obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Met InternetPlusBellen niet gebeld kunnen worden: de oplossingen
Marlyvk
Bij deze vermeld ik hier even wat de oplossingen zouden kunnen zijn als je wel kunt uitbellen, maar niet gebeld kan worden. Dit had ik namelijk aan de hand toen ik overgestapt was op InternetPlusBellen met Interactieve Tv. Misschien nuttig om van dit topic een sticky topic te maken?

1. Controleer of je met het zwarte kabeltje het zwarte PSTN-punt van de Experiabox met het telefoon-punt van de splitter hebt verbonden. Je belt namelijk met InternetPlusBellen digitaal uit, maar als je gebeld wordt is dat nog altijd een analoog signaal.

2. Het probleem wijst er echter op dat de activatie na bellen van 1369 niet goed is verwerkt. Probeer de aanmelding opnieuw door de Experiabox te resetten (resetknop met balpen oid enkele seconden indrukken totdat lichtje van de Experiabox rood wordt). Laat het modem dan minimaal 1 uur rusten (dus niks doen). Bel dan opnieuw 1369.

3. Mocht dit allemaal niet werken, bel dan naar de helpdesk van KPN. Want in dat geval is de activatie van het nieuwe abonnement door een fout in het softwaresysteem van KPN niet volledig afgerond. Misschien zullen ze zeggen dat ze de afdeling leveringen zullen gaan aansturen en dat het probleem dan binnen maximaal 7 werkdagen verholpen zou horen te zijn. Bij mij was dat niet het geval en heb ik opnieuw gebeld waarna de helpdeskmedewerker meteen de activatie handmatig in het systeem heeft doorgevoerd. Toen was het probleem opgelost!


Met de helpdesk van KPN heb ik overigens wel goede ervaringen: korte wachttijd, vriendelijke mensen, goed advies. Het heeft in mijn geval alleen 3 weken geduurd voordat ik weer gebeld kon worden, maar dat terzijde.
Gewijzigd door Marlyvk op 30 december 2011, 13:08
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Met InternetPlusBellen niet gebeld kunnen worden: de oplossingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie