obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Draadloze verbindingsets vervangen door draadloze repeater?
Hvdp100
Weet iemand of het mogelijk is om de draadloze verbindingsets van KPN te vervangen door een wifi repeater? Ik heb regelmatig problemen met de verbindingsets en ik wil geen kabels door mijn huis trekken. Als ik bij de televiesie een wifi repeater plaats en deze bedraad aansluit, ben ik dan klaar?

Bij voorbaat dank voor de info!

Groet
Hans
 
jeroen3
Dit is technisch wel mogelijk.

Zelf zou ik het proberen door twee wireless bridges te koppelen.
De bridges hebben zelf een IP in een totaal ongerelateerd subnet, iets als 192.168.77.x.
Natuurlijk hebben bridges verder géén DHCP server o.i.d, en zijn het ook de ENIGE wifi apparaten op dat SSID. Bijvoorbeeld "iTV_BRIDGE_[huisnummer]".

De bridges zouden dan als switch, met wireless, moeten werken.

Koppelen met de wifi van de experiabox lukt denk ik niet wegens het speciale vlan gebeuren. Echter weet ik dat niet zeker.

Als je de tijd en moeite wil nemen kan je het proberen, helaas geen garanties.
Maar misschien heeft iemand dit al eerder gedaan?
Ik ben niet van kpn
 
glasblazer
Na de introductie van het nieuwe menue ITV door de KPN voor KPN Galsvezel had ik continue storing op de ontvanger. De HD kon niet meer gebruikt worden, want vanaf heden gaat dat on cloud. Met gaat roepen dat de Devolo's het probleem zijn en dat je een kabel moet gebruiken.
Ik sluit niet eens uit dat er een kern van warheid in zit, maar waarom is het dsn heel lang goed gegaan???
De snelheid van de Devolo's (Type Triple AV 500+) zijn niet misselijk.
Ik had nog een ITV ontvanger zonder HD van de KPN in reserve en die vertoonde wat minder storing, maar een keer per dag een ongevraagde reset viel mij ten deel.
Serieus gesproken met de helpdesk en binnen 24 uur had ik een nieuwe (klein model) Motorola ontvanger in huis.
Na het aansluiten van deze nieuwe ontvanger draait de boel inclusief de Devolo's probleemloos.

Snap er allemaal niks van, maar ik ben bevrijd van alle storingen. De apparatuu die door KPN wordt ingezet, is in mijn geval geen lang leven beschoren. In 2.5 jaar tijd met mijn 3e router en een nieuwe settopbox aan de slag.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze verbindingsets vervangen door draadloze repeater?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers : 23 13 jun 2018
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk : 1 30 aug 2016
FRITZ! WLAN Repeater 300E WiFi : 4 20 sep 2015
repeater en accesspoint Helpdesk : 17 11 aug 2015
Experiabox vervangen met eigen router (vlans) KPN met eigen modem/router : 2 08 nov 2014
Advertentie