obey-robots.txt
19 Oktober 2018, 21:54
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 38% [419 stemmen]
38% [419 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 62% [685 stemmen]
62% [685 stemmen]

Stemmen: 1105
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » Programma aanbod
Welke zender wil je erbij hebben, of welke moet juist weg.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Android apparatuur + Netflix

Geros
Beste forumleden,
Heb sinds 22 jan 2017 problemen met het vinden van de Netflix server via Android tablet en- telefoon.
Dit in samenhang met het glasvezelnetwerk van KPN.
Maak ik echter gebruik van bv het Ziggo netwerk dan wordt de Netflix server wel gevonden.
Mijn theorie is dat KPN de Netflix server via Android blokkeert door een Firewall.
Heb inmiddels ook een harde reset gedaan op het KPN modem (V10) , helpt niet.
Heb ook een Win10 Netflix applicatie gestart via een laptop, deze kan de Netflix server snel vinden. Nadeel van de Win 10 applikatie is, dat je niet kunt casten met Chromecast, dus je moet een langere HDMI kabel gaan gebruiken.
Zijn er forumleden die mijn theorie kunnen bevestigen, wat zou een aktieplan kunnen zijn richting KPN?
mvg,
Geros
 
data-full-width-responsive="true">
eogcnlGhost
Hoi Gerus, je hebt je zelf al antwoord gegeven.
De firewall van de V10 staat wel aan, maar houd niets tegen.
Zoals je zelf al zegt, kan je via W10 wel op Netflix en via android niet.
Als er iets tegen gehouden zou worden door een firewall, dan zou hij op W10 ook niet werken.

Voor de android is er een nieuwe versie uit.
Het kan zijn dat je telefoon en/of tablet hem niet automatisch update.
Verwijder de app van je apparaat, herstart je je apparaat en installeer hem opnieuw.

Normaal gesproken zou het nu weer moeten doen.

Netflix gebruik de standaard HTTP port: 80
Als je hem beveiligd (HTTPS) gebruikt, dan gebruikt hij poort: 443 (SSL)
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

5959566253
 
Geros
Hallo geacht forumlid,
Hartelijk dank voor het antwoord.
Ik neem aan, dat hier de Netflix app wordt bedoeld. De Android(tablet) zelf heeft nog geen nieuwe update, heb gisteren nog
gechecked. Heb meedere keren de Netflix app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd vanuit de Google play store, neem aan dat dit de meest recente versie is. Na verwijderen en installeren kom ik uiteindelijk wel tijdelijk met de tablet op de Netflix server, maar wordt dan de tablet afgesloten en of ge-reboot dan moet ik weer beginnen met verwijderen en installeren van de App, want de Netflix server wordt wederom niet gevonden. Mijn conclusie is dan dat de Android Netflix app niet goed loopt binnen het KPN glasvezelnetwerk, daar diezelfde App + tablet wel goed werkt bij een concurrent provider, bv Ziggo en Vodafone.
Voor mij is dan de App + tablet configuratie okay, heeft bovendien een hele tijd prima gedraaid op het KPN glasvezelnetwerk, er is iets veranderd, wat ik van huisuit niet kan zien, ik merk alleen een verandering, die niet met mij gecommuniceerd is.
Youtube bv werkt prima vanaf de tablet en casting met Chromecast, het is een specifiek probleem met Netflix.

Misschien hebben andere lezers ook problemen, ik lees hier en daar over regelmatige problemen dat Netflix klanten problemen hebben om de server te vinden, wat dan vaak wordt toegeschreven aan Netflix, maar de storing kan ook door andere oorzaken
veroorzaakt worden. Ik ben nog niet uit met de tablet, heb momenteel wel een alternatief met Win10 + HDMI konnectie, is wel lastiger dan Chromecast en het werkte prima totaan 24 Jan.

Ik hou me aanbevolen voor een goede oplossing.
mvg,
Geros
 
eogcnlGhost
Ik zal is rond kijken of ik nog iets kan vinden op dit gebied, ik heb zelf geen netflix (bekijk mijn snelheid), downloaden gaat is voor mij net zo makkelijk als snel als dat ik door een netflix browser op zoek moet gaan naar een film.

Als ik een idee heb gevonden laat ik het zeker even weten.
Of
Als je zelf een oplossing hebt gevonden, laat het dan ook even weten..

Mvg, Jeffrey.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

5959566253
 
Geros
Hoi Jeffrey,

Ik ben eruit!!, met de medewerking van de KPN helpdesk.
Wat is er gebeurd en wat is de oplossing:
KPN heeft vorige week een landelijke update gestuurd en de modems kregen dus een nieuwe instelling.
In mijn V10 werd de IPV6 switch op "on"gezet, waardoor mijn internet snelheid omlaag viel.
Ik heb de actuele snelheid gemeten via Speedtest.nl en deze meting vergeleken met de theoretische snelheid, resultaat was gemiddeld een halvering, met oa als gevolg dat er een timeout ontstond op de Netflix server.
Oplossing: Heb de IPV6 in het modem op " off " gezet, waardoor de snelheid omhoog schoot en mede tot gevolg hebbend dat Netflix weer te bereiken is via de android tablet.

De update-actie van KPN noem ik slecht, daar het scenario <oorzaak en gevolg > niet goed vooraf onderzocht is en dat overlaat aan het inzicht(feedback) van het klanten bestand. Er waren veel klachten binnengekomen bij de Helpdesk en KPN had tussentijds al een landelijke herstel-update kunnen doen, had mij veel tijd en frustratie gescheeld.

Dat we in de toekomst te maken krijgen met IPV6 op "on" heeft te maken dat IPv4 aan het einde van zijn looptijd komt ivm een dreigend te kort aan IP adressen, IPV6 is voorlopig de eerste decennia voldoende dekkend.

mvg,
Geros
 
eogcnlGhost
Dat is dan goed nieuws en daarbij kan ik je vertellen dat ik dan waarschijnlijk ook nog de schuldige ben voor de update.
Sinds ongeveer 2 weken viel mijn verbinding zonder reden naar beneden, altans, mijn snelheid bleef normaal +500/+500 maar kreeg voor bijna elke pagina die ik bezocht een time-out.
Downloaden ging niet normaal meer, mijn VPN's konden niet meer verbinden.
Gewoon gezegd een rampen plan.
KPN had hierover nog geen klachten binnen gehad, dus dan moet ik wel de eerste geweest zijn.
Meerdere monteurs over de vloer gehad, glas heeft een schoonmaak beurt gehad thuis en in de pop, andere V10, andere NT, niets hielp.
Al mijn originele spullen terug gezet (mijn V10 mag niet gereset worden, beetje veel port-forwards (maximum bereikt)).
En nee, het is niet 1 port per geval, maar multi-port configuratie naar meerdere IP adressen.
Heb een beetje klein netwerkje.

Mijn problemen zijn nog niet opgelost, dus ik denk dat die update maar iets tijdelijk is.
Aan mijn kant ligt het ieder geval niet, dus de KPN zal wel even doorgaan met zoeken.

Maar ieder geval goed dat het nu weer even werkt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

5959566253
 
Geros
Ja, ik verwacht dat de IPV6 wel weer actief wordt, kan bijna niet anders.
Uiteraard heb ik nu weer wat meer kontrole over die V10, mocht ik een snelheidsdaling waarnemen, dan "open " ik het modem wel. Normaliter merk ik als thuis gebruiker niet veel van zo'n snelheids daling, het is een mailtje openen, even kijken op "Nu".nl, even wat lezen op keyboard forums, dat is het zo'n beetje. Begon het ook te merken aan wat Linux applikaties, die ga ik zo nog testen. Maar het zou goed zijn, als KPN transparanter gaat worden, voor het gros van de klanten zal het blah, blah zijn, ik zou het toejuichen als ik een update-mail zou krijgen, met een korte beschrijving van wat gedaan is. Eventueel wil ik nog wel beta-tester zijn, als dat zou helpen.

Je hoeft geen harde reset te doen (terug naar fabrieksinstellingen), er zit een herstart-button in het modem, welke voldoende is
om te verandering door te voeren.

Ik neem aan dat je Modem instellingen ge-backuped hebt, in jouw geval zeker aan te raden.
Wat denk je van een redundant systeem op te lijnen?? Kost wel wat, maar afhankelijk van wat je ermee doet, is het te overwegen.
 
eogcnlGhost
Ik heb hier aan systemen staan waar een gemiddeld iemand AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH tegen zegt.
Ik heb een opslag server staan met (niet schrikken) 0.5 petabyte aan opslag, dat is 500.00 gigabyte.
Zulke getallen zijn voor de gemiddelde mensen ondenkbaar.
Ik zelf veel met hele grote bestanden van autocad en wat andere software, ontwerpen van schroefjes tot fabriekshallen inclusief inboedel.
Een bestand van 5 tot 100 gigabyte is voor mij heel normaal.
Als ik dit zelf moest kopen zou het onbetaalbaar zijn, dus heel veel van de systemen die ik heb zijn gesponsord.
Maar heel veel gesponsorde spullen bij elkaar maken toch een leuk systeem.

