obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nieuws van/over KPN. Post hier je nieuwtje betreffende KPN.
 Onderwerp afdrukken
Externe harde schijf aansluiten op de V10
Robert1964
I heb altijd op mijn v8 en v9 een externe harde schijf gehad en kon binnen mijn netwerk er altijd bij. Nu lees ik het volgende op de site van de consumenten bond:

De Experia Box v10 wordt door KPN bij je abonnement geleverd. Het is een modem met ingebouwde dual-band 802.11ac-router. Een van de opvallendste dingen aan de Experia Box v10 is dat het mogelijk is om een USB-dongel met SIM-kaart aan te sluiten op de USB-aansluiting. Die USB-aansluiting is overigens voor niets anders te gebruiken. Verder zijn de mogelijkheden vrij beperkt, maar de resultaten ronduit uitstekend. Het stroomverbruik is ten slotte zeer laag voor een 802.11ac-apparaat.

Mijn vraag is: weet iemand of ik de harde schijf nou wel kan aansluiten en hoe ik die kan zien of bereiken?
 
eogcnlGhost
Hoi Robert1964.

Heb je nu een V8, V9 of een V10?

De V9 en V10 hebben beide een USB ingang voor een 3G dongel.
Maar het werkt niet zoals je zou denken.
De 3G dongel ingang is bijvoorbeeld makkelijk als je naar de camping gaat en je wilt daar ook internet, 3G dongel met een mobiel internet abbo erin en internetten maar.
De V9 heeft nog een klein geintje (waarvan KPN zegt dat het niet waar is) maar wel werkt KLIK MIJ voor meer info.
Of dit ook op de V10 werkt weet ik niet, ik heb nog geen V10 in huis.
Als het goed is heeft de V10 net als de V9 een USB2 en USB3 poort, die je kan gebruiken voor een externe hardeschijf of printer of wat dan ook.
Hoe je de schijf kan zien dat is in je netwerk omgeving op je PC onder de naam SAMBA (schijf).
Je moet hem wel even instellen in je V9 of V10.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Robert1964
hallo, hartelijk dank voor jou antwoord. Ik heb in het verleden een v8 gehad en bij het aansluiten van de v9 kon ik zo weer bij de xperiabox. Echter na het aansluiten van vorige de v10 zie ik wel een samba spare in mijn laptop staan maar kan er niet bij.

Kun jij mij vertellen hoe ik deze in de v10 moet installeren??

Groet en dank.
 
Robert1964
Ik bedoelde niet bij mijn xperiabox maar bij de samba share :-)
 
eogcnlGhost
Zoals ik al zei, ik heb nog geen V10.
Maar ik neem aan dat het op de zelfde manier gaat als in de V9.
Naam en paswoord toewijzen aan de Samba share in de V10 en natuurlijk even de optie Enabled aanvinken.
Dan moet hij op je laptop verschijnen en met de ingevulde naam en paswoord die in je V10 hebt gezet zou je toegang moeten hebben tot je schijf.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Robert1964
Hallo, het probleem is echter dat ik nergens de Samba Share kan vinden in de V10. Als ik bij usb device kijk staat er alleen 3g / 4g. Ik heb echt al van alles geprobeerd. Moet ik anders naar de top link gaan en iets daar doen?
 
eogcnlGhost
Ik moet het doen met het idee wat ik heb over de V10.
Ik zal proberen gegevens te achterhalen over de V10, misschien kan ik je dan beter helpen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eogcnlGhost
Zover ik kan zien zit er geen USB2 poort meer op, dat betekend als je een externe schijf wilt aansluiten dat hij minimaal USB3 moet zijn (dat zijn de blauwe USB stekkers).
Dit kan de reden zijn dat jouw schijf misschien herkend wordt en de pagina van Samba niet zichtbaar is.

Maar het kan ook zijn dat Samba er gewoon niet meer in zit.
---
Mag ik vragen hoe je aan de V10 bent gekomen, heb je net nieuw internet genomen en heb je glasvezel of analoog (telefoon/ASDL/VSDL).
KPN doet namelijk nogal heeeeeeel moeilijk met het uitgeven van de V10.
eogcnlGhost voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Robert1964
Ik heb tot twee keer toe een nieuwe router gehad omdat ik momenten heb dat de verbinding maar 2,5 mb snelheid biedt. Op zich klaag ik nooit maar heb alles van KPN (dus compleet) met ook nog eens 5 mobiele nummers en heb op een gegeven moment aangegeven dat er snel een oplossing moet komen anders ga ik naar oplossingen zoeken. 2,5 mb ipv 50 tot 70 mb is wel een te groot verschil en werk veel vanuit huis en moet uploaden.
 
eogcnlGhost
Ok, dan ben je een geluksvogel die een V10 hebt gehad.
Maar is je snelheid nu wel opgelost?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Externe harde schijf aansluiten op de V10', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 01 aug 2018
Airport extreme aansluiten op experiabox Algemeen : 5 17 feb 2017
Max eq3 cube aansluiten Routers : 6 22 jan 2017
aansluiten nas Eigen netwerk : 4 11 dec 2015
Advertentie