obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
downloadsnelheid
vrije064
Heb al geruime tijd internetplusbellenextra abb.
Daarbij wordt vermeld dat de downloadsnelheid 20 mb/s is.
Bij meting via een speedtest blijf ik altijd onder de 6 mb/s.
Hoe kan dat?
Bij het aangaan van het abb. ruim een jaar geleden werd een snelheid vermeld van 8 mb/s.
Bij controle nu zou dat 20 mb/s zijn.
Daar de KPN bij verandering nooit wat doorgeeft ben ik er nu weer zelf achter gekomen.
Dus de vraag is: hoe zit dat nou?
 
boekbros
de mogelijke snelheid is wat anders dan je abonnementsnelheid. alle abonnementsnelheden zijn vorig voorjaar gratis verdubbeld. ik had ook 8Mb abo en kreeg toen gratis 16 Mb. inmiddels heb ik dat teruggebracht naar weer 8Mb omdat ik volgens de Experia wel 20 had, maar reeel was dat niet meer dan 12Mb. Dus terug naar 8 doet niet zo'n pijn, zeker niet als het een tientje/maand scheelt! Maar mijn Experia geeft (natuurlijk) nog steeds 20Mb aan.
Als je een abo hebt van 8Mb dan is 6Mb nog net redelijk.

Dat is ieder geval mijn situatie
 
vrije064
"de mogelijke snelheid is wat anders dan je abonnementsnelheid"


Ja, zo lust ik er nog wel een paar, dat is een verschil van 14 mb en dat is voor mij niet acceptabel.
20 mb verkopen en 6 mb krijgen.
Ik denk dat ik toch maar eens bij UPC ga kijken.
 
boekbros
pardon, mijn lijn kán 20 aan, ik heb echter een abo van 8, die ik ook ruim krijg. dus zo eentje lust ik wel, dus.
 
vrije064
@ Boekbos.

Misschien is het U nog niet opgevallen maar ik heb het uitsluitend over MIJN verbinding.
En hoe dat nou zit met MIJN verbinding.
Het verhaal over UW verbinding komt mij een beetje warrig over.
 
boekbros
ik denk niet dat je snapt hoe en waar de verschillende snelheden binnenkomen/gemeten worden/uitgelegd worden; dus laat maar.
als het helder voor je was, had je hulp kunnen trekken uit MIJN situatie, maar laat dus maar.
succes en veel plezier met UW iTV
 
vrije064
@ boekbros.

Het verschil tussen uw en mijn abb. is dat er bij mij 20 mb/s wordt aangegeven en ik er maar amper
6 mb/s krijg.
Hoe dit kan heeft U mij niet kunnen uitleggen.
U vertelt dat U 14 mb/s kreeg maar terug gebracht heeft naar 8 mb/s, waarom?
En dan heeft u het ook nog over een verschil van een tientje, welk verschil?
Heeft U dan een ander abb. genomen? Want dat vertelt U niet.
Kijk, ik snap ook wel dat er over een dag genomen verschil in snelheid is.
Maar uit de speedtest komt er constant een uitslag van ± 6 mb.
Als je dan een abb. koopt van 20 mb. en je krijgt maar 6 mb dan voel ik me een beetje belazerd
wat voor technische verklaring zij er ook voor geven.
Dan moet zo'n bedrijf bij z'n aanprijzing het e.e.a. anders formuleren, vindt U ook niet?
 
boekbros
ik ben vorig jaar feb begonnen met een abonnement van 8 Mb mét iTV voor 45 euro. In april werden de snelheden gratis verdubbeld, toen had ik voor hetzelfde geld 16Mb, althans op papier. Mijn experia gaf al die tijd 20 Mb aan, maar reeel kwam dat neer op nog geen 13 Mb. Ik vond het verschil met 8Mb niet zo spannend en heb mijn abo teruggebracht naar 8Mb en betaal daarvoor nu 35, daar heb je mijn tientje! Al die tijd bleef mijn experia op 20Mb staan, ook vandaag nog. Verder heb ik omschakeling gevraagd naar VDSL, wat niets kostte, maar ook niks opleverde: zelfs het HD-pakket kan ik niet krijgen, zegt KPN,

Als je zegt 20Mb, dan moet je altijd bij vermelden of het je abo is, of je experia of je speedtest. Als je een abo hebt gekocht van 20Mb en je krijgt maar 6Mb, tja, dan moet je eens kijken of je experiabox wel 20Mb trekt. Zo ja, dan kun je dat afeisen, lijkt mij. Zo niet, dan zou ik het abo downsizen tot 8Mb. Als je langer dan een jaar abonnee bent, kan dat,.

zo, einde verhaal en een prettige dag verder
 
vrije064
Nu is het helder, dank U.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'downloadsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Downloadsnelheid van Spotnet KPN met eigen modem/router : 4 04 nov 2012
downloadsnelheid Algemeen : 1 13 feb 2012
Nieuw up- en downloadsnelheid Snelheid : 2 07 feb 2012
Trage downloadsnelheid Snelheid : 6 01 nov 2010
Downloadsnelheid varieert sterk Algemeen : 4 05 sep 2010
Advertentie