Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
Pagina 1 van 2: 12
|
Nokia E75, WLAN connectie en Experiabox van kastje naar de muur
|
|
AndreD |
Geplaatst op 29 September 2009, 08:04
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 29 Sep 2009 |
Ben in het bezit van de standaard Experiabox (ST780i). Werkt. Ben ingegaan op de wervende advertenties voor de Nokia E75. En vooral voor de optie om via WLAN óók Internet connectie op te bouwen. Zou moeten werken. Werkt ook (WLAN connectie!). Bij de Gemeente Woerden op het WIFI netwerk, zelfs op vakantie op Kefalonia (GR) op het netwerk van het hotel. Alleen: thuis niet aan het werk gekregen. Melding: Geen antwoord van gateway. Eerst zoeken op het Internet, geen echte oplossing gevonden. En dan gaat het kastje-naar-de-muur verschijnsel lopen: * Mail gestuurd via de InternetPlusBellen website. Eerste antwoord: dit wordt niet ondersteund ; * Mail terug gestuurd dat uit de fora over dit onderwerp blijkt: firmware probleem; * Antwoord terug: niet voor ons, wendt U zich tot de leverancier van de telefoon (Nokia!) * Maar het is een Primafoon gekochtte telefoon, dan is Primafoon dus KPN leverancier? * OK dan moet U bij de Mobiele diensten email zijn; * Mail weer doorgestuurd naar die dienst; * Weer het verwachtte antwoord gekregen: U moet niet bij ons zijn maar bij Nokia (by the way, kreeg het verkeerde telefoonnummer door!) * Nokia gebeld, het verwachtte antwoord gekregen: meneer het probleem is bekend en doet zich enkel voor bij de Experiabox van KPN met de specifieke firmware, gaat U svp nog een keer naar KPN, want er is een patch beschikbaar. Met de telefoon is niets verd. Het rondje is dus weer rond, ik ben weer terug bij AF: ik moet weer naar de InternetPlusBellen service van KPN. Ik wil niet hacken, kan me voorstellen waarom KPN de software dicht zet, maar vraag me nu af waarom KPN niet de service levert die ik zou mogen verwachten. KPN is zowel leverancier van de Experiabox als van de E75 van Nokia. Nog sterker: op dit moment wordt zwaar geadverteerd met dit toestel. Waarom dit proces "kastje naar de muur"? Het moet "gewoon" werken. Of moet ik na de vorige "positieve" ervaringen met deze producten (conversie van Planet naar KPN uitgevoerd als botte opzegging van Planet met alle consequenties van dien) toch maar eens gaan overwegen om elders mijn heil te zoeken? André |
|
|
AndreD |
Geplaatst op 30 September 2009, 07:00
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 29 Sep 2009 |
30 september 2009: en de cirkel is weer rond, terug bij af. De mobiele helpdesk zegt Indien uw Nokia E75 niet samenwerkt met uw randapparatuur kan KPN helaas geen ondersteuning / oplossing hiervoor bieden. Wij raden u aan contact op te nemen met de fabrikant van het toestel voor meer informatie. Onze excuses voor het ongemak. De Nokia Servicedesk is bereikbaar via 070-3379130. Dit antwoord is onbevredigend want: -kpn is de leverancier van de modem én de E75; -er zijn mensen waarbij òf door een modem patch, òf door het plaatsen van een ander modem het probleem was opgelost. Wat kan ik nog doen om het aan het werk te krijgen? Trouwens: de antwoorden worden m.i. gegenereerd door mensen die op de automatische piloot werken. Ondanks mijn opmerking richting helpdesk over het foute telefoonnummer wordt nog steeds het verkeerde Nokia telefoonnummer doorgegeven. Waarschijnlijk heeft de helpdesk een scriptje waarmee klantvragen worden beantwoordt. Ik geloof niet meer dat daar kundige mensen werken. Sorry hoor, deze opmerking zal niet in dank worden aanvaard maar ik kan er niets anders van maken. Of kan "webcare" nog wat betekenen? Een toch redelijk ontevreden klant André |
|
|
KPNwebcare2 |
Geplaatst op 30 September 2009, 11:54
|
Official van KPN Berichten: 256 Lid sinds: 19 Jan 2009 |
