obey-robots.txt
08 December 2016, 10:48
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Thomson TG789vn snelheid?

3110
Hallo allemaal,

Ik heb vorig week de nieuwe Thomson TG789vn modem/router ontvangen met de nieuwe snelheid tot 40 Mb/s. ( Premium - Internet + bellen )
Ik merk nu echter dat .torrent bestanden veel te langzaam binnenkomen.
Eerder deed ik over een bestand van 4,3 Gig ongeveer 2 a 3 dagen, en nu
duurt het zeker 7 dagen of zelfs nog langer, zelf een kleine documentaire duurt veel en veel langer dan met de vorige snelheid van 20Mbit. De documentaires zijn over het algemeen 350Mb, en daar deed ik vorige week ongeveer 1 dag over of een paar uurtjes. Nu ben ik al 5 dagen bezig en heb ik nog steeds niet een documentaire binnen.

Ik weet het afhankelijk van de seeders, maar ik merk gewoon dat er iets niet goed staat zit. Bovendien zijn het aantal seeders meestal gelijk, dus daar kan het niet aan liggen!!!

Ik log in een browser in op http://192.168.25.254
In de router omgeving ga ik nu naar: Toolbox
Dan naar: Delen van spelen & toepassingen
Dan ga ik naar : Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken
Vervolgens maak ik een nieuwe naam aan: Utorrent1
Vervolgens ga ik naar: Handmatige invoer van poortkaarten, en klik op volgende.
Onder "Protocol klik op TCP, en onder Poortbereik tik ik 50001 in, en beneden ook 50001.
Onder Omzetten naar ...vul ik dan ook 50001 in, en in het vakje daarnaast selecteer ik weer TCP.

Dan druk ik rechts op toepassen, en doe hetzelfde nog eens voor UDP.

Daarna klik ik op: "Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen"

Dan selecteer ik in die lijst mijn Utorrent1, en verwijs die naar deze computernaam ( staat al ingevuld )

Dan weer toepassen of OK, als ik later dan ga kijken onder
Toegewezen spelen & toepassingen
Utorrent1 xxxxx-9a0f88462 Aan

Dan staat dat volgens mij goed.

onder Utorrent heb ik ook poort 50001 ingevuld.

Wat is er hier mis?

Ook staat de configuratie goed in de WindowsFirewall m.b.t utorrent en de poort. Zet ik de firewal uit dan werkt het evengoed nog niet super.

Op een andere linuxPC komen de .torrent ook veel langzamer binnen.

Wat is er hier mis?

Andere vraag: Via welke site moet ik een speedtest uitvoeren?
Is dit onderstaande site voor KPN, of hebben jullie een andere waar ik als gebruiker van moet testen ?
http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php

Laten we hier maar eens mee van start gaan.

3110
Hallo,

Ik heb vanmiddag en vanmorgen al contact opgenomen met de telefonische helpdesk, en verzocht om ons contract weer terug te zetten naar Internet & Bellen (20Mbit). Het euvel was omdat het nieuwe modem/router zo dicht mogelijk moest worden geplaatst bij de binnenkomst van de telefoonlijn.
Omdat we dan nieuwe kabels moesten gaan trekken, en een router moesten gaan aanschaffen zag ik dit niet zitten. Het was mooi geweest als alles wel had gewerkt, en ik verder geen kabels hoefde te gaan trekken zoals voorheen. Met de 20Mbit verbinding was best tevreden, maar goed, omdat alle pc's boven staan, en het een heel karwei is zien we toch maar af van het Premium pakket.

Wel raar dat ik niet eens de 20 Mb haal met het nieuwe modem, want na een test van jullie kant hield ik van de 40 Mb maar 14 Mb over.

Ben over het algemeen goed te spreken over KPN, op een min puntje toe, dat ze laatst een TV pakket stuurden terwijl ik zeer duidelijk aangaf geen interactieve TV te willen. De dag daarop stond stond de postbode voor de deur met een grote doos. Dus ik weer bellen, want ze zat geen sticker in de doos waar het pakket naar retour moest. Dus bellen, en naar het postkantoor
lopen vind ik niet klantvriendelijk, en zeker niet als je duidelijk aangeeft geen
gebruik te willen maken van interactieve tv.

Ben nu echter wel benieuwd of alles volgens afspraak gaat lukken i.v.m het terug zetten van premium naar Internet & Bellen zoals voorheen.

unSOUND
Ik heb exact dezelfde ervaring. Ik ging van een 20 MB ADSL verbinding naar een 40 MB VDSL verbinding, en de snelheid is in de realiteit lager... Heb geen idee wat de oorzaak is, en KPN zelf tot nu toe ook niet lijkt het wel...

3110
Hallo,
je zou eens kunnen proberen om je nieuwe experiabox zo dicht mogelijk bij
aansluiting te zetten waar de telefoon aansluiting binnenkomt (meestal in de meterkast) en dan een pc aan te sluiten, en kijken of dat het euvel was.
Volgens de technische dienst schijnt het daar aan te liggen, omdat de snelheid echt uit de kabel moet komen, en indien de experiabox te ver weg staat de snelheid verloren gaat. Ligt het daar dan niet aan neem dan eens contact op met de technische dienst van KPN voor een monteur. Als het euvel
niet bij jouw ligt, dan kunnen ze in elk geval wel uitvinden waar het wel in zit.

