obey-robots.txt
06 December 2016, 06:46
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Klachten afhandeling kpn (Facturen)

Coolrob
Sinds 2006 ben ik internetplusbellenklant. Dit beviel prima. In 2007 heb ik besloten hier ook interactieve tv bij te nemen. Dit ging de eerste anderhalve maand goed, daarna veel storingen gehad. In april 2008 heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding van het pluspakket voor € 7,50 per maand. Hierin zaten ook heel veel storingen en ik heb het om die reden in oktober 2008 weer opgezegd. Alle storingen die er geweest zijn heb ik uiteraard gemeld bij KPN. KPN heeft ze echter niet kunnen verhelpen. Ze proberen eerst het probleem bij de klant neer te leggen, voordat ze bij zichzelf kijken wat er eventueel mis gaat.

Als er storingen zijn op de tv, moet je de experiabox resetten, anders ligt het waarschijnlijk aan je tv, of aan je bekabeling (die KPN zelf met de tv-tuner mee levert!).
Als ineens je internetverbinding wegvalt of traag wordt, moet je de experiabox resetten, of komt het omdat je een draadloze verbinding hebt (dit heb ik uitvoerig getest en haalt in mijn situatie niets uit), als het daar ook niet aan ligt heb je waarschijnlijk virussen en/of spyware op je computer, of je hebt misschien last van het signaal van de buren en als dat ook is uitgesloten, krijg je de vraag of er misschien een aquarium het signaal verstoort.

Bijkomend probleem met het resetten van de experiabox (siemens) is dat onze tv-tuner geen verbinding meer kreeg zodra ik iets veranderde in de experiabox (bijvoorbeeld mijn wachtwoord), dus ik moest soms wel 20 keer in een week resetten om alles weer goed te krijgen. Ondertussen hebben we de andere experiabox (thomson) en hoef ik niet meer zo vaak te resetten, want de tv-tuner krijgt gewoon meteen weer verbinding.

In juli 2008 besloten wij over te stappen op ipb extra en i-tv. En toen begonnen de echte problemen.
De factuur was berekend op de 'oude' abonnementsprijzen. Dus werd bij ons niet het pakketbedrag van €59,95 in rekening gebracht, maar €79,95 voor ipb, €9,95 voor i-tv en ook nog eens €10,- voor bel onbeperkt.
Het factuurbedrag kwam dus per maand zo'n €40,- euro te hoog uit. Hierover meteen KPN gebeld. Het teveel betaalde bedrag zou worden teruggestort en het probleem zou worden opgelost. Twee dagen later was het teveel betaalde bedrag inderdaad keurig teruggestort.

In augustus bleek het probleem niet te zijn opgelost en was de factuur dus wederom te hoog. Er werd dus weer teveel afgeschreven. Hierover meteen weer gebeld en er werd mij geadviseerd het bedrag bij de bank te laten terugstorten en vervolgens zelf het juiste bedrag over te maken. Dit heb ik gedaan en er werd mij verteld dat het probleem nu toch echt aankomende maand wel verholpen moet zijn.

In september bleek het probleem nog steeds niet opgelost. Dus meteen naar de bank om het terug te laten halen en vervolgens KPN gebeld. Dit keer kreeg ik te horen dat het probleem nu al te lang speelt en dat ik maar helemaal niet meer moet gaan betalen, totdat het probleem is opgelost. Ik vroeg of ik dan niet achteraf een flinke rekening zou krijgen voor niet betaalde facturen, maar volgens de KPN-medewerkster zou dit niet het geval zijn. Het speelde immers al drie maanden en ik zou de diensten bij KPN vanaf nu gratis afnemen tot het probleem opgelost zou zijn. Ik zou vanaf nu geen facturen meer ontvangen en er zou ook niets meer van mijn rekening worden afgeschreven.

