.
Dat is in huis in ieder geval gelukt. Nu nog van buiten af, maar dat zal nu ook wel gaan. Moet ik dan ook mijn default gateway in mijn mobiel zetten of is de 192.168.2.* als static voldoende?
 
jwhbos
Eigenlijk bedoelde ik de externe gateway. Moet ik die in mijn mobiel zetten?
 
eogcnlGhost
Met * bedoel ik een nummer tussen de 1 en 252.

Ik stuur je ook even een PM om er zeker van te zijn dat we beiden over de het zelfde hebben (je externe gateway - IP adres).
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAS ZyCEL aansluiten H368N v9', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
Airport extreme aansluiten op experiabox Algemeen : 5 17 feb 2017
Max eq3 cube aansluiten Routers : 6 22 jan 2017
Externe harde schijf aansluiten op de V10 KPN Nieuws : 17 02 okt 2016
backup maken h368n Hardware instellingen : 4 22 dec 2015
Advertentie