obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
Experiabox TG789 ombouwen naar Thomson TG789 mogelijk?
Patlover1983
Beste,

Ik heb mij op dit forum geregistreerd omdat ik een vraag heb. Mijn eerste ExperiaBox WL780 welke ik van de KPN bij mijn abonnement kreeg is defect gegaan en omgerolen voor een TG789. In de eerste instantie was ik hier blij mee, maar toen ik het apparaat in handen had was het eigelijk een teleurstellling, want de TG789 heeft maar 3 werkende ethernet aansluitingen (de oude WL780 had er 4 welke ik alle 4 gebruik) en de USB aansluiting (welke ik eigelijk heel goed kon gebruiken voor een netwerkopslag) is niet beschikbaar. Enigste voordeel (voor mij) wat de nieuwe TG789 ten opzichte van de oude WL780 heeft is sneller draadloos internet (54 voor de WL780 tegen 108 voor de TG789).

Aangezien KPN het hele ding tot aan de rand toe heeft dichtgetimmerd vroeg ik mijzelf af of het mogelijk was om de TG789 op de Thomson firmware te laten draaien? En zo ja, waar kan ik deze krijgen (downloaden) en hoe installeer ik deze op de TG789?

Een tijdje gelegen heb ik mijn WL780 ook "gehackt" met behulp van het stickytopic van Bounty, werkte perfect!
 
TokkieTokkie
kan niet
 
Patlover1983
Zoiets vreesde ik alweer. PFFF!!
 
TokkieTokkie

Quote

Patlover1983 schreef:
Zoiets vreesde ik alweer. PFFF!!


Maar als ik het goed begrijp heb jij enkel internet (en dus geen intIPB (internetPlusBellen))

Met enkel internet staat het jou dus vrij om elk type ADSL modem te gebruiken die je maar wilt (je hebt geen voip instellingen nodig) enkel opletten of je een Annex A (POTS) of Annex B (ISDN) variant nodig hebt.
 
Patlover1983
Ik heb inderdaad alleen ADSL van KPN. Probleem is alleen dat ik financieel niet de mogelijkheid heb om een nieuw modem te kopen. Had daarom gehoopt dat deze Experiabox niet zo dichtgetimmerd was! Al moet ik wel zeggen dat de klantenservice van KPN mij vertelde dat het mogelijk was om een Harddisk op de USB poorten aan te sluiten, mits FAT32 geformateerd. Maar krijg het niet aan de praat.

Overigens, wat zou een leuk modem zijn? Ik heb een Annex A modem nodig met 4 ethernet poorten, USB ondersteuning voor externe opslag en het liefst 108Mbps wireless.
 
TokkieTokkie

Quote

Patlover1983 schreef:
Ik heb inderdaad alleen ADSL van KPN. Probleem is alleen dat ik financieel niet de mogelijkheid heb om een nieuw modem te kopen. Had daarom gehoopt dat deze Experiabox niet zo dichtgetimmerd was! Al moet ik wel zeggen dat de klantenservice van KPN mij vertelde dat het mogelijk was om een Harddisk op de USB poorten aan te sluiten, mits FAT32 geformateerd. Maar krijg het niet aan de praat.

Overigens, wat zou een leuk modem zijn? Ik heb een Annex A modem nodig met 4 ethernet poorten, USB ondersteuning voor externe opslag en het liefst 108Mbps wireless.


Als de 780wl je goed beviel kan je kijken of je ergens een 2de hands 780wl op de kop kan tikken, maar dan wel een 780 waarbij je al standaard admin bent. (een gewone fabrieks 780 dus).

http://kopen.marktplaats.nl/search.php?stop_force_description_search=1&from_searchbox_advanced=1&q=780wl&g=0&qsf=0&postcode=8391&distance=&search=Zoek

maar als geld geen rol speelt kan je ook voor een draytek of zyxell kijken (over het algemeen veel functies voor je geld).
 
