obey-robots.txt
09 December 2016, 08:46
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

WIFI Signaal Thomson TG789vn

jackult
Ik heb sinds kort iTV van KPN met een Thomson TG789vn modem, alleen het WIFI signaal is zeer zwak. Hij traint op 11mbit, heeft iemand hier ook last mee, anders moet ik er een Accespoint achterplaatsen.
Ik heb het probleem verholpen.
Gewijzigd door jackult op 18 augustus 2010, 18:45

iskece
Thomson TG789vn modem, alleen het WIFI signaal is zeer zwak. Hij traint op 11mbit,
Hoe heb jij dit probleem verholpen. Kun je mij dit uitleggen? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.

Codemeister
Zou je, als mogelijke hulp voor andere gebruikers, je oplossing willen plaatsen?

jackult
@codemeister, ik dacht ik het probleem verholpen had, ik zit recht boven mijn modem. Ik heb de kanalen tig x veranderert de modem zegt dat hij 54mbit signaal voor de wifi uitzendt. Later is het weer gezakt naar 18 of 36 of zelfs 11...Echt bagger. ik zit er ook aan ter denken om een accespoint te plaatsen.

Codemeister
Voor zover ik heb kunnen verklaren zendt de TG789VN standaard uit met 130 Mbps. Echter, als je geen ontvangers hebt die 130 Mbps aankunnen (zoals ik, maximaal 54 en 108 Mbps) dan zal het signaal overdreven traag worden.

Oplossing is dan inderdaad het handmatig selecteren van een kanaal waarop WiFi zal uitzenden. Hiermee zou de snelheid moeten worden teruggedraaid naar 54 Mbps, gezien de Experia Box de apparaten binnen je netwerk oppikt. Natuurlijk blijft het wel belangrijk dat je niet te ver weg zit, voor behoud van een redelijke signaalsterkte.

Dus ben ik hier benieuwd: waar heb je de Experia Box staan en waar maak je verbinding vanaf je laptop/computer?

jackult
@codemeister, ik zit rechtboven de Experiabox dus een 1,5 A 2 mtr. Ik gebruik zelf een laptop, en ik heb nog een workstation die ik als een test setup gebruik die isa ook voorzien van WIFI.Maar die krijgt dus helemaal geen verbinding terwijl dat stick zowel b/g/n aankan.... Waarmee werk jij..?

Codemeister
Ik heb door het hele huis kabels getrokken, dat scheelt ten eerste al veel gedoe qua snelheid die niet gehaald wordt.

Maar dat neemt niet weg dat WiFi gewoon goed moet werken. Ik neem aan dat er een vloer tussen jou en de Experia Box zit?

Om welke ontvangers hebben we het hier exact?

jackult
Mijn laptop: 0b:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g (rev 01)
Vriendin Laptop: Atheros AR9281 Wireless Network Adapter.

Maargoed dat zijn allebei van de laptop....En jij?Zijn er bekende problemen dan met de Thomson modem en bepaalde merken WIFI Adapters.

wolter
Atheros AR9281 , deze heb ik ook in mijn Acer zitten maar totaal geen prblemen mee zowel met de ExpiriaBox als Accespoint zeer goede werking bijde op kanaal 11.
Lekker hollands en Duits luisteren??-->> http://nationaal-fm.com:8000 (Mp3) http://nationaal-fm.com:8500 (AAC+)

Codemeister
Nee, aan deze adapters kan en mag het niet liggen. Je kunt bij de eigenschappen van de adapter(s) kijken of er regels staan ingeschakeld zoals 'De computer mag deze adapter uitschakelen om energie te besparen'.

Zet deze opties vanzelfsprekend uit, kan gerelateerd zijn aan een lage snelheid.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WIFI Signaal Thomson TG789vn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers 21 12 september 2016, 23:55
wel internet geen wifi KPN Internet Storing 13 24 augustus 2016, 16:37
Wifi stekkers installeren Hardware instellingen 2 19 augustus 2016, 18:06
WIFI Algemeen 2 08 oktober 2015, 12:27
Geen signaal meer interactieve TV Frequently Asked Questions 4 15 juli 2015, 18:02
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN01:37:00
| eogcnlGhost05:54:53
| lobo40514:55:35
| glim16:38:54
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10