obey-robots.txt
26 Juli 2014, 15:08
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 34% [412 stemmen]
34% [412 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 66% [787 stemmen]
66% [787 stemmen]

Stemmen: 1200
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
 Onderwerp afdrukken

Nat type3 naar nat type 2 krijgen met KPN Experiabox ARV7519

klijn4
Ik heb sinds een paar weken deze KPN Experiabox. Ik heb nu een PS3 en wil graag online spelen met vrienden maar ze kunnen me nooit joinen omdat ik nat type 3 heb. Hoe moet ik deze 2 of 1 krijgen? Ik heb dus de KPN Experaibox ARV7519 ookwel Arcadryan genoemd. Mijn UPNP staat al aan maar het helpt niet. Ik heb gehoord dat je bepaalde poorten moet openzetten maar hoe moet dat dan? En welke poorten moet ik dan open zetten? Iemand die dit graag duidelijk kan uitleggen? Want ik heb hier niet veel verstand van, ik zou u zeer dankbaar zijn.

KPN Gebruikers
KPNwebcare2
Ik heb sinds een paar weken deze KPN Experiabox. Ik heb nu een PS3 en wil graag online spelen met vrienden maar ze kunnen me nooit joinen omdat ik nat type 3 heb. Hoe moet ik deze 2 of 1 krijgen? Ik heb dus de KPN Experaibox ARV7519 ookwel Arcadryan genoemd. Mijn UPNP staat al aan maar het helpt niet. Ik heb gehoord dat je bepaalde poorten moet openzetten maar hoe moet dat dan? En welke poorten moet ik dan open zetten? Iemand die dit graag duidelijk kan uitleggen? Want ik heb hier niet veel verstand van, ik zou u zeer dankbaar zijn.

Beste Klijn4,

Volg de instructies hieronder:

Openen van poort in Arcadyan.

Open uw browser.

Typ in adresbalk: 192.168.2.254 gevolgd door "Enter".
U komt in het "login" scherm terecht, klik op login.

Ga dan naar het Tabblad "Data" en klik daarna op "NAT" in de linkerwerkbalk. (zie afbeelding 1)
Klik daarna op "Port Mapping"
Klik daarna onder "Configure" op het "add" icoontje.

Vul bij LAN ip, uw IP-Adress van uw PC in.
Selecteer het protocol type dat u wenst, UDP, TCP of Beide.
Toets het poortnummer in bij zowel "Lan Port" en "Public Port"
Zet daarna een vinkje in "Enable" en druk op het "add" icoontje onder "Configure".

Hierna is de poort ingesteld.

U kunt ook een vooringestelde poort voor games, video, apps en servers, openen in het scrolldown menu bij "Applications". (afbeelding2)

Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd.

Afbeelding1
zelf%20instellen

Afbeelding2
zelf%20instellen
www.kpn.com/webcare

klijn4
Okee bedankt, maar nog 1 vraag. Welke nummer aan poorten moet ik dan intikken? En moet dat dan met UDP of TCP?

doemaariets
KPNwebcare2 schreef:

Beste Klijn4,

Volg de instructies hieronder:

Openen van poort in Arcadyan.

Open uw browser.

Typ in adresbalk: 192.168.2.254 gevolgd door "Enter".
U komt in het "login" scherm terecht, klik op login.

Ga dan naar het Tabblad "Data" en klik daarna op "NAT" in de linkerwerkbalk. (zie afbeelding 1)
Klik daarna op "Port Mapping"
Klik daarna onder "Configure" op het "add" icoontje.

Vul bij LAN ip, uw IP-Adress van uw PC in.
Selecteer het protocol type dat u wenst, UDP, TCP of Beide.
Toets het poortnummer in bij zowel "Lan Port" en "Public Port"
Zet daarna een vinkje in "Enable" en druk op het "add" icoontje onder "Configure".

Hierna is de poort ingesteld.

U kunt ook een vooringestelde poort voor games, video, apps en servers, openen in het scrolldown menu bij "Applications". (afbeelding2)

Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd.

Afbeelding1
zelf%20instellen

Afbeelding2
zelf%20instellen

En nu voor de TG789vn?

tommy_2000
Ik heb sinds gisteren ook een Arcadyan ARV7519 en een PS3. Ik heb ook problemen met NAT. Nadat ik de poorten heb open gezet (zoals tuturial), geeft mijn PS3 nat type 2 aan. Zodra ik een spel ga spelen (bijv fifa 11) geeft hij een RESTRICTED (en dus nog steeds beperkte) verbinding aan. Enig idee hoe dit kan? Werkt het port forwarden met dit modem nu nog steeds niet?

klijn4
Dit heb ik dus ook precies hetzelfde hoe jij het omschrijft.

Moses 35i
Poorten gaan wel openstaan maar zodra er daadwerkelijk data/udp verkeer overheen gaat klapt de poort weer dicht wat resulteerd in een NAT3 ipv NAT2.

Heb een vergelijkbaar probleem maar dan met een Quake III Arena OSP TDM server.
De instructies van Webcare kloppen opzich wel maar in de praktijk niet volledig werkend (althans niet middels UDP en mogelijk TCP).

CBCNeRd
En nu voor de TG789vn?