In oktober was het probleem nog altijd daar. Er werd een te hoge factuur verstuurd en er werd teveel geld afgeschreven. Dit terwijl ik dus helemaal geen facturen meer zou ontvangen van KPN en de automatische incasso zou ook worden stopgezet. Hup, naar de bank, geld terug, weer KPN gebeld. Sorry sorry, het blijkt allemaal in de systemen door elkaar te zitten. Ik kan er helaas niets aan doen, maar ik vind het wel heel vervelend voor u. Niemand blijkt in het incasso-systeem te kunnen komen.

In november weer hetzelfde verhaal. En ik heb KPN maar eens een aangetekende brief verzonden, waarin ik stel dat de problemen nu toch echt binnen twee weken moeten zijn opgelost, het gaat immers al 5 maanden fout.

Ondertussen hebben we een contactpersoon bij klantenservice. Hij zou voor ons een en ander regelen en ook hij vond dit allemaal al schandalig lang duren.

We ontvingen ineens een brief met acceptgiro. In de brief stond dat het probleem was opgelost en op de acceptgiro stond een bedrag van ruim €250,-. Ik heb meteen mijn contactpersoon gebeld en gevraagd hoe dit nu zit. Volgens hem was het probleem nog helemaal niet opgelost en die €250,- hoefde ik natuurlijk niet te betalen.

Begin december krijgen we ineens storingen op de i-tv. Hierover gebeld en ik zou een nieuwe tuner krijgen. Dit gebeurde ook en toen bleek ineens dat mijn internetverbinding erg traag was. De experiabox stond te laag ingetraind. Hierover meerdere keren gebeld en steeds een ander verhaal. Diverse keren viel de verbinding volledig weg, omdat KPN de lijn dan aan het doormeten was. Dan kreeg ik weer een telefoontje met de mededeling dat de verbinding prima was en dat ik gewoon mijn snelheden haalde. Terwijl dit toch echt niet het geval was. Er zou een monteur komen. Nou, die had dus net zo goed niet kunnen komen. Hij had niet eens meetapparatuur bij zich en zei toen hij eigenlijk nog niet eens binnen was, dat hij niets kon doen. Daar neem je dan een dag voor vrij. Weer KPN gebeld en verteld wat er gebeurd was. We zouden worden teruggebeld. Dat is ook een zinnetje die KPN heel vaak gebruikt. Het probleem is alleen dat ze het meestal niet doen, of pas na een week. Uiteindelijk contact gehad met iemand van de derde lijn en die vertelde mij dat de experiabox op ons adres niet hoger ingetraind kan worden. Grote onzin, want hij heeft sinds juli hoger gestaan en is in december ineens omlaag gezet.

In december natuurlijk weer teveel afgeschreven en weer bij de bank geweest. Daarna heb ik meteen een 'rode kaart' ingestuurd om de automatische incasso stop te laten zetten, omdat KPN dit blijkbaar niet zelf kon. Hierover werd ik gebeld door KPN en mij werd verteld dat de 'rode kaart' genegeerd zou worden.

Mijn contactpersoon regelde dat er zo spoedig mogelijk €260,- naar mijn rekening gestort zou worden, ter compensatie. Maar de afdeling crediteuren moest hierover nog wel goedkeuring geven. Mijn contactpersoon vertrok van zijn functie vlak voor de kerstdagen en droeg het hele gebeuren over aan een vrouwelijke collega. Ondertussen heb ik ook een contactpersoon bij het escalatieteam van KPN. Deze vertelde mij dat dit een belachelijke situatie is, waar zo snel mogelijk een eind aan moet komen. Mocht ik er met klantenservice niet uit kunnen komen, dan moest ik hem maar bellen, dan kon hij wel wat regelen. Hij zou mij in ieder geval 6 janurai 2009 bellen om te vragen hoe het er voor staat.

Omdat het probleem blijkbaar niet zo gemakkelijk opgelost kon worden zou KPN mijn ipb extra tijdelijk omzetten naar premium. Hierdoor zou het probleem waarschijnlijk verdwijnen en dit zou uiteraard niet in rekening gebracht worden.

