obey-robots.txt
09 December 2016, 14:38
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

storing diverse zenders digitenne

kit
Hallo allemaal, ik heb sinds een tijdje storing op een aantal zenders. Het beeld en geluid hapert dan geregeld(vrij veel).

Waar kan dit aan liggen, want op de normale nederlandse zenders gaat het wel goed.
Het is ook vervelend omdat ik vaak opneem zoals films op die zenders en daar dus ook niks aan heb.

Kan ik hier zelf iets aan doen of moet ik toch de klantenservice bellen hierover?

alvast veel dank!
Kit

kpntester
Betere antenne aansluiten en/of betere plaats voor de antenne uitkiezen. Heeft niets te maken met storingen van Digitenne, heeft te maken met jouw ontvangst.
Gewijzigd door kpntester op 08 oktober 2010, 22:43

kit
Maar hoe kan het aan de antenne liggen als het hiervoor wel goed was. Bovendien zullen dan ook de andere zenders nu niet zonder storing zijn. Ik heb nu ongeveer 4 jaar digitenne.
Volgens de aanwijzer, die streep boven in beeld waarop te zien is of ik de maximale stand van de antenne heb , dit ook moeten aangeven? Deze staat nog steeds op het zelfde percentage van bereik.!

Kortom zijn er nog andere suggesties, want die antenne kan het m.i. niet zijn.

Alvast bedankt
Kit

wromtog
ik heb hetzelfde, sinds eergisteren hapert het beeld en geluid, dacht dat het toen aan het onweer lag, maar het is nogsteeds zo...

het wordt steeds erger, gister kon je nog wel kijken, al was het zeer irritant, maar nu is het echt onmogelijk om te kijken of radio te luisteren

corneez
bij ons thuis hebben we ook een probleem met digitenne met bepaalde sites zoals sbs6 rtl4 veronica discovery channel en nog een paar andere zenders maar ned 1 en ned 2 en 3 doen het gewoon goed net als national geographic.

maar als we alles wat stroom gebruikt zoals pc en lampen hebben uit staan doet hij het gewoon goed maar als de computer word aan gezet hapert hij zo erg dat je niet eens wat kan verstaan wat ze zeggen.
maar het ligt niet aan het stroom net want we hebben het al op verschillende groepen geprobeert en de antenne ook al vaak genoeg verplaatst maar niets helpt kan iemand ons helpen?

alvast bedankt.

Moses 35i
Een nieuwe goed afgeschermde kabel met nieuwe aansluitpluggen wil dit nog wel eens verhelpen. In de loop van de tijd wordt een bestaande kabel minder qua geleiding en kan hierdoor verlies optreden. Dit gaat zo geleidelijk dat je er eerst niets van merkt. Echter, op een gegeven moment wordt het signaal dermate zwak dat de ontvanger er problemen mee krijgt en blokkerig beeld/haperend geluid gaat geven.

Doordat de diverse kanalen op verschillende frequenties worden uitgezonden is het niet altijd bij alle kanalen het geval. Hoe hoger de frequentie hoe gevoeliger het desbetreffende kanaal voor storingen/zwakker signaal wordt.

Probeer eerst een andere kabel (welke ook gebruikt wordt voor sateliet ontvangst met een dikte van ongeveer 8 mm. Deze zijn dubbel afgescherrmd en hebben ook minder last van externe storingsbronnen zoals computers ed.

Computerstoring op digitenne: Sluit de PC en alle randapperatuur eens aan op een randaard-kontactdoos. Kan verschil uitmaken maar hoeft niet persee. Soms is het ietswat verplaatsen van de antenne al genoeg om het een en ander te verminderen.

Suc6!

corneez
bedankt we zullen het proberen

arnozegikniet
Hallo allemaal,

Problemen in dit forum heb ik ook tijdje bij mijn vriendin gehad met Digitenne (met binnenantenne). Alles werkte jaren goed en opeens (vanuit het niets opeens op een avond) bijna iedere avond wel storing op meerdere zenders. Wat was dit dan..?

Omdat ik ICTer, Elektronicus en HF ervaren ben, ging ik uitgebreid op onderzoek uit.

