obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
 Onderwerp afdrukken
Experia box tg789VN
vlekje
Hoihoi,

Ik heb sinds kort de Experiabox tg789VN gekregen van kpn, omdat ik over ben gestapt naar een ander abonnement.

Maar nu heb ik 1 a 2 keer per dag dat zowel draadloos als de lan (normale verbinding) weg valt,

Dan hoor je een klik, en dan is de verbinding weg.
Dan hoor je een 2de klik na 10 á 20 minuten en dan heb ik weer verbinding,


Het lijkt net alsof het modem dan reset uit zichzelf ( zonder dat er instellingen worden gewijzigd)

Heeft iemand dit zelfde probleem, of kan iemand mij helpen hoe ik dit voorkom/ kan oplossen.

Want het is echt zeer irritant tijdens gamen of downloaden,

Alvast bedankt,

mvg
Gewijzigd door vlekje op 19 augustus 2010, 15:29
 
Giant2000
Ik heb dit wel gemiddeld 1 keer per week, maar zo vaak niet. Er moet iets mis zijn met de verbinding. Waag er eens een telefoontje aan, dan kunnen ze de boel eens doormeten.
 
vlekje
bedankt voor de snelle reactie, hier de informatie van de link:

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 8:11:07
DSL-type: ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 009 / 15 000
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/kB]: 0 / 0
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,8 / 20,6
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,3 / 14,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,4 / 4,4
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 1 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 2 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 223.636.243 / 7
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

alvast bedankt voor het helpen,
ik had gisteren kpn gebelt..
maar er bleek niets mis met de verbinding,
en ik kreeg een vaag antwoord dat ik maar op een update moest wachten die eind dit jaar kwam,
 
kpntester

Quote

vlekje schreef:
bedankt voor de snelle reactie, hier de informatie van de link:

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

[*knip*]

alvast bedankt voor het helpen,
ik had gisteren kpn gebelt..
maar er bleek niets mis met de verbinding,
en ik kreeg een vaag antwoord dat ik maar op een update moest wachten die eind dit jaar kwam,

Er is wel degelijk een probleem met jouw verbinding. Je SNR op de downstream is 4,4 en dat is beroerd (met als gevolg een klapperlijntje). Bovendien zie ik heel erg veel FEC fouten op de upstream. An sich is FEC een foutcorrectie, maar het feit dat die er zo vaak in moet springen is ook niet al te best.

Een SNR-margin boven de 6 is gewoon goed te noemen en meestal boven de 7 geen problemen. Misschien zit je wel op een iets te optimistisch profiel (de snelheid van de verbinding). Als het goed is zou DLM moeten ingrijpen en de snelheid verlagen.

Hoe zit het met de bekabeling vanaf het IS/RA naar het modem? Hoe lang zijn deze kabels en hoe zit het aangesloten?

NB: het IS/RA is het punt in de meterkast/woonkamer waar de telefoonlijn binnenkomt in het huis Wink
Gewijzigd door kpntester op 20 augustus 2010, 11:36
 
Giant2000
@ knol: nee geen CRC, wel dezelfde FEC foutenberg als vlekje.
 
kpntester

Quote

Giant2000 schreef:
@ knol: nee geen CRC, wel dezelfde FEC foutenberg als vlekje.

Hoe zit het met de SNR-marges bij jou dan, Giant2000? Ook zo laag?
 
Giant2000
Ik zal vanavond thuis even een copy/paste plaatsen.
 
Codemeister
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,4 / 10,0

En in afwachting van wat DLM hiermee gaat doen.

@vlekje: je kunt uiteraard je bekabeling eens goed nalopen en eventueel vervangen. Als je kunt uitsluiten dat het aan je eigen bekabeling ligt dan kun je KPN benaderen over een check in de wijkcentrale. Hier kan een andere link naar jouw huis worden gemaakt (lees: de kabels binnen de wijkcentrale voor jouw connectie worden vervangen).
 
vlekje
Oke, bedankt.

Ik ga nu proberen om de kabels te vervangen,

De aansluiting als als volgt,

Vanaf de telefoon aansluiting ( 4 pinnen) naar het modem
In het modem zit een ethernet( pc)
ook zit er een ethernet kabel naar het modem van de telefoon.


Overigens heb ik in het logboek van het modem gekeken en er komt om de 20 á 30 seconden in het "systeem"logboek dit te staan:

SNTP Synchronised again to server:


.
Gewijzigd door vlekje op 20 augustus 2010, 16:59
 
Giant2000
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 3 dagen, 16:36:11

DSL-type: ITU-T G.993.2

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 325 / 20 312

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 2 152 / 5

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 0,2 / 13,7

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,2 / 2,7

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 5,9

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 50 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 593.093 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 174 / -

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia box tg789VN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
NAS Synology DS213, email en de Experia Box V9 Algemeen : 3 15 jun 2018
Experia V10-Airport extreme-Airport express KPN met eigen modem/router : 4 15 mei 2017
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 11 23 apr 2017