obey-robots.txt
04 December 2016, 15:19
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken

snelheid na nieuwe modem 789v terug bij af

Wallyfaxo
Goodmorning allen,

Omdat de oude modem Thomsom 787 niet meer werkte op de nieuwe aansluiting van mijn huidige abonnement (internet 16mb) + bellen en itv ,heb ik op 26 augustus de nieuwe modem aangesloten(Thomson 789V). Het schijnt zo te zijn dat ik nu vdsl heb. Al met al goed aangesloten had ik mijn oude snelheid weer terug: 14mb/s down,up 1,5 mb/s. Afstand centrale +/- 2km. De volgende dag lag het internet eruit. Geen tv, telefoon en internet. Alle lampjes brandde op de modem behalve internet @. Ik dacht, er zal vannacht wel een update geweest zijn. Modem uitgezet en weer aan, maar nee hoor geen verbinding. Een alternatieve oplossing was de modem resetten. Aha, ik kon weer RTL 4 news kijken en bellen dat wat ik later kwam op m'n werk. Internet snelheid getest: ping 43 ms,download 5,63 mb up 0,63 mb.
Bandbreedte 776/ 10524. internet over adsl. terwijl eerst werd aangegeven 1005/13694. internet over vdsl.
Vraag me af wat is er gebeurd?
 
Codemeister
Sinds januari dit jaar maakt KPN gebruik van DLM (Dynamic Line Management). Deze techniek zorgt ervoor dat de lijn naar uw huis stabiel werkt en blijft werken.

Wanneer uw modem uitvalt en opnieuw wordt gestart, gaat DLM kijken of uw snelheid wel haalbaar is in combinatie met een stabiele internetverbinding. In uw geval is dit niet zo en wordt de snelheid naar beneden bijgesteld.

Kunt u via http://192.168.2....2&l1=0 de gegevens uit uw Experia Box bekijken en kopiëren zodat ik kan bekijken hoe uw verbinding er voor staat?
 
Wallyfaxo
Hallo Codemeister,
bedankt voor je reactie.
Hieronder de gegevens.
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 1:48:59
DSL-type: ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 10 524
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 245 / 2 340
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,8 / 429496724,9
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,7 / 20,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,3 / 11,8
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 127 / 1
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
 
Codemeister
ITU-T G.992.5 houdt in dat het signaal op dit moment ADSL2+ is. Je hebt wel Internet_over_VDSL gezien, dus het signaal was goed overgezet.

Je zult KPN moeten contacteren gezien het signaal weer terug is gezet naar ADSL2+. Wanneer je signaal weer is omgezet naar VDSL zul je ITU-T G.993.2 zien op de pagina waar je ook deze gegevens vandaan hebt gehaald.

Mocht je dan alsnog niet de (volgens jou haalbare) snelheid hebben gehaald, laat dan het modem een dag of 8-10 met rust en kijk af en toe via http://192.168.2....2&l1=0 of de bandbreedte al is verhoogd. Doorgaans controleert DLM elke 48 uur voor het ophogen van de snelheid.

Let op: elke keer dat het modem uitvalt of wordt gereset (lees: de verbinding wordt verbroken) zal DLM in werking worden gesteld met als gevolg een lagere snelheid. Blijf dus verder zoveel mogelijk van de Experia Box af.
 
Wallyfaxo
Aha, dus dat is de reden van mijn lage internet snelheid.
Bedankt voor je informatie.Smile
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid na nieuwe modem 789v terug bij af', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Nieuwe KPN app slecht?! Programma aanbod 2 30 oktober 2016, 22:03
Nieuwe Experia V10 Eigen netwerk 14 18 december 2015, 17:23
Up en download snelheid glasvezel KPN Glasvezel diensten 8 22 november 2015, 23:04
iets vreemds aan de hand.. snelheid VDSL2 / ZTE Snelheid 3 04 september 2015, 20:57
Siemens Gigaset SX551 van een nieuwe firmware te voorzien Hacked alles instelbaar Hardware firmware 54 26 augustus 2015, 18:28
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MacDaddy00:38:51
| xwardox02:08:47
| eogcnlGhost03:08:03
| KaPteiN05:38:13
| kvdb45 1 dag
| MrIggy 1 dag
| Anne49 1 dag
| HenkN 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10