obey-robots.txt
02 December 2016, 20:50
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken

Bizarre situatie, Help...

Bastiaan
Beste lezer,

Wie kan mij helpen!? Ik zit met een probleem waarbij niemand mij schijnt te kunnen helpen…

Drie weken geleden heb ik een nieuwe woning betrokken en wil daar graag internet aanvragen. Na enig uitzoek werk had ik besloten om mijn internet verbinding bij Tele2 af te nemen. Dit omdat zij met prijs en snelheid een aantrekkelijke prijs hebben.

Na mijn telefonische bestelling werd mij medegedeeld dat ik binnen 3 dagen een bevestigingsbrief binnen krijg en dat het ongeveer vier weken gaat duren voor dat ik internet heb. Na drie dagen nog niets te hebben ontvangen heb ik Tele2 gebeld om te kijken hoe het met mijn aanvraag stond. De beste meneer kon hiervan niets terug vinden, dit terwijl er opname is gemaakt van mijn bestelling. Alsnog de bestelling proberen te maken. Totdat ik mijn huisnummer op moest geven. In dit geval is het 43-C. De meneer van Tele2 gaf aan dat dit huisnummer niet bestaat, althans niet in hun systeem… Even val ik stil omdat ik niet weet wat ik moet zeggen. Ja zegt de “ verkoper” ik zie wel een 43-B, 43-F maar een 43-C zie ik niet terug. We moeten dat dan bij KPN gaan opvragen en dan kunnen wij uw aanvraag in behandeling nemen. Deze procedure is gestart maar tot op heden niets meer vernomen van Tele2.

Met grote tegenzin KPN gebeld om daar mijn internet dan maar te bestellen. Zij zijn vele malen duurder voor veel minder snelheid. Maar goed dat terzijde. Ik de hele aanvraag procedure doorgelopen en ook daar zegt de beste medewerker. Meneer 43-C kennen wij hier niet als een geldig adres. Daarop antwoordde ik dat ik dezelfde reactie had ontvangen van Tele2 en had begrepen dat KPN dat makkelijk op zou kunnen vragen. Echter de medewerker begon over een ISRA punt en monteurs die langs zouden moeten komen… De kosten zouden dan afhankelijk van wat er aan getroffen zou worden nader bepaald worden. Ik heb aangegeven hiermee niet akkoord te gaan. Dit omdat de voorgaande bewoner prima internet had en hier nooit problemen mee heeft gehad. Daarnaast zit de contactdoos gewoon keurig in mijn huiskamer en zijn allemaal in bedrijf.

De voorgaande bewoner had zijn internet via Online geregeld. Mijn logische gedachtegang was dat als hij daar zijn internet had dat Online wel kan zien hoe dat voorheen geregeld was. Nadat ik de bestelling via Online gedaan had word ik de volgende dag terug gebeld door de Technische Dienst van Online. Meneer, wij kunnen uw aanvraag niet verwerken omdat het adres wat u heeft opgegeven niet bekend is bij KPN. Dit telefoontje had ik inmiddels al wel een beetje ingecalculeerd en geef aan dat de voorgaande bewoner internet had via Online. Na het opgeven van de gegevens van de voorgaande bewoner kon de meneer van Online zien dat het abonnement zelfs nog liep! In dat geval ging hij even contact met KPN opnemen om het een en ander na te vragen. Na 4 minuten in de wacht gestaan te hebben geeft de meneer van Online mij aan dat de aanvraag niet verwerkt kan worden. KPN kon hem niet aan de informatie helpen. Mijn aanvraag zou komen te vervallen. Ik stelde de volgende vraag aan de verkoper van Online; “Wat adviseert u mij dan nu te doen? U ziet dat er nu internet op mijn adres is, maar u kunt dit niet omzetten of verwerken, KPN geeft u niet informatie, wat moet ik doen?” Meneer van Online:” wel ik zou het ook niet weten meneer. Terug naar KPN gaan heeft ook geen zin”. Na het zoveelste teleurstellende telefoontje ben ik het einde zoek en ik weet nu niet waar ik moet zijn.

Iemand advies?

boekbros
het oude abonnement gewoon door laten lopen. regel dat even met de vorige bewoner!

Bastiaan
Abbo bij Online is geeindigd op 23 dec. 2010. Ze kunnen niets meer terug halen op (technische) gegevens. Had dit ook aan als optie voorgelegd alleen wouden ze hieraan niet mee werken....

boekbros
ik heb zelf wel dingetjes moeten regelen met KPN, maar dat ging (tenslotte) altijd goed. maar het is bekend dat als je eenmaal fout in een systeem zit, je er nooit meer uitkomt. de infra-bron KPN zit fout en daarop 'bouwen' de andere providers mee verder .... of niet, zoals in jouw geval.

ik weet niet of een klacht bij de OPTA helpt of zelfs bij Nelie Kroes in Brussel, want die heeft gezegd dat iedereen in de EU op internet moet hebben, zelfs breedband,,,,,

ik wens je veel sterkte met deze kruistocht tegen de bureaucratie (technisch kan alles, maar ja al die regeltjes en formulieren....) en een goed 2011!

cuore verde
Als je zeker weet dat de vorige bewoner internet van online had, dus over kpn infrastructuur moet er een Isra-punt zijn in het gebouw. Wat je zou moeten navragen is op welk adres de factuur van de vorige bewoner staat.
Als dit zonder toevoeging is moet je gewoon hetzelfde doen en internet aanvragen op huisnr. 43 zonder toevoeging.
vervolgens telefonisch een monteur bestellen en vermelden dat de monteur bij 43c moet aanbellen en je mobiele nummer opgeven mocht het adres moeilijk te vinden zijn. Dan kan de monteur beoordelen wat de mogelijkheden zijn.
Gewijzigd door cuore verde op 30 december 2010, 23:16

Bastiaan
@Boekbros:
Het is echt drama. Ik heb in totaal denk ik 6 of 7 keer gebeld met KPN. Elke keer weer moet ik opnieuw de situatie uitleggen. Vervolgens sta ik 3 min. in de wacht en dan deelt de beste medewerker van KPN mij mee dat het goed komt en dat nu alles goed staat. Mijn hoop en vertrouwen dat ik via deze weg ooit nog internet krijg is heel ver te zoeken.

