obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
KPN ITV en Minipc Android op een Devolo aansluiting.
glasblazer
Op de plaats waar de TV staat (settopbox via Devolo aangesloten) heb ik de Minix Neo X5 Android minipc geplaatst. Naast een volwaardige Android PC functioneert de minipc als Mediacenter (XBMC). De afstand tot het computer netwerk (Devolo) was te groot en ik heb de Minix nu en de Motorola Settopbox via een switch op de Devolo van KPN aangesloten.
De verbinding neemt in snelheid af als beide apparaten aanstaan. Het verlies is te overzien. Schat zo'n 15%. In de meeste gevallen gaan we of tv kijken of computeren.

De losse switch ga ik er tussenuit halen en ga de KPN set van Devolo nu vervangen door de Devolo 500AV plus + switch.
Had dit experimenteel al eens met de laptop gedaan, maar nu was ik benieuwd of ik in de gegeven opstelling 720P moviez rechtstreeks via xbmc van het Internet kon streamen. Dat lukte in deze opstelling. AL met al word ik steds enthousiaster over de draadloze oplossingen.
Voor het heen en weer pompen van grote bestanden blijft een kabel verbinding natuurlijk veel beter.
Annoying

Ben benieuwd naar meer ervaringen van aansluitingen van zowel IPTV en Internet via een Devolo aansluiting.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 19 2013 00:05:22:
De KPN 200AV Plus set vervangen vandaag door de 500AV Plus (triple). De snelheid is significant verbeterd volgens het Cockpit-programma van Devolo. Bij lange na geen 500mbs. Van 140mbs naar 180mbs onbelast. Op de Switch naast de Motorola van de KPN, de Android Minipc en de AC Rayonplayon aangesloten. Het werkt goed. Normaal gesproken werkt doorgaans er maar een apparaat tegelijk.
Gewijzigd door glasblazer op 19 maart 2013, 00:05
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN ITV en Minipc Android op een Devolo aansluiting.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiting 20 meter van netwerk Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 mei 2017
Android apparatuur + Netflix Programma aanbod : 12 31 jan 2017
IPTV ICM Devolo's 500AV+ (triple) KPN Glasvezel Storing : 6 25 dec 2014
Advertentie