obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
trager en trager
gg
mijn snelheid wordt me de dag langzamer. Tot een week of 4 terug had ik nog 16 mb. daadwerkelijke snelheid 1600 kb met een abbo van kpn itv extra. alles werkte prima, en was ik tevreden met deze snelheid (hoger kon ik niet komen woon te ver van de centrale af. tot dat mijn snelheid ineens zakte. en nu heb ik nog maar 4.5 mb over. al diverse keren gebeld met allemaal vage oplossingen die echt niet hebben geholpen. lijnen zijn getest modem uit gezet mijn verbinding zal weer oplopen is mij gezegd als ik maar van de modem afblijf. nu ook problemen met de itv, blijft in een uur 10x hangen of zelfs helemaal geen verbinding.

donderdag komt hiet een monteur kijken naar mijn aansluitingen, ik heb niks veranderd dus dat zal dan ook echt wel goed zitten. toen ik mijn abbo af ging sluiten had ik toch echt meer verwacht van kpn, in maart maar weer terug naar de kabel

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie


Actief: 0 dagen, 14:13:01

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 5.120

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 16,21 / 1,18

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,0 / 40,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,0 / 24,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IKNS

Frameverlies (lokaal/extern): 23 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 8 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 64 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 31 / 4.067

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 31 / 6

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 6
gg voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Codemeister
Het uitgangsvermogen is 0,0 en dat is vreemd, kun je de bekabeling binnenshuis eens nalopen op kabelbreuken, etcetera?

Heb je sinds 4 weken geleden (wat je noemde) dit abonnement of had je dit al langer in gebruik?

Kijkend naar de signaalverzwakking woon je ongeveer 4 kilometer van de centrale af, en op deze afstand is geen hogere snelheid te halen dan ongeveer 6-8 mbit.
Gewijzigd door Codemeister op 29 augustus 2010, 20:59
 
gg
kabels nog eens gecontroleerd andere kabels aangesloten op pc en andere laptop, zelfde snelheid van 4,5 mb dit abo heb ik sinds janurari in maart hebben ze per ongeluk op basis gezet. na een week had ik weer extra internet. zijn toen ook problemen geweest toen is er een monteur langs geweest maar die heeft niets gedaan omdat mijn snelheid ineens weer terug was en de verbinding stabiel. Ik had 18 a19 mb dus 6 tot 8 mb is het hoogst wat ik kan halen klopt dus niet helemaal. Er is immers een hogere snelheid geweest die stabiel was dit is ook bevestigd ddor een kpn medewerker die me kon vertellen dat de doorvoer naar mijn huis 19 mb was waar 8 mb voor de itv wordt gebruikt. zou wel een hele vreemde zaak zijn als er plotseling geen snelheden meer te krijgen zijn die oorspronkelijk wel te krijgen waren.

kunt u me zeggen wat er vreemd aan uitgangsvermogen 0,0 is?

net mijn modem moeten opnieuw opgestart door een stroom storing en ja hoor nu is de snelheid 7,8 mb nog steeds niet de snelheid die ik voorheen een aantal weken terug had maar een vooruit gang.

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie


Actief: 0 dagen, 0:10:25

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 9.021

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 1,97 / 17,07

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,5 / 39,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 8,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IKNS

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 19 / 408.359

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 19 / 26

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 22
gg voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door gg op 29 augustus 2010, 18:33
 
Codemeister
DLM zorgt voor de verhouding tussen snelheid en stabiliteit op je lijn. Waarschijnlijk heb je vanaf het begin de maximale snelheid gehaald, welke achteraf niet stabiel bleek te zijn. Dat is reden voor DLM om de snelheid naar beneden bij te stellen (vermoedelijk was de SN-marge te laag).

Echter, als ik dit zo zie - qua bandbreedte - dan is het verschil tussen de 18 Mbit de je noemt en de 9 Mbit die je nu haalt, te groot. Misschien dat je opnieuw op het verkeerde profiel bent ingesteld, namelijk Basis. Gezien dit eerder het geval is geweest kan het nu opnieuw zo zijn. Hiervoor kun je het beste KPN rechtstreeks contacteren.

Wat betreft het uitgangsvermogen: hoe hoger hoe beter. Dit geeft aan op welke sterkte het signaal kan worden opgebouwd tussen jou en de centrale. Gezien dit 0,0 is... Ook dit kun je voorleggen aan de KPN en dan afwachten wat hun reactie is.
Gewijzigd door Codemeister op 29 augustus 2010, 20:58
 
gg
Hier zat ik zelf ook al aan te denken, wel vreemd is dat als je belt en zegt dat je internet extra hebt ze dan niet angeven dat je op basis bent ingesteld.

wat ook vreemd is dat ik vanavond na het opnieuw starten van de modem ik een snelheid had van 7,5+ mb. en na dat ik tv ben gaan kijken en mijn pc aan stond om te downloaden de verbinding verbroken werd op de tv na een poosje kwam er weer verbinding en was de snelheid op de pc weer op 4,5 mb toen had ik de itv ook uitgeschakeld. ik weer goed balen en de modem zelf maar weer uitgezet en aangezet en ja hoor snelheid weer terug op 7.5+ mb

Dit zou betekenen dat ik geen tv kan kijken als iemand anders achter de pc zit, want dan stop of de tv of ik krijg ruzie met mijn vrouw dat het te langzaam is, en ja daar kan ik wel inkomen met een snelheid van 200kbs, telefoon modem is dan nog sneller.

in iedergeval bedankt. ik ga morgen nog is bellen en aangeven het verhaal van u.
 
Codemeister
Als ik het zo lees dan schakelt ergens binnen de KPN-systemen constant terug naar Basis en vervolgens weer naar Extra, enzovoort. Houd u ons op de hoogte!
 
gg
morgen maar weer bellen, en donderdag de monteur maar laten komen. overgens best jammer dat er maar 1 kabel aanbieder is in het westland, en kpn de centales maar op een aantal plaatsen heeft staan waardoor je al gauw buiten de boot valt. maar goed, aan de overkant is het gras altijd groener.

ik hou u op de hoogte wat er aan de hand is of wat de oplossing zou kunnen zijn.
 
gg
Hallo

Ik zou nog even terug reageren op de vraag. vrige week is er een monteur langs geweest die de mijn dsl kabel direct aan de muur heeft aangesloten, de lijn heeft na gekeken en de dlm heeft geresset. desondanks heb ik nog niet de snelheid terug die voor heen wel had de snelheid is en blijft 7,5 mb terwijl ik een stabiele lijn had van 16 mb. Met itv en internet blijft nu wel mijn itv aan. Volgens de monteur haal ik een maximale snelheid van 14 mb. raar dat er eerst wel 16 mb is gemeten.

tot zover dus geen verbetering
 
Codemeister
Het duurde in mijn geval ook 9 dagen voordat de snelheid daadwerkelijk verhoogd werd (DLM). Dus ik zou zeggen hou nog even vol en schakel niet het modem uit. Pas na 10 dagen kun je een herstart geven (geen reset dus) en kijken of de snelheid is veranderd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'trager en trager', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet opeens trager KPN Internet Storing : 5 04 jan 2018
Snelheid trager dan wat in router staat Snelheid : 2 28 feb 2017
Internet opeens trager Snelheid : 1 28 mei 2014
Advertentie