obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Usenet en KPN, post hier je ervaringen en hulp vragen met betrekking tot nieuwsgroepen.
 Onderwerp afdrukken
Upload snelheid/posten
RonG
Hallo,

Ik post nu al zo'n 5 jaar films en heb nu al een tijdje kpn glasvezel 500/500.
Downloaden gaat prima usenet 55 MB/s torrents 61 MB/s.
Maar ik post ook veel films, nou heb ik een raar probleem.
Iedere x als ik een film post gaat de eerste lekker snel 40 tot 48 MB/s, doe ik het daarna weer met een andere film met dezelfde settings gaat het bijna de helfd trager.
Verander ik van poort van 119 naar 80 gaat het weer als de brandweer. SSL gaat veelste traag voor iemand daar over begind. Ik heb dit probleem met astra web getest usenetbucket, giganews, newsconnection allemaal uitvoerig getest, en allemaal hetzelfde probleem. Dus aan die payservers ligt het niet. Ook haal ik op elk tijdstip van de dag met gemak de 500/500 op ookla speed tests. Ook alle post software getest en alleen cammel pp is echt snel, met yenc haal ik hooguit 8 MB/s wat natuurlijk veelste traag is. Maakt ook niet uit hoe laat het is, dus ligt ook niet aan het verkeer/drukte op internet.

Hier een paar screen pics om het wat duidelijker te maken:
Snel met usenet bucket:
52d5033500bbf9faddc914d00631e9df

En even daar voor was het:
f99fedd80cb581ea022b6a42582340e5

En met newsconnection deze stats, zelfde dag en ong tijdstip:
newsconnection snel:
ea61be399e23ba3918a44fe753aee4ad

En hier is weer de trage versie:
7760bcaae0e8e44c6aa6e93fdd980214

Heb dus alle setting geprobeerd, alle poorten, alle software, verschillende payservers.
Verders begrijp ik dat je er ook de pc voor moet hebben die die snelheden aan kan, maar ook daar hoef je niet te zoeken want hij is meer dan snel genoeg.


Ik kan er geen touw meer aan vast knopen, ben er al bijna 4 maanden mee bezig de max uit mijn upload te halen.
Kort samengevad hoop dat er hier iemand is die me hierover meer kan vertellen, of een goeie tip heefd, alle hulp is welkom.

M.V.G.

RonG
Gewijzigd door RonG op 31 maart 2015, 19:23
 
KaPteiN
Zo te lezen doet KPN aan traffic shaping
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
RonG
Wat is dat? Hoorde wel van iemand dat ze om de 30 min van verbinding wisselen, om een zo goed mogelijke verbinding te kunnen aanbieden.
Of dat zo is weet ik niet natuurlijk maar ja dan zou je zeggen dat het de verbinding ten goede komt.
Maar beetje raar dat als ik 1 film heb gepost met 47MB/s en ik de volgende wil doen dat dat dan maar met 30 MB/s gaat.
Kap ik het af verander van poort gaat het weer snel.

En dan nog moet het sneller kunnen als je op nzbindex kijkt en je klikt op vieuw collection zie je links boven de gem up van iemand, en ik zie vaak zat nl érs die wel rond de 60 MB/s up gem komen. En ik haal makelijk de 500/500 dus waarom ik niet zou je zeggen.
 
KaPteiN
In mijn eerste reactie zit een link naar een uitleg over traffic shaping.

In het kort komt het er op neer dat je internet verkeer geanalyseerd wordt door KPN. Kom je over een drempel met up of download verkeer dan wordt je beperkt.

UPC had hier ook een handje van, maar is na veel protest weer ongedaan gemaakt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
RonG
Bedankt voor uw reactie en uitleg, begint me aardig duidelijk te worden.
Wel raar dat ze dat dan alleen bij de upload doen en dat switchen van poorten zoveel uit maakt. Want met usenet en torrents haal ik altijd de 60 MB/s down. Maar dat mag verder toch eigenlijk niet? Of is dat klein letterwerk?
Ik bedoel je betaald extra voor een snelle verbinding en unl internet, dan moeten ze er iets bij zetten van fair use policy o.i.d.

M.V.G.

Ron
 
eogcnlGhost
Glasvezel 500 (62.5MB/s) heeft op geen enkele manier een beperking doormiddel van trimmig/traffic shaping/data busting of wat dan ook.
Dat er een vertraging in je upload zit ligt denk ik voor 95% aan de software, doormiddel van een cache/buffer probleem.
Als hij de eerste film wel goed upload en de 2de gaat trager en je hebt niets in je instellingen veranderd dan zou het internet zelf niet weten of jij nu met je 1st, 2de of 10de film bezig bent.