In januari 2009 had ik nog steeds niet de beloofde €260,- op mijn rekening en ik heb gebeld. Ik kreeg te horen dat dit bedrag verrekend zou worden met de factuur van januari. Ik heb uitgelegd dat dat niet op die manier is afgesproken, maar daar kon blijkbaar niemand iets mee.

Ik had in januari telefoon verwacht van de contactpersoon van het escalatieteam, maar niks gehoord, dus heb ik hem maar weer gebeld. Vreemd genoeg kreeg ik een dode lijn. Een paar dagen later kreeg ik een receptioniste aan de lijn, die vertelde dat ik deze persoon niet kon spreken omdat hij het erg druk had. Ik kreeg zijn e-mailadres en heb een e-mail verstuurd. Binnen 45 minuten kreeg ik een e-mail terug met de melding dat het e-mailadres niet meer in gebruik is en het juiste e-mailadres stond erbij vermeld, dus ik heb hetzelfde verhaal naar dit e-mailadres gestuurd. Ik kreeg bericht terug dat hij mij dezelfde week nog terug zou bellen. Dit heeft hij gedaan, maar hij kon ineens niets meer voor me betekenen. Sterker nog, toen ik het woord 'advocaat' in mijn mond nam, was hij helemaal nergens meer toe bereid en heeft zelfs de klacht afgesloten!

13 Januari ontving ik de factuur van KPN en daar stond inderdaad €260,- verrekend. In die factuur blijkt dat ook ipb premium in rekening gebracht wordt, terwijl dit niet zou gebeuren. De factuur van januari is wederom een foutieve factuur. Onderaan de factuur blijft er €180,04 over en dat bedrag zou binnen enkele dagen op mijn rekening gestort worden.

Ik heb KPN gebeld over de factuur, vanwege de kosten die gerekend worden voor ipb premium en ik krijg te horen dat dat weer verrekend gaat worden met de factuur van februari. Tevens vraag ik waar de €180,04 blijft. Op deze vraag krijg ik van verschillende mensen verschillende antwoorden. De een zegt dat het verrekend gaat worden met openstaande facturen (de facturen die ik op advies van KPN niet betaald heb en waarvan beloofd is dat ik deze niet achteraf alsnog moest betalen). Een ander beweert dat het geld gestort gaat worden en dat het toch echt binnen een paar dagen op mijn rekening moet staan. Een derde persoon verteld mij dat het weer verrekend gaat worden met de volgende factuur.

Ondertussen heb ik flink wat kosten gemaakt om alles bij KPN op te lossen. Hierover ben ik ook maar eens begonnen bij klantenservice. Klantenservice was bereidt deze kosten te betalen. Ik heb uitgerekend welk bedrag het is en KPN zou dit bedrag aan mij overmaken.

Vervolgens heb ik nog maar eens gebeld over de facturen, die dus nog steeds niet kloppen. Daarop heeft KPN het beloofde bedrag voor de onkosten weer ingetrokken en alles moest nu eerst maar eens worden opgelost. De kosten zijn inmiddels natuurlijk alweer opgelopen.

Ik heb de klacht nog maar eens doorgegeven op kpn.com en kreeg een e-mail terug, waarin stond dat er €180,04 en €92,26 gecrediteerd zouden worden. Dit laatste bedrag zou worden verrekend met de factuur van februari en zou de kosten moeten dekken van het premium abonnement. Ik heb dit bericht beantwoord en vermeld dat ik nog geen geld op mijn rekening heb ontvangen en ik heb er ook de gemaakte kosten in genoemd.

De problemen met het intrainen van de experiabox lijken ondertussen te zijn opgelost. Er zijn hiervoor in totaal drie verschillende monteurs geweest. De eerste kon, zoals gezegd, bij voorbaat al niks, de tweede heeft alles doorgemeten en de experiabox vervangen, maar dit heeft niets uitgehaald (ik ben dus op dat moment van de siemens naar de thomsom overgegaan). Enkele dagen later verscheen de derde monteur, die heeft ook doorgemeten en vertelde dat de lijn klappert.

Het intrainen van de experiabox gebeurt gewoon bij KPN op afstand, dus die drie monteurs zijn allemaal voor niets geweest. Het bleek dus dat er elke keer als de experiabox goed stond ingetraind en iemand was die hem weer lager zette. Het probleem zou hebben gezeten in de 'foutcorrectie'.

Ondertussen is het februari. Een paar dagen geleden werd ik gebeld door KPN en er werd mij gezegd dat ik maar eens wat beter op mijn rekening moest kijken, omdat de €180,04 wel degelijk gestort zou zijn! Ik heb nogmaals mijn rekeningafschriften (online) doorgeplozen en het staat er echt niet op. Ik weet heus wel wat er op mijn rekening gebeurt!

Vandaag heb ik een brief ontvangen waarin staat dat de problemen zijn opgelost (precies dezelfde brief als ik in 2008 ontving) Ook bij deze brief zat weer een acceptgiro. Dit keer met een bedrag van €174,55. Dit schijnt het bedrag te zijn van de nog openstaande facturen waarvan was beloofd dat ik ze niet hoef te betalen. Ik heb natuurlijk meteen weer gebeld en mij werd na lang gezeur gezegd dat ik de brief als niet verzonden kon beschouwen.

KPN behandeld klanten als oud vuil. Ze hangen gewoon de telefoon op als het ze niet aanstaat wat je zegt. Ze zeggen dingen die niet waar zijn. Ze weten vaak zelf niet eens waar ze het over hebben. Ze beloven dingen die vervolgens niet worden nagekomen. En dat is echt niet incidenteel. Dit probleem blijkt zo hardnekkig dat zelf het escalatieteam er niets meer mee te maken wil hebben en waar ga je dan naartoe?

Mijn vriendin is 3 maanden zwanger en ik ben #$%^@*&% en meer met KPN bezig dan met de zwangerschap! Ik word echt knettergek van KPN en heb ook nog steeds geen cent gezien! Niemand begrijpt meer hoe het nu precies in elkaar zit. Ik heb geloof ik nog niet eens alles vermeld, maar het is ook gewoon teveel om te kunnen onthouden. Ik heb er slapeloze nachten van en zit totaal niet lekker in mijn vel. KPN sluit je aan. Pfffffff Had ik het maar nooit gedaan!
 
ngein
Tja, wat kan ik hier van zeggen. Ik herken veel, want veel heb ik zelf mogen meemaken. Onder meer veel te hoge facturen, die zich maar niet wilden laten corrigeren. De mensen, die je bij KNP aan de lijn krijgt, hebben een andere database voor zich, dan de informatie, die de klant op Internet kan raadplegen. Vandaar dat stellige beweringen af en toe toch niet kloppen.
Na zoveel maanden krijg ik dan facturen, die niet meer te hoog zijn. Integendeel, ze zijn iets te laag. Op zich vind ik dat zelf ook niet prettig, maar ik heb liever deze situatie. Ik heb voor mezelf besloten KPN Kantencontact(loos) maar even niet lastig te vallen
Het moet geen pretje zijn om daar onder die directeur, Middeldorp heet hij, meen ik, te moeten werken. De KPN introduceert allerlei nieuwe dingen, terwijl ze niet in staat zijn om hun adminstratie op orde te houden. Slordig! Daardoor zijn er vast een heleboel boze klanten. Lullig voor de Klantencontact(loos) medewerkers, maar als zij dat baantje kiezen dan krijg je de ellende er nou eenmaal bij. Sterkte met de verdere discussie met KPN.
En blijf daarbij rustig. Het is maar materie.
Ik kan je probleem niet oplossen, maar ondersteun elk protest richting KPN over dit soort zaken.
 
Coolrob
PPPPFFFFFFFF............ Wordt nu toch echt kotsmisselijk van KPN!!!!!!
Belde vanmiddag om een storing op het internet wat zich al ruim een maand voor doet (verbinding valt weg, pagina's worden niet geladen of het is traaaaaag)
3X hebben ze de hoorn er op gegooid stelletje onbeschofte klootzakken ik wordt hier zo nijdig van.
en het is niet de eerste keer dat me dat gebeurt
zie mijn klacht hier boven GGRRRRRR.

Wanneer luisteren ze eens naar de KLANT!
en die middeldorp mogen ze van mij ook ontslaan met zijn belofte's
eigenlijk mogen ze van mij HEEL KPN opdoeken!!!!

want het enige wat je tehoren krijgt is "nee meneer we kunnen niks voor u doen" nou die smoes die ken ik ondertussen wel

het zelfde met "u moet even geduld hebben" nou die ken ik ondertussen ook wel

Zoals duidelijk is ben ik nogal erg kwaad op KPN die zijn problemen niet oplost. zoals hier boven.

tot slot wil nog ff gezegt hebben dat die 10euro cent PER MINUUT TE DUUR IS!!!!!!!!!! ff bellen voor een storing en je bent zo weer 3euro kwijt
Stelletje maffia figuren.
 
ngein
Probeer 0800-0407. Dat is het oude nummer uit de goede oude tijd, toen dienstverlening nog normaal en gratis was. Dit nummer blijkt ook vandaag nog te werken.
 
vdrijver
Coolrob schreef:
PPPPFFFFFFFF............ Wordt nu toch echt kotsmisselijk van KPN!!!!!!
Belde vanmiddag om een storing op het internet wat zich al ruim een maand voor doet (verbinding valt weg, pagina's worden niet geladen of het is traaaaaag)
3X hebben ze de hoorn er op gegooid stelletje onbeschofte klootzakken ik wordt hier zo nijdig van.
en het is niet de eerste keer dat me dat gebeurt
zie mijn klacht hier boven GGRRRRRR.

Wanneer luisteren ze eens naar de KLANT!
en die middeldorp mogen ze van mij ook ontslaan met zijn belofte's
eigenlijk mogen ze van mij HEEL KPN opdoeken!!!!

want het enige wat je tehoren krijgt is "nee meneer we kunnen niks voor u doen" nou die smoes die ken ik ondertussen wel

het zelfde met "u moet even geduld hebben" nou die ken ik ondertussen ook wel

Zoals duidelijk is ben ik nogal erg kwaad op KPN die zijn problemen niet oplost. zoals hier boven.

tot slot wil nog ff gezegt hebben dat die 10euro cent PER MINUUT TE DUUR IS!!!!!!!!!! ff bellen voor een storing en je bent zo weer 3euro kwijt
Stelletje maffia figuren.


gewoon langs de kpn winkel gaan.de eerste beste medewerker bij zijn kladden grijpen(niet lettelijk nemen graag) en niet weggaan voordat hij het geregelt heeft.Jammer voor die jongen dat ie daar werkt,maar zo moet het nu eenmaal.Ik heb het zelfde bij de orangeshop moeten doen,daar zijn ze ook zo lekker
Fritzbox fon 7170,1 fonera + buitenantenne, 3 com 16 poorts 10/100 switch, xs4all only light 1/8 via kpn bitstream,voip via xs4all, 1 2003 server,3x pc ,1 asus eee pc en 1 laptop,conceptronic ch3snas + 2 x640 Gb ata 300/32 mb
 
Spin
Bahbah.. bekend verhaal zeg grrrrrrrrrrrrr zo ben ik ook
met KPN al tijdje bezig!
Schandalig hoe ze beloven en beloven en hun beloftes
niet nakomen!
 
vdrijver
Spin schreef:
Bahbah.. bekend verhaal zeg grrrrrrrrrrrrr zo ben ik ook
met KPN al tijdje bezig!
Schandalig hoe ze beloven en beloven en hun beloftes
niet nakomen!


