obey-robots.txt
22 Januari 2017, 21:23
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [460 stemmen]
36% [460 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [812 stemmen]
64% [812 stemmen]

Stemmen: 1273
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

Oplossing voor HDMI aansluit probleem? of toch niet?

Henk329
Hallo,
Ik kreeg 28-dec een e-mail met een oplossing voor een HDMI aansluitprobleem dat ik eerder gemeld heb.

Geachte heer/mevrouw,

U hebt een aantal weken geleden bij KPN een probleem gemeld betreffende het niet werken van de HDMI aansluiting in combinatie met uw Interactieve TV abonnement. Via deze mail willen wij u informeren dat er sinds vandaag een oplossing voor het probleem beschikbaar is. Deze oplossing bevindt zich in nieuwe software voor de tv-ontvanger die u zelf kunt installeren. Mogelijk bent u geadviseerd om tijdelijk via SCART uw Interactieve tv-ontvanger te gebruiken. Hieronder leest u hoe u in 3 stappen weer gebruik kunt maken van Interactieve TV via HDMI.


Stap 1: Uitzetten van de tv-ontvanger.
• Zet de tv-ontvanger in standby en wacht 30 seconden.
• Trek de stekker van de tv-ontvanger uit het stopcontact (of met schakelaar aan de achterzijde).

Stap 2: De tv-ontvanger via HDMI met uw televisie verbinden.
• Haal, wanneer u deze nu tijdelijk gebruikt, de SCART kabel uit de tv-ontvanger en uw televisie.
• Sluit de tv-ontvanger nu weer met een HDMI kabel aan op uw televisie.
• Selecteer op uw televisie het ingangssignaal voor de juiste HDMI ingang.

Stap 3: Nieuwe software downloaden en gebruiken.
• Plaats de stekker van de tv-ontvanger terug in het stopcontact (of met schakelaar aan de achterzijde). Het scherm met de 5 bolletjes verschijnt op uw televisie.
• Druk bij het kleuren van het eerste of tweede bolletje direct op de Menu toets van uw afstandsbediening.
• Druk vervolgens op de rode toets van de afstandsbediening.
• Selecteer “Software verwijderen” en bevestig met OK.
• Selecteer “terug naar fabrieksinstellingen” en bevestig met OK.
• Ga vervolgens naar “sluiten” en selecteer “opnieuw opstarten”.


De tv-ontvanger start nu opnieuw op en haalt automatisch de nieuwe software op. Het duurt nu ongeveer 10 minuten voordat u weer via HDMI Interactieve TV kunt kijken.

Onze excuses voor het ongemak dat u de afgelopen weken hebt ervaren. Wij wensen u met deze oplossing weer veel kijkplezier toe.

KPN KlantenService
 
Henk329
Helaas,

Als je de instruckties leest zie je al een probleem ontstaan.

Stap 2: De tv-ontvanger via HDMI met uw televisie verbinden.
• Haal, wanneer u deze nu tijdelijk gebruikt, de SCART kabel uit de tv-ontvanger en uw televisie.
• Sluit de tv-ontvanger nu weer met een HDMI kabel aan op uw televisie.
• Selecteer op uw televisie het ingangssignaal voor de juiste HDMI ingang
.

Het origineele probleem is dat je niets ziet op een tv aangesloten op de HDMI ingang. Hoe kun je dan iets met een menu doen?

TV dus aangesloten gelaten op de scart ingang en de firmware upgrade uitgevoert.
Ontvanger ingesteld op HDMI (Dit ontbreekt in de instructies)
Helaas geen beeld via HDMI. Ook niet na een extra restart
RBL Versie 1.7
Firmware versie 2.26
aangesloten TV = Panasonic TX-37L2D800F.

Zijn er mensen met andere ervaringen?

Bedankt
Henk
 
boekbros
"• Selecteer op uw televisie het ingangssignaal voor de juiste HDMI ingang."

Heb je dit wel gedaan? Dit is een instelling voor je tv-toestel (scherm), die je kunt doen zonder dat de decoder/ontvanger is ingeschakeld. Het is wel verstandig om de HDMI-kabel aangesloten te hebben aan je tv-toestel als je deze instelling - meestal te kiezen met de knop 'source' of 'bron' - kiest.
 
Henk329
Yep,

Bij het opstarten (bolletjes) krijg ik dan op de HDMI ingang een bijzonder slecht beeld waar je amper kunt zien wat er staat.
Bij Bolletje 4 of 5 "springt" het beeld een paar keer om dan volledig zwart te worden.
De tv overschakelen naat scart en het beeld is zoals verwacht. Terug naar HDMI maar die blijft zwart.

Bedankt voor de hulp
Henk
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplossing voor HDMI aansluit probleem? of toch niet?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Nas niet zichtbaar in netwerk Routers 4 02 januari 2017, 23:18
Multicast voor Ambilight Hardware instellingen 3 31 oktober 2016, 23:19
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk 1 30 augustus 2016, 10:40
Dagelijks/wekelijks opnemen - niet serie Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 1 12 augustus 2016, 14:37
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk 5 08 augustus 2016, 20:12
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN00:08:28
| nobeldesign01:40:48
| eogcnlGhost03:04:05
| wvdberg04:12:01
| Ricardojoosen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 januari 2017, 08:32
Wanneer gaat KPN eens 4K uitzendingen broadcasten?

01 januari 2017, 11:38
Gelukkig nieuwjaar iedereen

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?