obey-robots.txt
03 December 2016, 20:38
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

NAT uitschakelen bij de Xperia Box!

HAF922
Hallo, in mijn vrije tijd host ik servers voor diverse online games, Nu ben ik laatst verhuisd, en na +/- 2 maanden heeft kpn mij aangesloten.
Er zijn daarvoor al een aantal dingen mis gegaan, waaronder geen levering van de router, en geen contact met reggefiber over instalatie van het stomme genexis kastje. dus ik had mijn servers nog lekker bij mijn ouders staan.

Ik heb een Fritzbox 7390, en een experia box v8 van KPN.
Nu raad je het al, de experia box is complete bagger als het gaat om het hosten van servers.
De NAT is verschrikkelijk en de snelheid ben ik ook niet over te spreken, Wifi gebruik ik niet.
De Fritzbox daaraantegen is niet verkeerd.

Even voor de duidelijkheid ik heb een pakket met Internet en bellen, geen tv, maar een vaste telefoon gooi ik zo overboord als ik het internet werkend krijg. Lange leven de mobiele telefoon!

Makkelijk gezegd ik wil de beste kwaliteit voor mijn servers, en een dubbele NAT is daarvoor niet te doen, In elkgeval niet met de experia box.

Mijn glasvezel aansluiting is aangesloten op de xperia box in de WAN Ingang, vanaf een internet slot van de xperia box gaat een kabel naar de 1ste Internet slot van de Fritzbox, die is hiervoor geconfigureerd en neemt dit signaal over en functioneerd dan zelf als een router.

Dit is allemaal koek en ei, om mensen alvast alle informatie te geven

KPN xperia box zit op 192.168.2.254
Fritzbox zit op 192.168.178.1
Static IP van server 1 zit op 192.168.188.34 met een default gateway van 192.168.188.1

Ik heb ook internet op de server, dit werkt perfect, nu komt het probleem als ik wil Port forwarden, Niks werkt,
Stel ik wil een teamspeak server met porten 9987,30033,10011, alle 3 TCP/UDP dan lukt het mij niet om hem extern te benaderen wel intern.
via 192.168.188.34

Dit heeft te maken voor wat ik weet met een dubbele NAT, van de xperia box V8 en de fritzbox 7390
Dus als ik met de kpn klanten service bel >:O dan verteld meneer mij dood leuk dat in zijn simulator er een knop moet zijn om de NAT uit te schakelen.
Deze knop kan ik niet vinden, en als ik vraag naar zijn firmware versie dan blijft het stil en kan hij dat niet meedelen.
Mijn firmware van de xperia box V8 = Firmware Version:02.00.124

DMZ Function zou ik kunnen gebruiken met een static mac adress voor de Fritzbox, helaas wordt er dan niet meer dan 16mb/s gehaald in snelheid.

Nu is mijn vraag redelijk simpel maar het andwoord waarschijnelijk niet Sad
Hoe maak ik mijn experia v8 KPN modem onschadelijk qua NAT en laat ik zoveel mogelijk doen door de Fritzbox 7390
Ideal zou zijn als ik de Fritzbox 7390 als enige modem kon gebruiken, ook al heeft het geen telefoon aansluiting (zie hierboven), maar ik heb geen idee hoe dat voor elkaar te krijgen.

Dus alles werkt, alleen port forwarden is een enorme ellende, en dat is juist wat ik voor servers nodig heb.

Als er meer informatie nodig is geef ik die graag.

eogcnlGhost
Met 1 ding kan ik je hier helpen en dat is je TS server.
Het is heel omslagtig en achterlijk, maar de enigste manier hoe je je TS server online krijgt als je server via je fritzbox (of wat een andere router) loopt.
Port forward in je modem en je fritsbox zetten.

TS3forward

Ik weet het, je ziet op het plaatje alleen de inlog van een intern adres en rechts onderin het externe adres, die krijg je niet als hij geen verbinding naar buiten heeft.
Dus hier ook het plaatje van de externe verbinding:
TS3forward1
Gewijzigd door eogcnlGhost op 24 januari 2013, 04:01

HAF922
Ik denk dat veel meer mensen met dit probleem zitten.
Mensen die niet zo hersendood zijn qua betreft internet als kpn de gemiddelde klant toebedeeld.

Nu ben ik zo ontzettend blij dat een user mij op tweakers deze link heeft toegestuurd, het lost je direct van het hele probleem op

http://netwerkje.com/eigen-router

Het kost je wel een switch van +/- 100 euro
of een router van +/- 300 euro

Ik heb mijn switch besteld
Cisco SG 200-08 8-port Gigabit Smart Switch
Krijg hem morgen binnen en dit gaat zo awesome worden Grin

Eognlghost, hartelijk bedankt voor je andwoord maar ik kon er niet echt veel mee Sad
Toch aardig van je dat je de moeite nam om mij te helpen Grin

Nogmaals
http://netwerkje.com/eigen-router

DONE!

Ik update dit topic hopelijk +/- zaterdag.

eogcnlGhost
Ik zal heugtelijk op je andwoord wachten.

not-kpn
Hallo Allemaal,
Ik heb sinds een paar weken glasvezel via KPN/Reggefiber en constateerde ook dat de EBv9 mij met allemaal verplichtingen opzadeld, die ik niet wil.
Na wat surfen en ook netwerkje.com bestudeerd te hebben, heb ik met een aantal apparaten getest.
De snelle goedkope oplossing die ik vond, een willekeurige NIET gemanagde switch en een TPLINK 1043 router (had nog liggen, was wifi AP).
Open-WRT op de router, VLAN6 aangemaakt, WAN poort (0) tagged op VLAN6, VLAN1 off, Processor: Tagged VLAN6 en ook VLAN1 tagged. Rest van de router software aan te passen naar believen.

Tussen glasvezel FTU en EBv9 box de switch aangesloten met daarop de 1043. deze eerst gestart, en vervolgens de EBv9 gestart. EBv9 geeft error op internet, mag dus niet als 2e inloggen op internet, overige zaken, IPTV en tel. werken via EBv9 box. Internet nu via de TPLINK. Ben aan het rondkijken of ik de andere zaken ook eenvoudig/goedkoop kan ontkoppelen.Bye-happy

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT uitschakelen bij de Xperia Box!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
DHCP uitschakelen Experiabox-V8 Hardware instellingen 1 12 mei 2012, 13:47
DHCP Thomson TG789vn uitschakelen? Eigen netwerk 1 09 februari 2011, 01:34
uitschakelen harddiskrecorder na opnemen Algemeen 4 25 december 2010, 09:21
Thomson TG787v SIP Routerfunctie uitschakelen KPN met eigen modem/router 4 10 december 2010, 15:32
Voicemail in Email uitschakelen Eigen telefoon netwerk 3 03 november 2010, 18:55
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:28:11
| KaPteiN03:37:36
| kvdb4506:47:43
| MrIggy06:54:58
| Anne4908:17:20
| xwardox09:06:05
| HenkN12:41:15
| Wim270547 1 dag
| glim 1 dag
| bart jonk 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10