Hallo, Alle randapparatuur die u verbind met onze modem is voor uw eigen ondersteuning. De helpdesk ondersteund dan ook het aansluiten van randapparatuur niet. Mocht u met uw Experiabox gewoon kunnen internetten dan werkt het modem. Mocht u een spelcomputer of telefoon aan willen sluiten via onze Experiabox en het het werkt niet. Dan moet de fabrikant van het aan te sluiten apparaat ervoor zorgen dat deze aangesloten kan worden op onze Experiabox. www.kpn.com/webcare
|
|
|
AndreD |
Geplaatst op 30 September 2009, 12:23
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 29 Sep 2009 |
Niet de fabrikant maar de leverancier van het apparaat moet er voor zorgen dat een functionaliteit waarmee wordt geadverteerd werkt. Vooral in dit geval: de KPN adverteert zowel met InternetPlusbellen als met de Nokia E75. Zowel de fabrikant van de telefoon als de fabrikant van het modem geven aan dat de communicatie tussen Speedtouch modem en Nokia telefoon werkt. Is ook aangetoond. Alleen heeft KPN beslist om eigen firmware op het modem te forceren en daarmee een eigen produkt gemaakt dat niet werkt (als het modem voor het eerst wordt aangezet is de originele Speedtouch firmware aanwezig, die wordt in een half uur overschreven met eigen firmware) . Dus wat mij betreft moet KPN het probleem oplossen. Daarbij wordt (detail) het verkeerde Nokia nummer doorgegeven, klantvriendelijk is anders. Hoe verder? Gewijzigd door AndreD op 30 September 2009, 18:28 |
|
|
AndreD |
Geplaatst op 14 October 2009, 20:22
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 29 Sep 2009 |
Ik geef het op. Weer bij de muur, het helpt niet. Nog sterker: waar maakt KPN (zakelijk) nu reclame mee: met de E75. Zullen de kopers echt blij zijn als ze merken dat die het thuis niet volledig doet. Maar ja, zakelijke gebruikers hoeven misschien niet op de centjes te letten? André |
|
|
AndreD |
Geplaatst op 23 October 2009, 21:10
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 29 Sep 2009 |
Omruilen? Als je daarom vraagt sturen ze een nieuwe 870. De andere schijnt niet in een ISDN versie te krijgen te zijn, en geeft ook weer een heel aantal andere moeilijkheden. Ben dus weer bij de muur (of het kastje?) André |
|
|
SirPeter |
Geplaatst op 25 October 2009, 19:52
|
Activiteit Berichten: 222 Lid sinds: 10 Oct 2009 |
Ben benieuwd of andere ISP's wel ondersteuning bieden wanneer zoiets niet werkt. Denk het overigens niet. Je kan altijd nog een klacht laten aanmaken. |
|
|
AndreD |
Geplaatst op 25 October 2009, 20:28
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 29 Sep 2009 |
Klacht is ingediend, reactie zie hier boven. Ook TROS radar heeft zin, maar waarschijnlijk wordt ook dat forum door de zelfde KPN-ers gevolgd als dit. KPN zou al lang moeten weten dat er wat mensen ontevreden zijn. En notabene: de advertenties voor de E75 bij Primafoon lopen nog steeds. Ben bang dat ik eens bij Vodafone moet gaan informeren of het bij hun wel werkt, André |
|
|
worldfire |
Geplaatst op 05 November 2009, 18:57
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 05 Nov 2009 |
Ik heb precies het zelfde probleem, wat kan ik doen ? Ook een nieuwe modem vragen? |
|
|
worldfire |
Geplaatst op 06 November 2009, 13:48
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 05 Nov 2009 |
Oké laat ik het eens proberen robocop zou je mij eventueel een PB bericht willen doen met wat ik precies moet vertellen, ben namenlijk niet zo goed in praten / mooie verhaaltjes maken |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nokia E75, WLAN connectie en Experiabox van kastje naar de muur', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Via WiFi naar vast netwerk | WiFi | : 2 | 08 Aug 2024 |
Van XS4ALL naar KPN? | Algemeen | : 2 | 11 Mar 2022 |
Experia box reset naar oude instelling | Hardware instellingen | : 13 | 10 Oct 2021 |
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) | Algemeen | : 7 | 06 Mar 2021 |
Port forwarding experiabox v10 | Routers | : 4 | 28 Feb 2019 |
Advertentie