Welkom in de echte wereld die internetprovider heet
Fritzbox fon 7170,1 fonera + buitenantenne, 3 com 16 poorts 10/100 switch, xs4all only light 1/8 via kpn bitstream,voip via xs4all, 1 2003 server,3x pc ,1 asus eee pc en 1 laptop,conceptronic ch3snas + 2 x640 Gb ata 300/32 mb
 
Anno
Hallo beste mensen,

Ik heb ook IPB van KPN maar heb eigenlijk nooit problemen. Ik ben al aangesloten vanaf 2006, en vanaf het begin is het goed gegaan. Wel had ik destijds even een soort van probleem, of noem het mis communicatie, met het opzeggen van mijn internet provider Het Net, en dat zou geen probleem moeten zijn, omdat dit ook van KPN is, en de overstap had eigenlijk goed zonder problemen moeten verlopen. Na een mail en gesprek met de klantenservice van Het Net is ook dat opgelost.
Vervelend dat het bij jullie anders gaat. Wat ik wel weet is dat als je de klantenservice belt van KPN, als consument, dan kom je uit bij een callcenter, mensen die daar zitten met het doel problemen op te lossen door het verkopen van andere, nieuwe dingen. Vandaar waarschijnlijk ook het overzetten naar een sneller en uitgebreider abonnement. Ze hebben totaal de bevoegdheden niet om te zeggen dat het gratis is of niet in rekening gebracht gaat worden. Voor die persoon aan de telefoon is het een streepje achter zijn naam qua verkoop, daar zitten voornamelijk studenten, en met dat streepje winnen ze een leuk mobiel toestel als ze genoeg streepjes verzamelen. Vervolgens als jij je factuur krijgt en ziet dat er nog niets mee is gedaan zijn die werknemers al lang weer vertrokken en iets anders gaan doen. Zo werkt dat tegenwoordig, verkopen verkopen, genoeg streepjes halen, winnen, en dat jij vervolgens thuis met de gebakken peren zit, interesseert ze niets, hebben daar niet genoeg verantwoordelijkheid gevoel voor omdat dit voor hun een tijdelijk baantje is en redelijk veilig om zo aan hun verkopen te komen. Waar wat aan gedaan moet worden is de controle op die mensen, floor managers, team begeleiders, die gesprekken na luisteren, en dan door het bedrijf zelf. Wat vaak zo is dat de mensen van zo'n callcenter worden ingehuurd door bedrijven zoals KPN, en die bedrijven verdienen door het aantal verkopen. En is dus die controle ook niet scherp. Het opschrijven van namen en tijden en data etc heeft ook niet veel zin eigenlijk... de werkgevers, teambegeleider en wie daar ook boven denken ook alleen maar het resultaat en niet aan de klant. Dit alles weet ik uit ervaring, heb er ooit zelf gewerkt Frown
Je kan er als consument helaas weinig aan doen. Hoop dat KPN voor iedereen hier snel met een oplossing van deze problemen komt.

 
Erwin
Tja, ik ben ook al vanaf december 2007 bezig met KPN.... eerst foutief afgesloten, daarna nooit meer aangesloten geraakt, overgestapt naar UPC, maar nog steeds iedere maand aan het betalen aan KPN (en incasso iedere maand weer ongedaan maken). Ik bel ze niet meer, ik ben er zo moe van geworden....
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klachten afhandeling kpn (Facturen)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Nieuwe experia box v8 klachten!! Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 2 24 december 2011, 12:57
Klachten over (klanten) service Helpdesk 2 11 juni 2010, 17:50
klachten abonnementwijziging Helpdesk 10 14 mei 2010, 06:19
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost06:09:11
| KaPteiN10:29:00
| jan1914:15:08
| xwardox15:30:19
| MacDaddy 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10