obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet
timotattypierre
Hoi,

Ik heb problemen met het configureren van mijn Vigor 2925 die ik net heb gekocht om alles in en om het huis op VPN te zetten. Tot nu toe heb ik 3 dagen eraan gewerkt en het schiet niet op.
Voor VPN provider gebruik ik NordVPN dit omdat ik heb goede ervaringen de afgelopen jaar op meerder devices in huis.

Mijn Experia box is een v10 ZTE ding en ik heb een vermoede dat het probleem daar ligt. Dit kan ik niet onderbouwen, ik kan gewoon niet voorstellen dat meerdere sites geven info over hoe je het kan doen als het niet werkt. Dus mijn aanname is mij v10.

De sites:
https://nordvpn.com/tutorials/draytek/l2tpipsec/
https://emtunc.org/blog/11/2015/setting-up-a-vpn-tunnel-on-draytek-nordvpn/
https://nordvpn.com/tutorials/draytek/pptp/

Heeft iemand ervaring met configureren van PPtP/L2TP VPN op een router (liefst Dreytex Vigor 2529) achter een Experia box v10?

Ik heb de Vigor ook op de 192.16.2.0 subnet gezet, ook op 192.168.1.0 werkt ook niet
Ik heb de Vigor in de ZTE DMZ geplaats, werkt ook niet

Foutmeldingen:
L2TP:
"2017-10-28 13:47:05", "PPP Drop VPN : L2L Dial-out, Profile index = 1, Name = NordVPN, ifno = 10"
"2017-10-28 13:47:05", "PPP Drop VPN : L2L Dial-out, Profile index = 1, Name = NordVPN, ifno = 10"
"2017-10-28 13:47:05", "[L2TP][L2L][1:NordVPN][@5.157.36.101] pppShutdown "
"2017-10-28 13:47:05", "[L2TP][L2L][1:NordVPN][@5.157.36.101] IKE link timeout: state linking"
"2017-10-28 13:46:52", "[IPSEC/IKE][L2L][1:NordVPN][@5.157.36.101] Initiating IKE Main Mode "
"2017-10-28 13:46:52", "Initiating IKE Main Mode to 5.157.36.101"
"2017-10-28 13:46:49", "PPP Drop VPN : L2L Dial-out, Profile index = 1, Name = NordVPN, ifno = 10"
"2017-10-28 13:46:49", "PPP Drop VPN : L2L Dial-out, Profile index = 1, Name = NordVPN, ifno = 10"
"2017-10-28 13:46:49", "[L2TP][L2L][1:NordVPN][@5.157.36.101] pppShutdown "
"2017-10-28 13:46:49", "[L2TP][L2L][1:NordVPN][@5.157.36.101] IKE link timeout: state linking"
"2017-10-28 13:46:38", "statistic: Session Usage: 13 (5 min average)"
"2017-10-28 13:46:38", "statistic: WAN1: Tx 8 Kbps, Rx 24 Kbps (5 min average)"
"2017-10-28 13:46:36", "[IPSEC/IKE][L2L][1:NordVPN][@5.157.36.101] Initiating IKE Main Mode "
"2017-10-28 13:46:36", "Initiating IKE Main Mode to 5.157.36.101"
"2017-10-28 13:46:33", "PPP Drop VPN : L2L Dial-out, Profile index = 1, Name = NordVPN, ifno = 10"
"2017-10-28 13:46:33", "PPP Drop VPN : L2L Dial-out, Profile index = 1, Name = NordVPN, ifno = 10"
"2017-10-28 13:46:33", "[L2TP][L2L][1:NordVPN][@5.157.36.101] pppShutdown "
"2017-10-28 13:46:33", "[L2TP][L2L][1:NordVPN][@5.157.36.101] IKE link timeout: state linking"

PPTP:
2017-10-30 21:38:03 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] peer address error
2017-10-30 21:38:03 [Web]WebUI login success from IP 192.168.2.103 [admin]
2017-10-30 21:38:03 cgiWebLogin ssl_group_idx -1
2017-10-30 21:37:55 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] network error
2017-10-30 21:37:51 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] network error
2017-10-30 21:37:45 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] peer address error
2017-10-30 21:37:31 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] network error
2017-10-30 21:37:26 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] network error
2017-10-30 21:37:18 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] peer address error
2017-10-30 21:37:04 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] network error
2017-10-30 21:36:59 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] network error
2017-10-30 21:36:51 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] peer address error
2017-10-30 21:36:37 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] network error
2017-10-30 21:36:33 statistic: Session Usage: 25 (5 min average)
2017-10-30 21:36:33 statistic: Session Usage: 38 (30 min average)
2017-10-30 21:36:33 statistic: WAN4: Tx 0 Kbps, Rx 0 Kbps (30 min average)
2017-10-30 21:36:33 statistic: WAN3: Tx 0 Kbps, Rx 0 Kbps (30 min average)
2017-10-30 21:36:33 statistic: WAN2: Tx 5 Kbps, Rx 43 Kbps (30 min average)
2017-10-30 21:36:33 statistic: WAN1: Tx 0 Kbps, Rx 0 Kbps (30 min average)
2017-10-30 21:36:33 statistic: WAN2: Tx 3 Kbps, Rx 33 Kbps (5 min average)
2017-10-30 21:36:32 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] network error
2017-10-30 21:36:24 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] peer address error
2017-10-30 21:36:13 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] network error
2017-10-30 21:36:06 [PPTP][L2L][2:NordPPTP][@255.255.255.255] network error


Alvast bedankt,
Timo
Gewijzigd door timotattypierre op 30 oktober 2017, 21:39
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Werkt opname? Hardware instellingen : 4 10 sep 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Inloggen via persoomlijk IP adres en specifieke website niet mogelijk KPN Internet Storing : 14 25 apr 2017
Duitse zenders niet meer te ontvangen. Programma aanbod : 2 06 apr 2017
Advertentie
data-full-width-responsive="true">