Ik kan gewoon niet snappen dat als er begin deze maand nog een actieve internet lijn/verbinding is geweest, over de lijnen van KPN, dat er nergens meer terug te vinden is op welk (fysieke) adres dit is geweest. Zeker als ze bij Online bevestigen dat de lijn de 22ste dec. nog gewoon werkte.

Ik ben nu aan het uitpluizen of ik via Ziggo over de kabel internet kan krijgen.

@Groene Hart:
De zekerheid dat er internet was is 100%. Voorgaande bewoner is een vriend van mij en ik ben vaak genoeg bij hem geweest om te weten dat het internet als een zonnetje werkte. De aanvraag is al een keer gedaan op 43. Ik word terug gebeld door KPN en zei zeggen mij dat het niet mogelijk is om op 43 internet te leveren. Wel zeggen ze dat ze op 43A, 43F en 43B kunnen leveren. Eerder kan de order niet worden verwerkt.
In mijn huiskamer zit een keurig kastje waar de aansluiting zit. Alles verkeert in goede staat dus daar kan het hem niet in zitten.

Toch bedankt voor je advies.
Allen ook een goed uiteinde!

cuore verde
Er moet een reden zijn waarom KPN het adres niet kent.
Om een beeld te krijgen van de situatie, wat voor een woning is het?
is het een flatgebouw of een oud gerenoveerd gebouw dat later is opgedeeld in appartementen, een bovenwoning met winkel beneden of een studenten woning.

Het is heel goed mogelijk dat er op jouw adres maar 1 aderpaar op de KPN infrastructuur aangesloten zit en dat dit aderpaar administratief nog in bezit van Online is. Met als gevolg dat KPN bij een postcode-check geen beschikbare aders ziet.

Het enige wat je zonder een service-monteur zou kunnen doen is vast bellen met adsl bestellen kost een paar euro per maand meer maar het voordeel is dat KPN jouw aansluiting dan wel kostenloos mag/moet opleveren.
Dat komt door de leveringsplicht die KPN heeft bij de aanvraag van een analoge lijn. En dan bestel je op de analoge lijn een adsl verbinding.
Volgens mij wordt KPN door de OPTA verplicht dezelfde kosten door te berekenen aan de consument die KPN andere internet providers ook berekend voor het gebruik van KPN-diensten en infra-structuur. en dat om oneerlijke concurrentie te bestrijden. maar dus niet voor vaste telefonie

Maar uiteindelijk kun je het beste een service-monteur bestellen die toegang heeft tot de KPN-centrales, die kan controleren of er een beschikbare verbinding is met de KPN-centrale en als dan blijkt dat het probleem niet bij jouw zit
zijn de kosten voor KPN. En aangezien er altijd een adsl verbinding heeft gezeten kun je er wel op rekenen dat het probleem niet bij jou zit.
En anders kost het misschien een paar tientjes maar weet je wel waar je aan toe bent.

succes....
Gewijzigd door cuore verde op 31 december 2010, 23:56

TokkieTokkie
cuore verde schreef:

Maar uiteindelijk kun je het beste een service-monteur bestellen die toegang heeft tot de KPN-centrales, die kan controleren of er een beschikbare verbinding is met de KPN-centrale en als dan blijkt dat het probleem niet bij jouw zit
zijn de kosten voor KPN
. En aangezien er altijd een adsl verbinding heeft gezeten kun je er wel op rekenen dat het probleem niet bij jou zit.
En anders kost het misschien een paar tientjes maar weet je wel waar je aan toe bent.

succes....

Het dikgedrukte is niet waar, dat geld ALLEEN als je al een abbonoment hebt bij KPN, in dit geval zullen de kosten wel altijd voor hem zijn omdat hij nog geen abbonoment heeft op dat adres.

Bastiaan
@cuore verde
De woning betreft niets bijzonders. Het is een appartement in een winkelstraat. Onder mij zit een winkel dan mijn verdieping en dan zit er nog een bewoner boven mij. Het feit dat voor mijn komst er gewoon een actieve internet verbinding was zegt mij dat de infrastructuur gewoon goed is.
KPN maakt er gewoon echt een zooitje van. Heb nu meer dan 10 keer met ze gebeld, alle 10 de keren het hele verhaal uitgelegd maar niemand echt niemand schijnt daar capabel te zijn om mijn situatie te verhelpen.

Hetgeen ik na 4 weken nog steeds niet heb is nog geen internet, een mobiele telefoonrekening waar je u tegen zegt en een hoop ergernis.

Ik heb dan ook de strijd tegen KPN opgegeven en heb contact opgenomen met Ziggo. Zij kunnen binnen twee weken TV en internet leveren. Echter heb ik hier ook geen keuze in, gezien Ziggo de enige kabel aanbieder is in mijn omgeving. Maar goed ondanks ik duurder uit ben hebben zij mij de garantie gegeven alles te kunnen leveren.

Allen toch bedankt voor de input.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bizarre situatie, Help...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| HenkN00:40:15
| eogcnlGhost00:57:51
| KaPteiN03:11:15
| xwardox05:50:10
| Wim27054706:24:49
| glim06:34:46
| Anne4906:38:49
| bart jonk21:30:41
| Bund 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10