obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Overstappen naar Orange Extra (brief KPN)
@win
Ik ben overgestapt van Zonnet (cq. Tele2) over een KPN netwerk,
naar Orange Extra ADSL (4000K.b straks 8000K.b)
Dit Orange ADSL loopt ook over het KPN netwerk.

Nu kreeg ik net een brief van KPN, welke als volgt luidt:

KPN heeft bericht ontvangen dat u met uw ADSL-aansluiting naar een
andere telecom Operator bent overgegaan. Uw ADSL-aansluiting op het netwerk van KPN wordt per 12 november 2007 afgesloten.
De nog te betalen of eventueel teveel betaalde abonnementskosten worden via de factuur van KPN met u verrekend. Het abonnement wordt in rekening gebracht totdat uw contractsperiode ten einde is.

Wat houdt deze brief nu exact in. Ben ik nu straks mijn
ADSL signaal kwijt ? Of vervangt Orange het huidige KPN ADSL
signaal door, noem het maar een Orange ADSL signaal ?
 
KaPteiN
Orange neemt de dienst over! Je bent dus het KPN ADSL signaal kwijt en krijgt er hopelijk naadloos aansluitend je Orange signaal voor terug. In de praktijk kan het gebeuren dat je een paar dagen zonder signaal zit.

Overigens blijven het dezelfde draadjes in de meterkast.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
@win
Dan komt het vast wel goed.
Ik internet nu sinds vrijdag 2 november via het Orange ADSL signaal.
Het "oude" KPN adsl signaal was direct al van de lijn, de oude modeminstelling werkte ook niet meer.
Waar ik van schrok, toen ik die brief kreeg, was dat ik nu mijn ADSL geheel kwijt zou zijn.

De overstap ging verder trouwens naadloos en zonder problemen.
Ik gebruik de meegeleverde Orange Livebox verder niet.
Ik heb mijn bestaande modem opnieuw geconfigureerd, waarbij
ik in eerste instantie het modem met de standaard instellingen heb geconfigureerd, zoals opgegeven door Orange extra/famillie abonnement. (VCI 8/35, bridged etc.)
Het modem staat dan op Bridged, een soort van 1 op 1 verbinding van je computer met orange, waarbij je modem een beetje wordt gepaseerd.
Dit gaf echter problemen met mijn netwerk (bedraad en draadloos) en ik kon niet meer inloggen in mijn modem.

Ik heb hierna de Orange de IP adressen en DNS gegevens van Orange statisch (vast) heb ingegeven in het modem.
De instelling in bridge functie, zoals door Orange wordt opgegeven, is dan gepaseerd en mijn bestaande netwerk functioneerd nu zoals het was.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstappen naar Orange Extra (brief KPN)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nummerbehoud vaste telefonie bij overstap van Pretium naar KPN Algemeen : 2 05 jan 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie