obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG789vn en NAS
Mike13
De combinatie (synology DS710+) NAS, (Netgear WNDR3300) router en Thomson TG789vn schijnt volgens de Thomson helpdesk niet te werken.
Om mijn NAS te kunnen aanspreken via internet van buitenaf moet ik de Netgear router niet meer gebruiken of eigenlijk weglaten omdat er geen DMZ mogelijk is in de Thomson.

Daarvoor moet de Thomson rechtstreeks geportforward worden naar de NAS (192.168.1.8). Maar hoe....?

Weet iemand of die combinatie, van eigenlijk 2 routers in het netwerk, wel kan?

Het liefst behoud ik natuurlijk mijn Netgear router omdat wireless helemaal OK is...

Mike
 
Codemeister
Welke diensten neem je precies af bij KPN? Alleen internet?
 
Moses 35i
Je kan je wireless router ook instellen als AccessPoint Only door deze iets anders in te stellen en aan te sluiten. Negeer de WAN aansluiting van de netgear en geef de netgear een ip adress in de range van de Thomson.

Sluit daarna bv poort1 van de netgear op een beschikbare poort van je Thomson TG787 of in je switch.

Op Netgear.com staat ergens een complete handleiding hiervoor. Is qua opties wel gericht op een wat ouder type van de Netgear WL routers maar werkt voor zover ik kan zien ook goed met andere types en merken.

Ik zal even kijken of ik die handleiding hier nog lokaal heb staan of dat hij nog bij netgear te vinden is in de KB.

[edit]
Gevonden! Als je er niet uitkomt, stuur me dan een PB met je email-adres, dan mail ik je een archief met de complete instellingen (is wel bedoeld voor de WGR614 maar dat mag voor zover ik kan zien niets uit maken)
[/ediit]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG789vn en NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
TG789vn portforwarding en firmware Algemeen : 3 14 jan 2014
TG789vn Routers : 2 01 dec 2013
NAS benaderen op KPN Experia Box Thomson Algemeen : 1 13 nov 2013
Sitecom 300N XR achter EB Thomson TG789vn WiFi : 1 12 nov 2013
Advertentie