Misschien leegt je buffer niet goed voor je met je 2de film begint en dan is de logische dat hij 2x zo hard moet werken om uit te vinden wat er in de buffer wel en niet gebruikt moet worden.
Kijk voor de gein is in je systeem beheer naar het geheugen en de CPU, hoeveel hij bij de eerste film gebruikt en dan bij de 2de film.
Misschien is het gewoon een klein dingetje wat je over het hoofd hebt gezien of niet van zou verwachten dat het de oorzaak zou kunnen zijn.

PS: mensen denken soms dat je een buffer op het maximale moet zetten om de maximale prestaties te krijgen, dat is niet waar.
Soms kan je buffer sneller werken als je wat minden gebruikt, door teveel aan je buffer toe te wijzen kan je een overkill maken wat er uiteindelijk op neer komt dat de hele boel vertraagt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eogcnlGhost
Ik heb dat programma wat jij gebruikt ook is geprobeerd.
Mijn max komt uit op ruim 3000K/sec dat zouw zijn x 12 verbindingen = 36MB/sec.
Dat er af een toe een piek tussen zit van meer denk ik meer aan geluk dan een continu verbinding.
Misschien een idee om een programma te vinden die meer connecties heeft.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
RonG
Bedankt voor uw reactie,
Echter kan ik binnen 5 minuten een film posten met een up van 40 t/m 47 MB/s dus dat is geen toeval meer.
Verder staat alles zo ingesteld dat alles wat klaar is verwijderd word. Het rare vind ik ook dat als ik snel nog 1 film achter aan plak hij lekker snel blijft doen.
Zoals ik al zij het is een soort van raar truckje/of gat in, waar ik toevallig achter ben gekomen. Het kan snel of met de standaard 30 MB/s dat is nog niet eens de helfd.
Dat moet toch haast wel aan kpn liggen. seeden en torrents gaat wel gewoon met 61 MB/s up en down.
Verder is mijn pc niet het probleem daar is al een naar gekeken door meerdere mensen.
Blijf het maar raar vinden..
 
eogcnlGhost
Ik heb even een bestand van 1GB gemaakt wat uiteindelijk op het zelfde antwoord uitkomt als een bestand van 50GB.
Dit is het resultaat: Piek :37MB/sec
Ik denk persoonlijk nog dat aan de software zelf ligt.
Ik zal de source is even downloaden (als die nog te krijgen is) en kijken of daar nog aan geknutseld kan worden.
De software is natuurlijk wel een blok antiek uit 2012.
Er is zelfs geen verschil in 3000, 5000 of 10000 (max van de software) lijnen.

Even als tegenhang:
Als ik naar mijn dedicated server upload haal ik zogoed als de max: 61MB/sec.
Als KPN op een 1 of andere manier een blokkade op de lijn heeft staan zou je op een gegeven moment met het uploaden naar een server ook snelheids vermindering krijgen, dat is niet het geval.

Extra:
Ik ben een extreme downloader, alles wat los en vast zit haal ik wel binnen.
Kijk later wel of het bruikbaar is.
Ik ben zelf niet echt van het uploaden naar newsgroepen, maar ik heb me net even verdiept in de zaak.
Ik vind het wel leuk om even uit te zoeken wat er mogelijk is en wat het probleem kan zijn.
Ik ga me er zeker nog even verder in verdiepen.
De nieuwe uitdaging van deze week.
Als ik wat weet hoor je het zeker van me.
eogcnlGhost voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
RonG
Ha ha kijk een doorzetter daar hou ik van, en je kunt het iedere poster vragen die een hoge up hebben wat ze gebruiken en ze zullen camelpp zeggen, yenc is wat dat betrefd nog ouder. Je kunt er wel meer lijntjes openen maar de 50 van giganews kwamen niet eens over de 10 MB/s heen. Ook heb ik gezien dat er Nederlandse posters zijn die wel die snelheden halen. Niet de 60 maar wel rond de 57 waar ik ook al een gat in de lucht mee zou springen. En Kijk bv hier eens naar en druk bij 1 van die gasten op vieuw collection en je ziet links boven dik boven de 55 MB/s up gem: http://nzbindex.nl/search/?q=teevee&age=&max=250&minage=&sort=agedesc&minsize=&maxsize=&dq=&poster=&nfo=&hidespam=0&hidespam=1&more=0
Maaar hoor graag als u wat denkt gevonden te hebben, ik zoek mijn eigen ook al helemaal gek, waarom de 1 wel en de ander niet?. Zou mooi zijn als er op dat gebied een een nieuw progje komt die sneller en beter werkt.

M.V.G.

Ron
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Upload snelheid/posten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie