obey-robots.txt
09 December 2016, 14:37
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Standaard firmware

Inten
Goeiemorgen

Zomaar een een vraag maar waarom moet er door kpn zo nodig een eigen versie van software op de Thomson TG789vn gezet worden ?
Alle goeie functies worden weggelaten zoals bijvoorbeeld (en nou geef ik me mond zomaar een duw) Toegang/beveiliging via MAC adressen, fatsoenlijke firewall enz.
Twee mooie USB poorten op dat apparaat en geen ondersteuning ?

Dat is haast hetzelfde als een een kapotte auto aanschaffen en geen mogelijkheid om er mee te rijden of hem te fixe... logisch toch.

TokkieTokkie
Betrokken functionaliteit is instabiel bevonden, daarom.

kpntester
TokkieTokkie schreef:

Slaat natuurlijk nergens op.

Knolselderij
Ik denk wel dat TokkieTokkie ergens gelijk heeft. De firmware wordt waarschijnlijk op de DSL chipsets afgesteld, om een zo goed mogelijk snelheid te behalen. Het voordeel is wel natuurlijk, mocht je dat andere modem kopen, dat je dan wel alles kan doen wat je wil..

Inten
Probleem is alleen wanneer je een andere modem/router gebruikt je "Volgens KPN" geen ondersteuning op je telefoon meer hebt, dat is ook de reden dat ze bij KPN hun eigen software erop knallen... volgens de helpdesk dan.
Bovendien moet je dan alle instellingen weten voor zowel je internet, tv en telefoon.
Gewijzigd door Inten op 15 augustus 2010, 11:44

TokkieTokkie
magnetra7 schreef:
TokkieTokkie schreef:

Slaat wel ergens op, die functionaliteit is gewoon niet stabiel, ik heb een modem van thomson met thomson firmware en het is alles behalve stabiel, weet je hoevaak zo'n modem vastloopt als je iets aan die USB poorten hangt dat niet 100% volgens de USB standaard werkt, en weet je hoeveel hardware er te koop is dat niet 100% aan de USB standaard voldoet?

Kan je je dan voorstellen hoeveel telefoontjes de helpdesk van KPN gaat krijgen van mensen die weer iets aan dat modem hangen wat dat modem laat crashen?

Daarom dus.

kpntester
TokkieTokkie schreef:
magnetra7 schreef:
TokkieTokkie schreef:

Slaat wel ergens op, die functionaliteit is gewoon niet stabiel, ik heb een modem van thomson met thomson firmware en het is alles behalve stabiel, weet je hoevaak zo'n modem vastloopt als je iets aan die USB poorten hangt dat niet 100% volgens de USB standaard werkt, en weet je hoeveel hardware er te koop is dat niet 100% aan de USB standaard voldoet?

Kan je je dan voorstellen hoeveel telefoontjes de helpdesk van KPN gaat krijgen van mensen die weer iets aan dat modem hangen wat dat modem laat crashen?

Daarom dus.

Dat kan voorkomen inderdaad, maar dan heeft KPN het recht tegen de klant te zeggen dat ze het niet ondersteunen. Zo simpel is het. Helaas geeft KPN ons geen keuze, en dus zit iedereen meteen vast aan de firmware van hen.

En dat een functie als DMZ niet stabiel genoeg zou zijn slaat ook nergens op (dat was laatst een antwoord van de helpdesk), want ik heb hier een 546 en 780 zonder KPN-firmware en daarop werkt het perfect.

TokkieTokkie
magnetra7 schreef:
TokkieTokkie schreef:
magnetra7 schreef:
TokkieTokkie schreef:

Daarom dus.

Dat kan voorkomen inderdaad, maar dan heeft KPN het recht tegen de klant te zeggen dat ze het niet ondersteunen. Zo simpel is het. Helaas geeft KPN ons geen keuze, en dus zit iedereen meteen vast aan de firmware van hen.

En dat een functie als DMZ niet stabiel genoeg zou zijn slaat ook nergens op (dat was laatst een antwoord van de helpdesk), want ik heb hier een 546 en 780 zonder KPN-firmware en daarop werkt het perfect.

DMZ is een ander verhaal, dat ziet KPN als een gevorderde functie, als men internet + modem wil hebben voor gevorderen dan moet je maar naar XS4ALL gaan is de redenatie van KPN, KPN redeneerd dat hun internet voor de 'normale' gebruiker is (beetje surfen en mailen dus.

Inten
Dat is dus een redenatie van lik me versje van KPN voor een beetje mailen en surfen heb je dus geen Premium account nodig... dan hadden ze Hetnet niet moeten opdoeken

TokkieTokkie
Inten schreef:
Dat is dus een redenatie van lik me versje van KPN voor een beetje mailen en surfen heb je dus geen Premium account nodig... dan hadden ze Hetnet niet moeten opdoeken

Don't shoot the messenger, HetNet is opgedoekt vanwege de Opta Perikelen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Standaard firmware', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Siemens Gigaset SX551 van een nieuwe firmware te voorzien Hacked alles instelbaar Hardware firmware 54 26 augustus 2015, 18:28
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router 11 06 juni 2015, 16:35
Wanneer is er een firmware-update/upgrade voor de ExperiaBox V8 ARV7519 om FON te kunnen gebruiken? WiFi 1 04 september 2014, 21:29
Firmware Arcadyn ARV7519 Algemeen 1 08 maart 2014, 01:43
TG789vn portforwarding en firmware Algemeen 3 14 januari 2014, 22:00
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:49:43
| KaPteiN02:02:23
| lobo40520:45:50
| glim22:29:09
| dirkjohan 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10