Hier zijn mijn bevindingen (andere hartstikke welkom!):

1. Slechte beeldkwaliteit op Digitenne (dus geen slechte ontvangst, maar sneeuw / blokjes):

Los je op door een buitenantenne te plaatsen (wel even goed opletten dat je hem op een gunstige plek zet. Dat kun je zien als je met de antenne over je balkon loopt en iemand naar de signaal indicator op je TV laat kijken, wanneer je de zwakste zender hebt ingeschakeld)

2. Plotseling opduikende of blijvende storingen tijdens TV ontvangst Digitenne:

Vaak (niet altijd) is de oorzaak te vinden in een van de volgende redenen of een combinatie van beiden:

Mogelijkheid A:
Je gebruikt goedkope SCART of TULP kabels in je TV en of ontvanger (van die rode en witte stekkertjes of een zwarte SCART kabel met plastic stekkerhuis, die grijze plastic dingen zijn helemaal de achterdeur uit!). Niet gebruiken!
Gebruik altijd metalen TULP en SCART stekkers (brons, goud of zilverkleurig) en zoveel mogelijk de dikkere typen kabels. Die hebben lage storingsgevoeligheid en hoge signaal doorgifte. En het verschil lijkt klein maar is groter dan je denkt.

Mogelijkheid B:
Zit je buurman met een goedkope binnenshuis TV/VIDEO zender, Telefoon of Modem te klooien? Als die te dicht tegen jou kamermuur aan staat, ben jij de dupe van zijn experimenten...

Maar hoe komt je hier achter? Wel dat gaat zo:
Vraag een klusjesman in je familie of vriendenkring met een professionele leidingzoeker te komen en de muur tussen jou en je buurman te onderzoeken of andere objecten dan leidingen, op een tijdstip dat de storing meestal optreed. (de klusjesman weet wel wat ie zoeken moet, afwijkende / onverklaarbare objecten).
Heeft ie er 1 of meerdere gevonden, probeer je digitenne antenne er in de buurt te zetten en kijk wat er met je tv signaal gebeurd. Reageert je ontvanger hierop? (beeld valt weg of gaat 'klapperen' of andere gekke dingen) Zo ja, dan heb je de oorzaak of zeker 1 van de oorzaken gevonden. Je antenne moet er zo ver mogelijk vandaan!

Andere veelvuldig gebleken storingsbronnen van Digitenne:

- Alle mobiele en DECT telefoons in huis stroomloos maken
- Het internetmodem uit schakelen
- Schakel de computer uit
- Zitten je computer en TV of Decoder in dezelfde audioversterker voor geluidsweergave?

Als een van de bovenstaande objecten de oorzaak blijkt, kijk dan hoe je kabels lopen en of ze goed afgeschermd zijn. Het kan ook via een zogenaamde 'Power over Ethernet' plug veroorzaakt worden dat Digitenne gaat storen. Haal hem uit de stopcontact als je storing hebt en vergeet die bij de modem niet.

Blijf je ondanks bovenstaande storing houden, vraag dan aan buren met digitenne of die hetzelfde probleem hebben. Zo ja, dan KPN bellen. Zo nee, dan je decoder EN antenne vervangen (liefst buitenantenne).

Nog steeds problemen?

Dan raad ik je echt aan over te stappen op kabel TV!
Sommige storingsbronnen zijn moeilijk te vinden of niet te verwijderen.

Buurman verwijderen (inclusief muur en apparatuur) kan wel, zo hebben wij hier in Alphen aan den Rijn ontdekt. Het dak ging er letterlijk af...

Succes allemaal en sterkte met de storingen!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'storing diverse zenders digitenne', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Digitenne Algemeen 2 22 november 2016, 01:13
FOX Sports storing? Het is einde contract. KPN Nieuws 1 05 augustus 2016, 23:52
KPN Glas Zenders Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 1 23 mei 2016, 23:06
Meer HD-zenders bij KPN Programma aanbod 2 30 maart 2016, 18:53
EPG Digitenne loopt achter KPN Televisie Storing 2 29 januari 2016, 10:51
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:50:47
| KaPteiN02:03:27
| lobo40520:46:54
| glim22:30:13
| dirkjohan 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10