Trouwens wat is de snelheid die ze bij jou meten?
Ze kunnen remote meten welke snelheid je op elke moment hebt, dus je moet dit wel even navragen. En wat ondervind je verder nog voor problemen?

Bij mij is het echter veel te weel werk, omdat hier een kabel naar boven is getrokken, achter verwarmingsbuizen en dergelijke. Verder heb ik geen zin
om een router te gaan aanschaffen, en diverse kabels. Als ik dat van te voren
had geweten dan had ik de nieuwe experiabox niet eens besteld. Echter ik dacht dat het enkel de oude experiabox afkoppelen was, en de nieuwe experiabox weer aansluiten. Trouwens met de 20Mb was ik best tevreden hoor, want de snelheid van 40 Mb heb je niet echt nodig voor te surfen, en mailen en chatten.Eventuele torrent's of andere dingen zullen ook niet echt veel sneller gaan omdat je afhankelijk bent van de upload van anderen.
In de meeste gevallen zal je dus niet eens snelheid verschil merken, omdat
de meesten geen snelle uploads aanbieden. Geen idee hoe het zit met films
uit nieuwsgroepen.

Dus al met al ben ik blij als ik weer gebruik kan gaan maken van Internet & bellen 20 Mb zoals voorheen. Als ik terug denk aan de jaren met een 56K
modems dan hebben we eigenlijk niks te klagen, maar zijn we te verwend aan
het worden. SmileCool
Gewijzigd door 3110 op 02 juli 2010, 02:47

swaggerboy
ik heb ook tg789vn gehad
en ik merk dat de snelheid die ik bereik 12 mb
niet naar boven komt
en met mijn oude vertrouwde siemens
kan ik poorten openen
alles zo zetten als ik het wil
dus terugschakelen is een optie
PfftPfftPfftPfftPfftPfftPfftPfftPfftPfftPfftPfft

hallalujaz
ik weet niet hoor maar als ik in mijn browser http://192.168.25.254 intik dan krijg ik toch echter dit: webpagina kan niet worden weergegeven dit krijg ik ook als ik 192.168.2.1 en 192.168.1.1 en 192.168.92.1 .

dus ik kan neit in mijn router dus ik kan ook niet de instellingen veranderen dus ik kan niet internetten omdat verbinden nu echt kut gaat.

TokkieTokkie
hallalujaz schreef:
ik weet niet hoor maar als ik in mijn browser http://192.168.25.254 intik dan krijg ik toch echter dit: webpagina kan niet worden weergegeven dit krijg ik ook als ik 192.168.2.1 en 192.168.1.1 en 192.168.92.1 .

dus ik kan neit in mijn router dus ik kan ook niet de instellingen veranderen dus ik kan niet internetten omdat verbinden nu echt kut gaat.

192.168.2.254

3110
Mensen moeten wel een het boekje lezen, want daar staat het ip van de experiabox duidelijk in vermeld.

In mijn geval dus ook 192.168.2.254

Sommige zijn wel heel lui

hallalujaz
het werkt niet zeg ik tegen je. zijn jullie nou zo dom of lijkt het zo.

dat ding staat aangesloten op de netspanning met de witte adapter die je erbij krijgt.

en er zit een lan kabel van mijn laptop naar 1 van de 4 poorten op de router zelf.

en nu tik ik alle ip combinaties in die ik me maar kan bedenken in iexplorer maar ik kom er helaas niet in. (dus 192.168.2.254 werkt ook niet) allemaal > pagina niet gevonden. en ja me fire wall staat uit.

nog meer geniaale ideetjes ?

Giant2000
hallalujaz schreef:
het werkt niet zeg ik tegen je. zijn jullie nou zo dom of lijkt het zo.

Zeg Louis, ben jij nou zo dom of zijn we nou zo slim?
Jij geeft aan dat je iintypt http://192.168.25.254 terwijl tot 2 maal wordt aangegeven dat dit blijkbaar 192.168.2.254 moet zijn. Het is 1 cijfertje minder maar een wereld van verschil Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG789vn snelheid?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Up en download snelheid glasvezel KPN Glasvezel diensten 8 22 november 2015, 23:04
iets vreemds aan de hand.. snelheid VDSL2 / ZTE Snelheid 3 04 september 2015, 20:57
Internet snelheid Snelheid 16 27 juli 2015, 19:24
LAN snelheid Experiabox V9 icm ASUS RT-AC68U / Engenius ECB600 Eigen netwerk 13 13 juli 2015, 22:58
Upload snelheid/posten Usenet 10 31 maart 2015, 23:53
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:06:05
| lobo40500:32:27
| glim02:17:11
| KaPteiN03:25:04
| dirkjohan13:25:17
| Peterkessen21:20:50
| avardiannl 1 dag
| Wim270547 1 dag
| paul123 1 dag
| xwardox 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10