Op mijn V10 heb ik een cloud backup systeem zitten, automatische backup zodra er een aanpassing gedaan wordt in de V10.
En dat is niet de cloud backup van KPN zelf.
Maar dan is het voor mij nog steeds makkelijker om even een andere V10 aan te sluiten dan een reset uit te voeren.
Modems heb ik genoeg liggen, NT's ook.

Maar ik doe liever niet zo moeilijk als het makkelijk kan.

Moeilijk doen deed ik vroeger toen ik jong was.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

5959566253
 
Geros
Ik zeg maar WOOOW!!!, inderdaad huge.
Ik, inmiddels ook Senior, zou dat niet meer kunnen managen.
Ik herken nog het voorvoegsel P (10^15), die P zie je niet vaak voorbij komen, btw.
Proficiat met je fantastische systeem setup!

Vraagje:
Zijn NT's eigenlijk uitwisselbaar, door een particulier met wel technische kennis/interesse, of is dat een echt specialisme?
Wat is een gemiddelde levensduur van zo'n NT? Zo'n NT zet licht(energie) om in electrische energie, toch.
Ik denk (kennis uit het verleden) dat hier de relatie< E=h x Nu >geldt. Nu is een Griekse letter en er wordt frequencie mee bedoeld en h is de constante van Planck, kan het ook mis hebben, komt zo in mij op.
 
eogcnlGhost
Een NT heeft een levensduur van eigenlijk oneindig tot de elektronica het begeeft.
Aan het glas gedeelte kan het wel eens voorkomen dat er slecht signaal is, door bijvoorbeeld een stofje op je vezel is gaan liggen (maak dit aub niet zelf schoon en blijf er zeker met alcohol echt uit de buurt), hier heeft KPN speciale apparaatjes voor en het is een kwestie van een belletje en het is geregeld (maar in normale omstandig heden is dit nooit nodig).
Woon je nou op een boerderij, plaats waar veel stof aanwezig is of als er in de buurt een nieuw gebouw is geplaatst, en je hebt problemen met je verbinding dan is wel een aanrader om te laten schoonmaken.

NT kastjes zijn niet adres gebonden, modems trouwen ook niet.
Je hebt bij de KPN 2 soorten NT's, de witte ZTE en de grijze PacketFront MC901.
De ZTE is nieuwer maar niet beter, de grijze is betrouwbaarder.
Heb je een 500 verbinding dan krijg je zo-ie-zo een grijze.
Heb je toch een witte en je kan je snelheid niet halen, dan weet je nu waar het probleem ligt.

Even op je technische verhaal: E=h x Nu
Kijk even hier KLIK MIJ, daar staat het haarfijn beschreven hoe het in elkaar zit.

Ergens in december ga ik verhuizen en dan wordt het hele systeem aangepast naar een veel mooier systeem.
Mijn hele huis netwerk wordt dan voorzien van glasvezel, dat zal een verademing zijn omdat ik nu nog steeds met een netwerk overdracht zit van gemiddeld 400 a 500 MB/s.
Ik ben nu al bezig om de SSD's te vervangen door PCIE: Mushkin Scorpion Deluxe, 480 GB SSD PCIe x8, MKNP44SC480GB-DX, MLC.
Dit is dan voor mijn hoofdsysteem, best prijzig om in 1x een stuk of 10 te gaan kopen, heb nog steeds geen geld boom in de tuin staan.

Maar we komen er wel, langzaam wordt het steeds beter.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

5959566253
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Android apparatuur + Netflix', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen 10 14 augustus 2018, 21:17
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router 12 02 november 2017, 08:46
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 4 18 mei 2017, 16:12
Netflix werkt niet meer via Experiabox V9 Frequently Asked Questions 3 31 januari 2016, 19:29
Netflix, apple tv en experiabox v9 Hardware instellingen 2 25 augustus 2014, 18:51
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| chefke11:52:13
| KaPteiN14:38:40
| eogcnlGhost21:31:21
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 september 2018, 19:50
dhcp

19 augustus 2018, 13:44
zte [oorten

28 oktober 2017, 14:16
Bij ADSL wel en bij glasvezel niet. ADSL adverteert met de maximaal haalbare snelheid.

20 augustus 2017, 09:17
Ik heb recht op 80 mb snelheid internet maar ik ontvang de helft mag dat nou zo maar

20 augustus 2017, 09:15
Ik heb recht op 80 MB snelheid internet maar ik ontvang de helft mag dat nou zo maar