obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Downloadsnelheid varieert sterk
johan99
Sinds 2 weken ben ik aangesloten op het KPN glasvezelnet (Pakket zilver: 16 mb/s). Telefoon en TV werken goed. De downloadsnelheid bij internet varieert heel sterk. Mijn "testen" heb ik gedaan met een bestand van ongeveer 650 MB (Ubuntu 10.1). Van de Ubuntu-server download ik regelmatig de nieuwste distro en via Telfort (ADSL 20Mb/s) ging dat altijd in ongeveer 10 minuten.
Mijn resultaten met glasvezel liggen, bedraad, tussen de 6 minuten en meer dan 1 dag. Variaties zijn mogelijk, maar dit lijkt me toch wel extreem.

Geprobeerd: (Met PC bedoel ik mijn eigen laptop)

PC rechtstreeks met kabel op Experiabox aangesloten: probleem blijft hetzelfde

PC geprobeerd bij bekende met een KPN glasvezel verbinding (Pakket brons: 8 mb/s): verschillende malen na elkaar kon ik het betreffende bestand downloaden in ongeveer 11 minuten.

Met gloednieuwe laptop van een vriend testen gedaan: zelfde resultaat bij mij thuis, grote snelheidsverschillen.

Bij een draadloze verbinding met mijn pc ook grote snelheidsverschillen.

Contact met de helpdesk van KPN glasvezel leverde weinig op. Een van de uitspraken was dat "bij het aansluiten van 2 computers op het zelfde netwerk de downloadsnelheid voor iedere pc zou halveren". Dat die wat langzamer wordt zal wel kloppen, maar halveren lijkt me sterk.

Natuurlijk kan ik een monteur van KPN laten komen. De ervaringen die ik daarmee had tijdens de installatie geven me weinig vertrouwen dat dit de oplossing zal brengen. De installatie heb ik laten doen omdat er 2 draadloze sets bij geleverd zouden worden.

Als ier iemand is die nog een suggestie heeft houd ik me aanbevolen.
 
Codemeister
Kun je via http://www.speedtest.net twee of drie keer een speedtest doen en de resultaten hier neerzetten (kies eventueel een andere testlocatie)? Daarnaast ben ik benieuwd wat in jouw ogen 'normaal' en 'langzaam' is op deze verbinding.
Gewijzigd door Codemeister op 28 augustus 2010, 18:09
 
johan99
De speedtesten heb ik gedaan. De resultaten lagen tussen de 87 kbps en 12000 kbps. Zelf heb ik de modem/router enkele malen gereset. Ook een KPN monteur heeft dit nog eens gedaan. Intussen is de snelheid regelmatig boven de 12000 kbps. Onbegrijpelijk, maar voorlopig ben ik tevreden.
 
Codemeister
Ik moet zeggen dat in andere topics dezelfde problemen worden omschreven. Het begint te lijken op een opwarmperiode van de glasvezel!

In ieder geval mooi dat het nu werkt, mocht het probleem terugkeren dan zal ik het topic heropenen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Downloadsnelheid varieert sterk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Downloadsnelheid van Spotnet KPN met eigen modem/router : 4 04 nov 2012
downloadsnelheid Algemeen : 1 13 feb 2012
Nieuw up- en downloadsnelheid Snelheid : 2 07 feb 2012
downloadsnelheid Algemeen : 9 01 apr 2011
Trage downloadsnelheid Snelheid : 6 01 nov 2010
Advertentie