obey-robots.txt
11 December 2016, 14:44
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verschil experiaboxen met Nokia 5800 connectie

robocop
Ben ik weer met volgende probleem voor ST780 experiabox van HetNet (wederom die zwarte).

Vandaag nokia 5800 XPRESS MUSIC binnengekregen via T-mobile.
Op nokia 5800 zit ook WIFI om verbinding te maken met internet.

Gelijk maar testen of ik thuis verbinding kan maken via internet met de zwarte experiabox (speedtouch 780) van HetNet.
Nokia maakt netjes verbinding met speedtouch modem (na invoeren WPA-key) en daarna ..... nopes met surfen.

Gezien de voorgaande ervaring(en) met connecties voor de nintendo DSi gelijk maar naar Opa gegaan.
Opa beschikt over internet+bellen (direct) van KPN met zilveren experia box.
Hier kan ik met de nokia 5800 wel direct verbinding maken met internet.

Nog even een scan gedaan over internet forums.
Klopt, veel mensen kunnen met nokia telefoons (waaronder de 5800) geen verbinding maken met internet via wifi als ze beschikken over een zwarte experiabox van HetNet !
Ziet eruit als hetzelfde probleem met de nintendo DSi.

Heb nu 4 PC's (desktops/laptop) en WII draaien thuis met internet via WIFI in combi met HetNet.
Daarnaast heb ik dus een nintendo DSi & nokia 5800 die GEEN verbinding kunnen maken met internet.

Wederom verzoek aan KPN:
Gaarne bovenstaand probleem oplossen voor Nokia 5800.
Waarschijnlijk gaat het hier om hetzelfde connectieprobleem als met de Nintendo DSi.

TCP_IP
Lees m'n reactie in je 1e topic eens en probeer dat eens uit, kan zijn dat dit ook voor de Nokia5800 geld. Ben er niet zeker van maar zou het toch eens proberen.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

robocop
Nokia kan gewoon WPA aan. In topic staat dat het gewoon werkt bij internet van KPN zelf.
Alleen bij hetnet abbo (ook van KPN) werkt het niet (zo ook voor de DSi).

aquarius1964
Ik heb hetzelfde probleem. Ik bezit ook een zwarte Experiabox ST780iWL van KPN en een Nokia 5800. Ik heb bijna 2 uur gebeld met KPN, Nokia en SpeedTouch Thomson. Vooral KPN verwijst je naar anderen en willen absoluut niet helpen. Bij SpeedTouch werd ik zeer correct geholpen alleen zijn hun gebonden door KPN. SpeedTouch deelde mij mee dat er 2 mogelijkheden zijn waarmee het verholpen is/kan worden, t.w.:
1. Is upgrade naar versie 8 van de Experiabox. Is bekend bij KPN maar vlgs hun komt deze upgrade voor ons pas over ongev. 3 mnd.
2. is dat KPN in tel.net de volgende commando's invoert com.tel.net; wirelessQOFCONFIGMODE=DISABLED + ENTER; SAVEALL + ENTER.

Heb van KPN 4 medewerkers aan de lijn gehad en allemaal vertellen ze wat anders.
1e. Ligt aan thomson en nokia maar niet aan kpn.
2e. U heeft alleen een internet abonnement dus ik kan buiten kpn om een upgrade aanvragen naar versie 8 via Thomson. Thomson weer gebeld, dit is uit de duim gezogen want dit valt er te lezen:
SpeedTouch 780, 780i, 780WL en 780iWL
Opmerking: Onderstaande software en gegevens zijn niet geschikt/bestemd voor de ExperiaBox uitvoering van KPN. Hulp en ondersteuning voor de ExperiaBox wordt door KPN verzorgd.

Rarara. Hoe bedoel je ze hebben er verstand van bij KPN.
3e. Is de enige die mij netjes te woord stond en zei ik wil wel maar ik kan en mag niet. U bent niet de 1e met deze klacht en ook zeker niet de laatste (compliment)
4e. Zei gewoon letterlijk tegen mij wij helpen u niet met dit probleem. Wij helpen alleen als er installatie probl. zijn tussen uw comp. en de experiabox.

Op alle beveiligde en onbeveiligde netwerken in mijn wijk bij mensen die géén experiabox hebben werkt de telefoon perfect. Dus het ligt niet aan de Nokia. Ook heb ik bij google zoekopdracht speedtouch nokia 5800 experiabox ingevoerd en je raad het al alleen maar verhalen inzake bovenstaand probleem en veel klachten over hoe (slecht) je wordt geholpen door KPN. Ook staan er complimenten op over SpeedTouch Thomson, Alcatel thomson dat deze mensen je willen helpen en met oplossingen komen maar dat zij gebonden zijn door KPN.

Ik heb het zelfs via WEP ipv WAP geprobeerd maar ook dat helpt niet. Ook valt te lezen dat het anderen ook niet lukt via WEP.

Ik hoop dat er iemand is die ons eens echt verteld wat wij moeten doen of waarom het niet mag/kan/mogelijk is als je een experia box hebt.

Op het eind werd ik echt nijdig op KPN en heb ook gezegd dat ik overstap naar een andere provider voor internet. De behandeling door hun is niet meer woorden te beschrijven.
Gewijzigd door aquarius1964 op 08 augustus 2009, 14:26

pieter1991
same problem here, heb me nokia 5800 nu 2 dagen, het lukt me om contact te krijgen met de experiabox maar wil ik van internet gebruik maken geeft me nokia een foutmelding dat 'geen'reactie van gateway' en heb van alles geprobeerd, alles settings handmatig invoeren, settings veranderen in het thomson menu. hoop dat er gouw een oplossing komt voor dit probleem het is vrij frustrerend zeker omdat ik niet de enige ben die hier last van heeft. het probleem ligt egt bij Kpn ik hoop dat ze er gouw wat aan doen.

het gaat om Kpn internet+bellen
experiabox=THOMSON SpeedTouch 780

pieter
Gewijzigd door pieter1991 op 08 augustus 2009, 21:35

musicfreak
Hier ook hetzelfde probleem. 5800 met zwarte experiabox (Hetnet) Ik heb de Nokia ruim 1 maand en heb ook al van alles geprobeerd. Hoop ook dat er snel een oplossing komt. Op het werk geen probleem met WPA beveiligde router. Een collega heeft de E71 in combinatie met Hetnet, maar heeft geen problemen.

robocop
Getest: In Frankrijk op de camping werkte de NOKIA 5800 perfect op internet.
Nu alleen thuis nog via HetNet.
Oproep aan KPN om asap dit probleem (zie voorgaande postings) te verhelpen voor HetNet gebruikers !!!!

musicfreak
Vandaag eerst met T-Mobile KS gebeld. Ik vroeg hun wanneer nieuwe firmware beschikbaar is. Konden ze mij niet vertellen. Ik kreeg de tip om regelmatig via software updater te checken of nieuwe firmware beschikbaar is. Toen belde ik met Nokia KS die mij het advies gaf om naar een NCP te gaan. Daar zijn de updates vaak eerder beschikbaar dan via de software updater. Vervolgens met Belcompany gebeld die service punt is van Nokia. Diegene die er over gaat is vanaf volgende week dinsdag weer aanwezig. Ze konden mij zo niet vertellen welke firmware zij momenteel hebben voor de 5800. Volgende week maar eens langs NCP gaan. Wordt vervolgd.

robocop
En dan nu de definitieve oplossing. Vandaag de nokia 5800 getest op experiabox TG787 (de opvolger van ST780). Binnen drie minuten werkte internet al op de Nokia ...(!)
Perfect, totaal geen problemen zoals bij de huidige speedtouch 780.

Na een aantal maanden eindelijk een oplossing voor het probleem waar veel mensen met nokia-telefoons mee kampen.

Dus al die opmerkingen van het KPN webcare team is totale onzin (!) zoals:
Ga je nokia maar updaten en dan maar duimen ....
We ondersteunen dergelijke devices niet ....

Advies aan iedereen die dezelfde problemen ondervind met de ST780.
Ga gewoon je "oude" ST780 lekker omruilen bij KPN voor een TG787 (de opvolger ervan) zodat je normaal kan internetten op je nokia 5800 via HetNet.

AndreD
Enige "echte"oplossing voor 780I Internetplusbellers: bellen de deur uit, de specifieke software is alleen nodig voor het bellen gedeelte (heeft iets te maken met het niet willen vrijgeven van SIP server info). als je allleen Internet hebt kan het wel, dan kun je van ieder "normaal" modem gebruik maken, ook de originele Speedtouch modems doen het dan.
André

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verschil experiaboxen met Nokia 5800 connectie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Beeld bevriest op alle experiaboxen KPN Televisie Storing 13 11 februari 2014, 22:15
Korte uitleg: Wat is het verschil tussen hubs, switches, routers en toegangspunten? KPN Handleidingen 1 13 januari 2014, 16:29
Connectie Xbox 360 Hardware instellingen 15 13 augustus 2013, 08:52
Wat is het verschil tussen ExperiaBoxen ARV7519 en ZTe H220N Hardware firmware 2 19 januari 2013, 23:23
Geen wifi connectie Helpdesk 5 05 januari 2013, 19:55
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost01:28:42
| KaPteiN03:23:04
| ej21993 1 dag
| jan19 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10