obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Nieuw up- en downloadsnelheid
simonlebon
KPN heeft me lekker gemaakt met de mededeling dat mijn up- en downloadsnelheid omhoog gaat naar 100 MB. Mijn glasvezelrouter bevindt zich buiten mijn appartement in de meterkast. Van de meterkast heb ik een UTP kabel laten trekken naar mijn woonkamer waar mijn SITECOM WL-351 N-router staat. Ik haal gemiddeld 40 MB (draadloos) wat acceptabel is omdat ik een 3 in 1 pakket hebt. Overigens werk ik thuis alleen draadloos. Nu heb ik contact opgenomen met KPN omdat ik vernam dat de snelheden worden verhoogd. Ik natuurlijk blij...zij zouden mijn snelheid binnen 3 dagen verhogen. Dit is inderdaad gebeurd. Wat is nu het geval? Zowel op de ExperiaBox als op de SITECOM haal ik bedraad ongeveer 93 MB (super), maar draadloos kom ik niet verder dan 50 MB. Ik heb zowel met mijn MAC (Macbook Pro uit 2011) als mijn Windows laptop (Fujitsu Siemens P770) contact laten maken met de Experiabox en vervolgens met de Sitecom op een afstand van 20 cm, maar de resultaten zijn dezelfde. Ik heb de volgende netwerk adapter: Intel Centrino N-6200 Advanced. Deze netwerk adapter kan de doorvoersnelheid makkelijk aan. Vervolgens heb ik op aanraden van de KPN medewerkers het een en ander gedaan: frequentie gewijzigd, getest op andere kanalen: geen verbetering.
Ik het net met een KPN medewerker gesproken die zonder enige schaamte zegt dat KPN de 100 MB niet kan garanderen. Die 100 MB is eigenlijk alleen bedraad te halen en niet draadloos.
Natuurlijk begrijp ik dit, maar ik vind het verschil nogal groot! Je hebt een 100 MB pakket, maar je haalt draadloos maar 50MB, wat deze medewerker acceptabel vind,nou ik mooi niet! Als er geen verandering in komt, ga ik bij UPC informeren wat zij beweren over hoge snelheden. Ik vind dit ronduit belachelijk...en dan zegt die medewerker dat ik maar bedraad moet gaan werken om een hoge snelheid te halen. In mijn omgeving werken we allemaal draadloos...
Laat je niet lekker maken....die verhoging geldt dus alleen voor bedraad!
Dit zijn mijn snelheden: http://www.speedtest.net/speedtest.net/result/1747698653.png (bedraad)
http://www.speedtest.net/result/1757418425.png (draadlooos)
 
Henk2304
Het is heel gebruikelijk dat je draadloos niet bij benadering de theoretische maximum snelheid haalt. Mijn experiabox kan 802.11N (max. 130 Mb/s) maar dat haal ik nooit (lokaal, naar internet heb ik maar 8 Mb/s). Als je bedraad 93 Mb/s haalt zit je qua bandbreedte via glasvezel wel zo ongeveer aan je tax.

Recent heeft nog weer eens een test in PC Magazine gestaan van draadloze routers. en die vallen vrijwel zonder uitzondering heel erg tegen wat draadloze snelheden betreft. Er zijn zoveel factoren die een negatieve invloed hebben op de draadloze snelheden, dat je daar van te voren echt geen voorspelling over kunt doen. KPN (of UPC of Ziggo of wie dan ook) kan dus wat dat betreft ook helemaal niets garanderen.

Die 100 Mb/s is wel fijn als je met meedere PC's tegelijk werkt. De snelheden per PC zijn dan wel (veel) lager maar totaal kan er toch maar wel bijna 100 Mb/s door de glasvezel gepompt worden. Ik zou zo met je willen ruilen, maar glasvezel zit er bij ons nog lang niet in helaas.
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw up- en downloadsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VDSL Internet nieuw IP door uitzetten? Frequently Asked Questions : 1 12 nov 2013
Downloadsnelheid van Spotnet KPN met eigen modem/router : 4 04 nov 2012
Vraag KPN om een nieuw modem!! Algemeen : 1 26 aug 2012
nieuw ITV Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 8 20 aug 2012
downloadsnelheid Algemeen : 1 13 feb 2012
Advertentie