obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Line mode veranderd van G.992.5 naar G.992.3
flame
Nooit gezeur gehad met de snelheid tot 2 maanden geleden. Ik heb een zakelijk internetplusbellen abbonement. De snelheid ging plots van 8mbit naar 6mbit, upload bleef wel op 1mbit. Na een week KPN maar eens opgebeld. Ja, zeiden ze dit is de maximale snelheid die u kan halen. Ik vond dit vreemd aangezien ik tijden daarvoor op 8mbit zat zonder gezeur.
Er was een ticket aangemaakt en de zaak werd onderzocht. Na een week nog niks gehoord en maar weer gebeld. Het probleem was volgens de technische dienst verholpen maar niets was minder waar. Het zou aan de huisbekabeling liggen volgens KPN. Om hun tevreden te houden de modem maar eens zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt aangesloten, zonder resultaat.

Nu zag ik 2 week geleden tot mijn verbazing dat de snelheid weer verhoogd was tot 8mbit. Ik heb toen de verschillende waardes opgeschreven voor het geval dat. Sinds vorige week is de snelheid weer verlaagd tot 6mbit. Het viel me op dat de line mode van G.992.5 ADSL2+ was versprongen naar G.992.3 ADSL2.

De conclusie die ik hieruit trok is dat er iets in de wijkcentrale mis moet zijn. Kan dit kloppen?
Als ik in de modem de linemode op G.992.5 zet zegt hij: cable unplugged en heb ik geen verbinding.

Wat kan ik hier aan doen?


Experiabox

Downstream rate: 6811 kbps
Upstream rate: 1028 kbps
PPPoE pass-through: Enabled
UPnP: Enabled

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 6811 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Line attenuation: 21 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Afstand tot centrale 1179m
Gewijzigd door flame op 26 oktober 2010, 15:24
 
Codemeister
Je snelheid wordt in dit geval geregeld (en dus aangepast) door een systeem dat DLM heet. Dit handelt de verdeling tussen snelheid en stabiliteit af. Is je lijn instabiel dan zal DLM je snelheid naar beneden bijstellen.

Een vuistregel is dat de 'noise margin' niet onder de 6 dB mag komen voor het behoud van een stabiele lijn (lees: DLM zou geactiveerd kunnen worden mocht deze waarde onder de 6 dB komen). In jouw geval is deze waarde 6 dB en dus zal DLM jouw lijn vastzetten op 6 Mbit, en een enkele keer terugzetten naar 8 Mbit.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Line mode veranderd van G.992.5 naar G.992.3', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nummerbehoud vaste telefonie bij overstap van Pretium naar KPN Algemeen : 2 05 jan 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie