obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
overstap horror
pietjenl
Ik was jarenlang een tevreden gebruiker van Ziggo. Mijn partner werkt in de zorg en heeft wisselende diensten. Ze neemt dus veel op. Mede hiervoor speciaal overgestapt op KPN. Opnemen in de cloudt, eventueel plannen met behulp van de app, ook als je niet thuis bent. Een uitkomst voor ons.

De overstap gaat helaas niet zo soepel. Afgelopen vrijdag tussen 15:00 en 17:00 zou de monteur komen. Om 16:40 was er nog niemand. KPN helpdesk verzekerde me dat de monteur toch echt onderweg was. Ik had voor dit bezoek speciaal twee verlofuren opgenomen. Om 17:05 kreeg ik een mail dat de afspraak verplaatst was naar zaterdag 12:00 tot 14:00.

Dit zonder overleg. Ik kon eigenlijk helemaal niet. Kpn Helpdesk; Ja, maar deze afspraak is speciaal voor u ingepland! Daarop mijn afspraak maar afgezegd.

Om 11:30 was de monteur aanwezig. Binnen 5 minuten had hij door dat er geen glas op de lijn zat. Helaas meneer. Ik kan niets voor u doen!

reggefiber kwam gelukkig vrij snel de op maandag. Helaas weer onder werktijd. Weer twee verlof uren verdampt!

Een nieuwe KPN monteur kon pas over twee weken. Terwijl mijn Ziggo abonnement dan al verlopen zou zijn. Daarom maar zelf gaan klussen. Gelukkig vrij soepel alles in de lucht gekregen en de monteur afgebeld.

Nu blijk ik een zeer slechte wifi verbinding te hebben 10/10 mbit van de beloofde 100/100 mbit. Ik ben zelf ICT'er dus ik begrijp dat ik draadloos nooit de volledige 100/100 mbit ga halen. Met het uitzoeken van betere kanalen en het vrij plaatsen van de router de verbinding naar circa 15/15 mbit gekregen.

Hierover contact gehad met KPN. Hun oplossing, er een externe router aan hangen.

Wat denken jullie? Lost een externe router dit op? Kan ik beter vragen om de experiabox v9? Geen idee waarom ik een oud exemplaar heb gekregen? Of zijn er nog andere manieren om een beter wifi signaal uit de v8 te krijgen?

Als ik dit had geweten van te voren .. . . . .
 
eogcnlGhost
Hoi pietjenl, een V9 zal je voor 99% niet krijgen, zolang je WAN/LAN verbinding levert wat hij moet leveren.
Het is algemeen bekent dat de wifi op de Experiabox zeer waardeloos is en daar naast hangt hij bij de meeste mensen in de meest wifi storrende plek in huis, de groepenkast.
Het is zeer aan te raden om een wifi router of wifi extender via LAN te nemen en niet een wifi repeater, want dan heb je nog steeds de wifi van de Experiabox nodig, die moet je gewoon volledig uitschakelen.
Ik zag dat je in de ICT zit, maar dan nog voor de vragen komen, lees DIT even.
Het schild je een hoop ellende als je het van te voren weet.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'overstap horror', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nummerbehoud vaste telefonie bij overstap van Pretium naar KPN Algemeen : 2 05 jan 2019
Overstap naar Alles-in-één-standaard HetNet : 1 28 mei 2012
opnames verdwenen na overstap naar glasvezel Algemeen : 3 05 dec 2011
Vragen en problemen bij overstap naar KPN Helpdesk : 11 13 okt 2010
E-mailadres behouden bij overstap Helpdesk : 14 06 apr 2010
Advertentie