obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Zeer slechte ervaring aanvraag verhoging internetsnelheid van 100 naar 500 mb
simonlebon
Al een paar jaar Glasvezel Alles in één Standaard pakket met 100 Mb. Op zich tevreden, maar ik zag via de postcode check dat 500 Mb op mijn adres beschikbaar is. 2 mei naar de KPN winkel geweest om de verhoging door te geven. KPN winkel kon dit niet doorvoeren, alleen mogelijk via klantenservice Glasvezel. 's Avonds gebeld naar de klantenservice en na een check over de beschikbaarheid is de wijziging in gang gezet. Netjes per e-mail een bevestiging ontvangen van de wijziging met het productoverzicht. 4 mei per e-mail een bevestiging ontvangen voor een monteursbezoek op 6 mei in de namiddag voor de vervanging van KPN glasvezel modem vanwege de hogere internetsnelheid. 6 mei is de monteur langsgeweest en een nieuwe glasvezelmodem geplaatst. Binnen een uur zou de internetsnelheid worden verhoogd. Zo niet, dan 's avonds een belletje plegen naar de klantenservice. Om 20.00 u. heb ik inderdaad gebeld en ik kreeg te horen dat de verhoging nog zou plaatsvinden voor middernacht. Volgende ochtend geen 500 Mb, in de loop van de ochtend weer gebeld naar de klantservice Glasvezel. De mederwerker kon in het systeem geen reden vinden waarom de verhoging nog niet is uitgevoerd. Hij heeft een ticket aangemaakt en kon via Mijn KPN de status in de gaten houden. Om 18.00 u. maar weer gebeld. Nu kreeg ik een medewerkster aan de lijn die blijkbaar heel veel telefoontjes heeft moeten plegen om achter te komen wat er aan de hand was, want ik werd heel lang in de wacht gezet. Uiteindelijk kwam ze met het volgende (slechte) nieuws: "Op uw adres is 500 Mb op dit moment nog niet beschikbaar". Ik was stomverbaasd! Postcode check gedaan via de website, KPN winkel gecheckt en zelfs de klantenservice Glasvezel heeft dit gedaan. Monteur is langsgeweest.....eueu..hoe kan dit? Ik was boos en zeer teleurgesteld. Al die moeite voor niets: eerder vrijgenomen, 2 hubs vervangen in mijn thuisnetwerk om de die hogere internetsnelheid aan te kunnen. Als ik over een half jaartje wil terugbellen voor die 500 Mb??????? Enige vergoeding voor al die moeite?? Echt niet...
Vanmorgen werd ik gebeld want KPN heeft de nieuwe Experiabox V9 geleverd. Dank u wel, maar ik krijg van jullie geen hogere internetnsnelheid! Voor mij is dit de grootste blunder van een telecombedrijf!
KPN is dus niet in staat om haar belofte waar te maken! Als je een aanvraag doet voor een hogere snelheid van 500 Mb, vraag de klantenservice eerst om te bevestigen dat de kaart voor 500 Mb is geplaatst in de wijkcentrale. Anders ben je je tijd aan het verspillen! Geen uitgaven doen en ook geen vrij nemen want KPN gaat dit niet vergoeden, ook al zijn ze fout!
 
eogcnlGhost
Hallo simonlebon.

* Hoe en met wat heb je getest of je daadwerkelijk wel of geen 500Mbit verbinding hebt?
* Heeft de monteur zelf die test ook op zijn eigen apparatuur getest?
* Heb je een 500/50 of een 500/500 verbinding aangevraagt?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
simonlebon
Hallo ecogcnLGhost,

Test: UTP kabel in de Experiabox gedaan en via speedtest.net de snelheid getest (MACAir). Zie nog steeds mijn huidige internsnelheid: 100/100
Monteur heeft geen test gedaan op zijn apparatuur. Hij wilde een harde reset doen, maar ik wilde dit niet ivm de instellingen van mijn thuisnetwerk. Vandaag zou onze extern IT-er langskomen om deze harde reset uit te voeren, instellingen opnieuw programmeren. De nieuwe glasvezelmodem is in mijn meterkast in de gang buiten mijn appartement geplaatst. Vanwege de afstand van de meterkast naar mijn woonkamer, ongeveer 12 meter, heb ik een utp kabel getrokken. Aan de utp kabel is een Airport Airport Express gekoppeld.
Ik heb nu sinds 5 jaar een 100/100 en vorige week zaterdag heb ik een 500/500 aangevraagd.
 
eogcnlGhost
Zolang er staat dat je een 100/100 hebt heb je nog geen nieuwe aansluiting op de 500.
Gemiddeld duurt de overzetting van een snelheid verhoging 1 tot 3 weken.
Je zou normaal gesproken een E-mail krijgen als je daadwerkelijk bent overgezet op je nieuwe snelheid.

Ik neem aan dat je al je apparatuur via de Airport Express hebt aangesloten, behalve je iTV.
Dan zou het normaal gesproken niet zo'n probleem moeten zijn voor een hard-reset van de Experiabox, al zouw ik niet weten wat daar het voordeel van moet zijn.
Gewoon rebooten is voldoende om de nieuwe gegevens op te halen van je nieuwe abbo.

Test de snelheid nooit via WiFi, maar altijd via de UTP kabel.

De monteur heeft zelf een laptop met een Gbit verbinding, hij kan zelf een speedtest uitvoeren direct op de Experiabox.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, voor dat ze je hele netwerk om zeep helpen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
simonlebon
Bedankt voor het meedenken. Maar KPN heeft al bevestigd dat ze een fout hebben gemaakt. Op mijn adres is 500/500 Mb op dit moment niet beschikbaar omdat die speciale kaart nog niet in de wijkcentrale is geplaatst. Zonder deze kaart wordt de snelheid niet verhoogd. Ik moet wachten of naar een andere provider zoeken (wat ik nu ook aan het doen ben).
 
eogcnlGhost
Dat is heel slordig van KPN, maar toch goed dat ze je dat hebben gemeld, ben je ieder geval weer ten ruste.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer slechte ervaring aanvraag verhoging internetsnelheid van 100 naar 500 mb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nummerbehoud vaste telefonie bij overstap van Pretium naar KPN Algemeen : 2 05 jan 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie