obey-robots.txt
28 Juli 2017, 20:50
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 38% [412 stemmen]
38% [412 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 62% [685 stemmen]
62% [685 stemmen]

Stemmen: 1098
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Voordeelcode: gebruikers2017 I-Telligent Usenet
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

LaCie networkspace 2 niet zichtbaar als Ethernetdisk in ZTE H220N

Antoine
Probleem: De netwerkschijf is niet zichtbaar via de Network Assistant, ik krijg de melding “Geen ethernetdisk beschikbaar”. Via" Mijn Computer" zie ik deze schijf wel.

LaCie meldde al eerder dat dit kan maar 2 oorzaken kan hebben.
1. de networkassistant wordt geblokkeerd door de firewall op de pc
2. ipconf is geactiveerd in de eigenschappen van de networkassistant.

Maar na alle beveiliging uitgeschakeld te hebben (firewall, virusscanner) blijft de melding:
“Geen ethernetdisk beschikbaar”.

Het toestel zelf is niet defect, want ik kan wel gewoon bestanden op het toestel plaatsen en openen. Ik heb ook een reset gedaan, maar de mededeling blijft: geen ethernetdisks beschikbaar.

Ik heb op de webinterface ingelogd en heb de firmware geüdatet (nu 2.0.5).
Helaas wordt de ethernetdisk nog niet beschikbaar.

Ik heb mijn laptop (waarmee ik exact hetzelfde probleem constateer) meegenomen naar het huis van mijn zoon, die tot alle tevredenheid de Networkspace2 heeft draaien. Bij hem functioneerde het onmiddellijk en zoals gewenst. Ik heb mijn laptop bij hem aangezet en zag wel meteen - geheel zonder enig probleem - de ethernetdisk ! Het kan dus mijns inziens niet aan de software of hardware van mijn laptop c.q. desktop liggen.

Van KPN inmiddels een papier gevonden voor Port Forwarding. Dus Mac-adres en IP-adres ingevoerd, maar ik heb geen idee wwat het nummer van de poorten moet zijn. Startporrt, Eindpoort, Start Mapping, End Mapping????). Ik heb geen idee wat het betekent. Ik vond wel dat er wel al wat is toegewezen (zie bijlage)
Van helpdesk van LaCie vernam ik al dat dit toch niet gaat werken.

Nou ja, ik wil het wel proberen. Maar welke nummers moet ik gebruiken.
En welke alternatieven zijn er om het geheel wel werkend te krijgen???
 
KaPteiN
Gebruik een hele brede range van 1 tot en met 65534 of 65535. Dan heb je alle poorten te pakken. Als het dan werkt kun je de range verkleinen.
KaPteiN

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
LaCie Benelux
Hallo,

Aangezien het naar behoren functioneert op het netwerk van uw zoon, zal het probleem zich situeren bij uw netwerksituatie / router.

Kan UPnP geactiveerd worden in uw router?
Reset deze eventueel ook eens naar fabrieksinstellingen.

Port forwarding is niet van toepassing in het geval waar de NAS niet verchijnt in de LNA.

IPConfig mag uitgeschakeld blijven, dat is enkel om oudere netwerktoestellen te ondersteunen.



Groeten,
LaCie Benelux
 
Antoine
Hartelijke dank, LaCie en KaPteiN,

Als eerste heb ik alle poorten opengezet, maar dat leidde niet tot de oplossing, want ik kreeg nog steeds de melding "geen ethernetdisk beschikbaar"".

Vervolgens geb ik UPnP IGD geactiveerd en is IPconfig is uitgeschakeld.
Geen effect.
Ik zag daarna wel dat in de tabel UPnP Port Mapping staat: Active - Protocol - Int. Port - Ext. Port - IP adress: No item (???)
Bovendien zag ik dat kennelijk in deze router een firewall (high activity) aangevinkt staat. Deze is grijs en zo op het eerste gezicht niet te veranderen naar low of disabled.

Misschien dat in deze firewall het probleem zit? Ik heb ook een firewall aanstaan in mijn virusscanner (GDATA).


Maar het probleem is er dus nog steeds en als iemand raad en advies heeft dan graag.

Graag hulp.

Met vriendelijke groet en voorbaat dank voor je antwoord.
 
msmilde
Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem. Voorheen (UPC - kabel) werkte het wel goed, maar toen gebruikte ik mijn eigen LinkSys router. Sinds ik de KPN Exeriabox gebruik zie ik de disk ook niet meer via de Network Assisten.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 28 2011 11:39:26:
sinds gister werkt het opeens.. blijkbaar heeft KPN iets veranderd aan de instellingen voor het interne verkeer...
Gewijzigd door msmilde op 28 november 2011, 11:39
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LaCie networkspace 2 niet zichtbaar als Ethernetdisk in ZTE H220N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Inloggen via persoomlijk IP adres en specifieke website niet mogelijk KPN Internet Storing 14 25 april 2017, 20:39
Duitse zenders niet meer te ontvangen. Programma aanbod 2 06 april 2017, 21:20
KPN ITV werkt niet meer met Firefox rel. 52 (Silverlight not supported) KPN Televisie Storing 2 21 maart 2017, 10:30
Nas niet zichtbaar in netwerk Routers 4 02 januari 2017, 23:18
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk 1 30 augustus 2016, 10:40
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost11:04:56
| KaPteiN 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

30 juni 2017, 19:43
is het al bekend wanneer de HD opnames via de itv app te kijken zijn

29 juni 2017, 16:04
hallo is er ff hulp

07 april 2017, 17:20
goedemiddag, kan ik met 2 voip nummers op experia tegelijk bellen ?

01 februari 2017, 12:18
V10 modem KPN Mijn poorten zijn opeens allemaal dicht!!

20 januari 2017, 08:32
Wanneer gaat KPN eens 4K uitzendingen broadcasten?