Patlover1983
De WL780 experiabox beviel mij beter dan de TG789. Echter vlak voor de WL780 defect ging wilde ik mijn 1TB USB2.0 gaan "ombouwen" naar een netwerk variant (de interne SATA harddisk gewoon in een netwerk behuizing steken) maar deze zijn ook niet echt goedkoop. Daarom was ik zo blij dat de TG789 twee USB connectoren aan board had, alleen werken ze dus niet Sad. Door de beperkte functionaliteit van de TG789 lijkt het mij slimmer om inderdaad een ander modem aan te schaffen met WEL werkende USB poort(en). Op deze manier kan ik toch besparen doordat ik geen netwerk behuizing hoef te kopen voor de 1TB SATA schijf.

Nu kan ik voor € 75,- een Netgear DGN2200 nieuw in doos kopen (http://kb.netgear.com/app/products/model/a_id/13012)

Hier zit dus alles op en aan. Zou dit een oplossing voor mij zijn? Het is een Annex A modem.

P.s. wat betekend eigelijk ADSL2 en/of ADSL2+? Heeft dit iets met snelheden te maken?
 
TokkieTokkie

Quote

Patlover1983 schreef:
De WL780 experiabox beviel mij beter dan de TG789. Echter vlak voor de WL780 defect ging wilde ik mijn 1TB USB2.0 gaan "ombouwen" naar een netwerk variant (de interne SATA harddisk gewoon in een netwerk behuizing steken) maar deze zijn ook niet echt goedkoop. Daarom was ik zo blij dat de TG789 twee USB connectoren aan board had, alleen werken ze dus niet Sad. Door de beperkte functionaliteit van de TG789 lijkt het mij slimmer om inderdaad een ander modem aan te schaffen met WEL werkende USB poort(en). Op deze manier kan ik toch besparen doordat ik geen netwerk behuizing hoef te kopen voor de 1TB SATA schijf.

Nu kan ik voor € 75,- een Netgear DGN2200 nieuw in doos kopen (http://kb.netgear.com/app/products/model/a_id/13012)

Hier zit dus alles op en aan. Zou dit een oplossing voor mij zijn? Het is een Annex A modem.

P.s. wat betekend eigelijk ADSL2 en/of ADSL2+? Heeft dit iets met snelheden te maken?


Die netgear ken ik niet, dus daar doe ik geen uitspraken over, ADSL2 (+) heeft inderdaad met de snelheid te maken.

Je kan ook kijken of je een thomson 787 op de kop kan tikken, die heeft ook een werkende USB poort (mits er geen KPN firmware in zit maar de originele thomson firmware).
 
Patlover1983
Heb op marktplaats daar al wat naar gezocht en wat rondgemaild. Ik kwam ook een Siemens SX551 KPN experiabox tegen met USB aansluiting voor een harddisk. Is deze door de KPN software ook gedisabled?

Edit: Heb hier een handleiding van KPN betreffende de SX551 en hierin wordt aangegeven dat de USB aansluiting zou moeten werken. Daarnaast zie ik dat de firmware niet zo heel moeilijk up te graden is. Ik denk dat het een SX551 gaat worden! Ook omdat ze niet zo heel duur zijn!
Gewijzigd door Patlover1983 op 22 september 2010, 00:31
KPN killer!
 
kpntester

Quote

Patlover1983 schreef:
Heb op marktplaats daar al wat naar gezocht en wat rondgemaild. Ik kwam ook een Siemens SX551 KPN experiabox tegen met USB aansluiting voor een harddisk. Is deze door de KPN software ook gedisabled?

Edit: Heb hier een handleiding van KPN betreffende de SX551 en hierin wordt aangegeven dat de USB aansluiting zou moeten werken. Daarnaast zie ik dat de firmware niet zo heel moeilijk up te graden is. Ik denk dat het een SX551 gaat worden! Ook omdat ze niet zo heel duur zijn!

Nee, deze werkt wel hierbij (met een hele lage snelheid). Ondanks dat de SX551 niet erg beperkt is door KPN begint het alweer een oud krot te worden van 5 jaar geleden. Ze hebben ook de neiging snel stuk te gaan en een monteur heeft mijn SX551 een tijd terug ingenomen omdat deze niet meer ondersteund werd.

Het gaat wel werken, daar niet van.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox TG789 ombouwen naar Thomson TG789 mogelijk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Advertentie