Hallo,

Ik zit acht er een TG789vn en ik moet zeggen dat het gamen via de PS3 geen enkel probleem is. Echter het hosten van een aantal Quake 3 servers gaat niet helemaal zoals het hoort. Zo zijn mijn servers wel benaderbaar, echter worden ze niet weer gegeven in de Game Browsers. Dit heeft volgens mij 99% te maken met de Firmware van KPN die op dit modem zit.

TG789vn instellen voor een applicatie of een Game
- Klik op "TOOLBOX"
- Klik op "Delen van spelen & toepassingen'
- UPnP Gebruiken: Ja (als je deze optie aanzet heb je een NAT2 configuratie)
- Uitgebreide Beveiliging Gebruiken: Ja (hier heb ik mijn twijfels over)
- Klik op "Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen"
- Selecteer de applicatie of het spel en je computer (apparaat) en klik op "Toevoegen"

Mocht je meerdere poorten voor de applicatie of game willen open zetten ga dan alsvolgt te werk:
- Indien nodig koppel de applicatie of het spel los van het apparaat (je PC bv).
- Klik op "Een spel of toepassing wijzigen"
- Zoe kej applicatie of Game en klik op "Bewerken"
- Voeg nu de TCP en/of UDP poorten toe
Met "Overal" voeg je beide in 1 keer toe.
Triggerprotocol en Triggerpoort "BLANCO" laten.
Als je al je poorten heb toegevoegd klik je op "Toevoegen"

Koppel nu de applicatie of game weer aan je PC (zoals eerder uitgelegd)

Jammer dat de particulieren kant van KPN geen rekening houd met de wensen van zijn klanten en er vanuit gaat dat zijn klanten een stelletje digibeten zijn.
Inmiddels heb ik naast mijn ADSL KPN voor het hosten van mijn Q3 servers een internet abonnement (kabel) afgesloten bij ZIGGO en dat werkt als een speer.

Online gamen voor een client is geen enkel probleem, maar ga je een game hosten .... Shock

Dus Gamers wil je je game(s) hosten dan moet je dat NIET via KPN doen, want dat willen ze gewoon niet Wink

PROVIDERS VOOR GAME HOSTERS:
- XS4ALL (ADSL)
- ZIGGO (KABEL)

Gewijzigd door CBCNeRd op 25 augustus 2011, 02:27

Mitchel_1997
Hallo,
Ik heb dus precies hetzelfde probleem.. Heb een ps3 systeem aangesloten op de WiFi maar hij geeft NAT type3 weer, hierdoor kan ik dus niet joinen. Ik heb een TG789vn, heb hier UpNp al op ingeschakeld door middel van toolbox delen van toepassingen en spellen. Maar dit helpt niet mijn NAT type verandert wel maar nog steeds kan niemand mij joinen en ik hun ook niet
Mvg Mitchel

CBCNeRd
Voor mijn PS3 heb ik verder niets ingesteld enkeld UPnP en Uitgebreide Beveiliging Gebruiken. Ik kan zonder problemen elk online game spelen met mijn PS3 en hoef daar verder geen poorten voor te forwarden etc.

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nat type3 naar nat type 2 krijgen met KPN Experiabox ARV7519', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WIFI experiabox Arcadyan ARV7519 tablet werkt niet. WiFi 1 25 juli 2014, 22:24
WIFI experiabox Arcadyan ARV7519 tablet werkt niet. KPN met eigen modem/router 1 25 juli 2014, 22:23
devolo dlan adapters functioneren niet naar behoren Routers 19 28 mei 2014, 20:35
Net 1 week Kpn Arcadyan ARV7519, Xbox live werkt nauwelijks.. KPN Internet Storing 19 16 mei 2014, 21:59
gezondheidsklachten Experiabox Algemeen 17 09 mei 2014, 00:02
Goedemiddag bezoeker
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
KaPteiN00:28:32
DutchMan5804:51:49
eogcnlGhost13:09:17
joshua6616:36:10
jesmink16:41:58
Duikertjes 1 dag
jeroen3 1 dag
EdwinV 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogt zijn om een bericht te plaatsen.

12 juli 2014, 12:09
wifi probleem .. heb een benedenwoning, en kan alleen goed gebruik maken van mijn verbinding als ik in de buurt zit van de modem. als ik er max 3m vandaan zit zonder betonnen muren ertussen is mijn v

07 april 2014, 16:16
Welke modems/routers zijn er beschikbaar bij KPN voor Glas? Zou graag een overzicht hebben van de verschillende types en hun technisch-specific
aties, betrouwbaarheid en/of storingsgevoelighe
id.

07 april 2014, 15:23
Ik heb de dongel Dongel ZTE MF190 geïnstalleerd op mijn nieuwe laptop, maar hij verbind niet!! Ook na downloaden van de software, nog steeds géén verbinding! Wie weet er een oplossing voor dit probl

11 januari 2014, 12:46
Ook wij zitten op 2,7 km van de centrale. Betaal voor 40Mb en als ik geluk heb dan krijg ik 12 Mb binnen. Dus vraag ik me af of het overstappen naar een all-in pakket wel zinvol is. ZIGGO ???

08 januari 2014, 16:28
Experiabox V8 voor glasvezel met een HP wireless printer werkt niet. Inmiddewsl met een Ethenet kabel aan de router gezet en werkt wel. Wanneer komt er nieuwe SW voor deze Experiabox zodat ik weer gew