obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid trager dan wat in router staat
hollandschevisch
Beste allen,

Na een speedtest te hebben gedaan kwam er als resultaat dat de snelheid van mijn internet ongeveer 70 Mbps download en 55 Mbps upload is.
Als ik echter in mijn router kijk staat daar dat de actual up- en downrate respectievelijk 63146/157026 kbps zijn.
De upload snelheid klopt dus wel ongeveer, maar ik vind dat er wel een te groot verschil zit bij de downloadsnelheid.
Is hier een reden voor?

Met vriendelijke groet,

Hollandschevisch
 
eogcnlGhost
Wat voor abonnement heb je en wat voor Experiabox?

Daarnaast moet je de de status van de Experiabox al niet geloven.
En om een goede speedtest uit te kunnen voeren moet je alles van je de Experiabox afhalen, behalve het apparaat wat daadwerkelijk de speedtest doet.
Elk iTV kastje pakt namelijk ook bandbreedte van de Experiabox en het maakt niet uit of hij uit of aan slaat.
De uitslag van een online speedtest kan zelfs beinvloed worden door hoe je netwerk is opgebouwd, instellingen, switches, routers, extender, Statisch of Dynamische IP adressen, DNS, ga zo maar door.
Dus alles wat in de buurt komt van wat je als abonnement hebt is goed, gaat de online speedtest nu erg veel afwijken, bijv.: meer dan 10Mbit dan moet je aan de bel trekken dan klopt er daadwerkelijk ergens iets niet.
Als je op een ADSL/VDSL lijn zit kan het uur van de dag zelfs meetellen (veel of weinig mensen online), op glasvezel heb je met tijd niets te maken.

Als het bovenstaande je niet de informatie of oplossing heeft gegeven, graag de info van de eerste vraag geven.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid trager dan wat in router staat', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Zwakke beveiliging KPN router Algemeen : 2 16 mrt 2021
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router : 13 07 jun 2020
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Advertentie