obey-robots.txt
02 December 2016, 20:50
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Totaal geen Wireless met KPN Experia Box

Raikkonen94
Hallo,

Ik heb een KPN Experia Box, met Thomson TG789vn en softwareversie: 8.4.2.U. Als ik op een computer of laptop naar draadloze netwerken zoek, krijg ik geen enkel signaal. We hebben hem al vrij lang overigens, alleen maken we gebruik van diverse ethernet kabels om toch internet te hebben. Nou vraag ik me of we toch draadloos internet kunnen krijgen..

Ook brandt het wireless lampje op onze Experia Box niet. Misschien dat dit er niets mee te maken heeft, maar ik weet het niet

Bij voorbaat dank.

Kniest
Er zit een wireless knop aan de rechterzijkant van de router. Mogelijk staat die uit en heeft die functie al die tijd uitgestaan om stroom te besparen. Zie ook je gebruiksaanwijzing

Raikkonen94
Ik zie 2 knoppen aan de zijkant van de Box staan, welke van de 2 zou dit moeten zijn?
En ik neem aan dat je de knop dan 10 sec, o.i.d. ingedrukt moet houden?

Kniest
Als ik me goed herinner is het de onderste knop.

Raikkonen94
Hmm, ik heb de knop ingedrukt en het Wireless-lampje brandde niet. Ook niet toen ik de Wireless knop een tijdje ingedrukt hield...

Kniest
Nog even voor u opgezocht. Die onderste knop is de Eco knop schakelt de WLAN (draadloze functie) in of uit. Besparing van ongeveer 0,8 Watt.

Kniest
http://192.168.2.254 in uw adresbalk, dan komt u in dit geval via uw ethernetkabel in de router. U ziet een hoofdmenu en gaat naar thuisnetwerk. Dan selecteert u wireless en daarna de optie configureren. Check dan of er een vinkje staat bij interface ingeschakeld en dat de optie nieuwe stations toestaan is geselecteerd.

Raikkonen94
De interface staat bij mij ingeschakeld en bij mij waren nieuwe stations (automatisch) toegestaan .

Zo ziet het overzicht eruit:

Configuratie

Interface ingeschakeld: Ja
Vermogensreductie Ingeschakeld: Ja
Fysiek adres: b4:82:fe:d5:83:8d (die smiley daar moet een dubbele punt met een d voorstellen)
Netwerknaam (SSID): ThomsonD5838D
Interfacetype: 802.11b/g/n
Huidige snelheid [Mbps]: 130
Band: 2.4GHz
Kanaalselectie: Auto
Regio: Europe
Kanaal: 6
Multicast toestaan vanaf breedbandnetwerk: Nee
WMM: Ingeschakeld

Beveiliging

Broadcast netwerknaam: Ja
Nieuwe apparaten toestaan: Nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch)
Beveiligingsmodus: WEP
WEP-coderingssleutel: *****

Kniest
Neem aan dat uw wireless lampje, ondanks het feit dat u die eco knop weer hebt aangezet, niet brandt. Ik zou overigens die vermogens reductie uitschakelen. Dan eerst de router eens 30 sec uitzetten en weer inschakelen en dan kijken of wireless nu wel op de lijn komt. Zo niet dan copy/paste ik hieronder een procedure waarbij u de router weer terug zet in de fabrieksinstellingen. Let op! Dat betekent dat u daarna wel alles weer moet configureren. Dat is aan u. Succes!

De fabrieksinstellingen van uw terugzetten Thomson Gateway
Indien u op een bepaald moment geen verbinding meer kunt maken met de Thomson Gateway of u een
nieuwe installatie wilt maken, kan het nuttig zijn om de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Opgelet
Wanneer de fabrieksinstellingen worden teruggezet, gaan alle configuratiewijzigingen die u hebt gemaakt
verloren. Daarom moet uw Thomson Gateway opnieuw worden geconfigureerd na de reset.

Methoden
U kunt kiezen tussen:
􀀟 De fabrieksinstellingen van de Thomson Gateway terugzetten via the Thomson Gateway-webinterface
􀀟 De Thomson Gateway opnieuw instellen via de knop Reset
De fabrieksinstellingen van de Thomson Gateway terugzetten via the Thomson Gatewaywebinterface
Ga als volgt te werk:
1 Ga naar de Thomson Gateway-webinterface.
2 Klik op het menu Thomson Gateway op Configuratie.
3 Klik in de lijst Kies een taak op Mijn Thomson Gateway opnieuw instellen.
4 De Thomson Gateway zet uw eerste configuratie terug en start opnieuw op.
5 De Thomson Gateway keert terug naar de startpagina van de Thomson Gateway (tenzij het IP-adres van
uw computer niet in hetzelfde subnet is als het standaard IP-adres op de Thomson Gateway, namelijk
192.168.1.254).
Gewijzigd door Kniest op 25 maart 2011, 22:09

Raikkonen94
Ik heb het allemaal geprobeerd, zonder resultaat. Ook heb ik de handleiding er nog maar eens bijgepakt en daar staat dan dat ik de Wireless knop 10 seconden moet indrukken. Ik heb dit gedaan, maar er gebeurd helemaal niks. Ik heb het denk ik een stuk of 5x geprobeerd. Een keer brandde het Wireless lampje heel even rood, maar dat was het enige. Ik heb echt geen idee hoe dit kan. Misschien is het gewoon een fout in de box zelf?

EDIT: Ik heb hem net nogmaals gereset. (ditmaal met de reset knop op de Box zelf, ipv via de ThomsonGateway site) En daarna deed hij het heel even en het Wireless lampje brandde toen ook groen, nu doet hij het echter niet meer en het Wireless lampje brandt nu voortdurend rood.
Gewijzigd door Raikkonen94 op 26 maart 2011, 10:17

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Totaal geen Wireless met KPN Experia Box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Experia Box V10 i.c.m. E-thermostaat van Essent Eigen netwerk 18 02 december 2016, 19:52
Geen geluid op mijn tv via kpn kastje Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 2 21 oktober 2016, 23:21
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV 20 30 september 2016, 19:33
wel internet geen wifi KPN Internet Storing 13 24 augustus 2016, 16:37
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk 5 08 augustus 2016, 20:12
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| HenkN00:40:25
| eogcnlGhost00:58:01
| KaPteiN03:11:25
| xwardox05:50:20
| Wim27054706:24:59
| glim06:34:56
| Anne4906:38:59
| bart jonk21:30:51
| Bund 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10