obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Aansluiting 20 meter van netwerk
JaapR
Ik heb een glasvezel aansluiting in de woning en daar ook het modem staan. Vanuit het modem ga ik met een CAT6 kabel naar een bijgebouw, ruim 25 meter verder. In het bijgebouw heb ik mijn kantoor en ook een TV kamer. Daarvandaan verdeel ik de aansluitingen via meerdere switches.

Woonhuis: Aansluiting / modem ---25 meter CAT6 kabel---> Kantoor: switches naar server, computers (bekabeld) en TV ontvanger.

Is dit de beste manier om het aan te sluiten of is de onderstaande manier beter?

Woonhuis: Aansluiting ---25 meter CAT6 kabel---> en dan pas het modem en daarna verdelen?

Dus het modem dicht bij de aansluiting in de meterkast of het modem in het kantoor zetten en vandaar verder gaan met de verdeling tussen TV en overige netwerk aansluitingen?
 
KaPteiN
Ik zou gaan voor de eerste optie. Daarmee heb je de kortste lijntjes naar de rest van je interne netwerk en daarmee intern alles het snelst.
Nog mooier zou zijn als je de glasvezel kunt verlengen naar het bijgebouw. Dan heb je daar ook de maximale internet snelheid.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluiting 20 meter van netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
DVR benaderen met mobiel netwerk Hardware instellingen : 3 08 feb 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Netwerk Kabels Eigen netwerk : 7 20 jun 2017
Advertentie