obey-robots.txt
21 Januari 2017, 14:17
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [460 stemmen]
36% [460 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [812 stemmen]
64% [812 stemmen]

Stemmen: 1273
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Tutorial: Poorten openen in Thomson TG789VN!?

Knolselderij
Tutorial: Hoe poorten openen in Thomson TG789VN!?

Al een hele tijd hebben veel mensen problemen met het openen van poorten. Bijvoorbeeld bij gebruik van Utorrent of de XBOX 360. Ook is al lang bekend dat er een bug in de firmware zit, waardoor de poorten niet goed worden geopend. Als gevolg daarvan kan je bijvoorbeeld in Utorrent wel downloaden, maar uploaden gaat zeer traag, wat dus niet de bedoeling is. Dat kan nare gevolgen hebben als je torrents download van een privé tracker. Ook met bijvoorbeeld de XBOX krijg je allemaal nare NAT strict meldingen.(Update, XBOX schijnt niet te werken met deze portforwarding helaas!!)
Met de verschillende game consoles heb je een vergelijkbaar probleem. Dit stappenplan kan je dus bijvoorbeeld ook voor Ares of welk P2P programma gebruiken. Mits je instellingen op de pc ook goed staan!
Ik krijg de poorten in mijn 789VN wel open. Ik ben niet bekend met de TG787. Het kan best zo zijn dat de interface nauwelijks verschilt dan die van de 789VN.

TIP! Klik op de plaatjes als je het niet goed kan zien! Op deze manier worden de plaatjes vanzelf vergroot!
TIP2: Neem er de tijd voor!! Voor mij is het heel simpel om te doen. Echter kan je als beginner wel even bezig zijn! Dus neem de tijd er voor!

Mocht je verder nog vragen hebben of er staat een fout in, kan je mij een PM sturen! Of maak in de juiste forumdeel een nieuw topic! aan!

Hieronder mijn uitleg! Verder valt het gebruik van deze tutorial onder je eigen verantwoordelijkheid! Alle verantwoordelijkheid rust dus op jezelf.

Ga naar http://192.168.2.... http://192.168.2.254/

Dan zie je ongeveer in het midden Toolbox staan, met puntsgewijs een aantal opties.
Klik de bovenste aan! Delen van spelen & Toepassingen.
Spelenentoepassingen

Nu zie je helemaal onderaan staan: Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken.
3
Nu kan je een willkeurige naam invullen (in mijn geval Utorrent1) Klik op het 2de rondje, Handmatige invoer van poortkaarten. Klik op Volgende.
4

Nu kom je bij het scherm uit om je poorten in te vullen. Let erop dat je bij links boven bij Protocol eerst TCP uit het puldown menu selecteerd. Daar achter vul je je poortnummer in. (in mijn geval 34787) Let er ook op dat je bij Omzetten naar daar ook je poortnummer invult!!!
5
Klik op Toevoegen! Je TCP poort is nu toegevoegd.
6
Nu de UDP nog! Helemaal onderin het scherm zie je weer staan: Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken. Klik daarop!

In dit scherm kan je de toepassing weer een naam geven, (in dit geval Utorrent 2). Klik vervolgens weer op het rondje Handmatige invoer van poortkaarten. Klik nu op Volgende.
7
Selecteer nu links uit het puldown menu bij optie Protocol de optie UDP. Vul daar weer het zelfde poortnummer in als bij je TCP poort. Let er hier ook weer op dat je bij Omzetten naar je poortnummer invult!
Klik daarna op Toevoegen!

8

Nu heb je voor je programma zowel een TCP als UDP poort toegevoegd aan je modem. Echter moeten deze nog worden toegewezen aan je lokale netwerk apparaat!

Klik bij Kies een taak de optie: Een Spel of toepassing aan een lokaal netwerk apparaat toewijzen.

9
Selecteer uit het puldown menu helemaal links je toepassing ( in dit geval Utorrent1 voor TCP).
Selecteer dan bij het 2de puldown menu je netwerk apparaat. Klik op Toevoegen.
10
Nu is je TCP poort van je betreffende spel ingevoerd. Nu je UDP poort nog!
11

Selecteer nu uit het puldown menu Utorrent2(voor UDP) en klik bij Apparaat je betreffende netwerk apparaat aan. Klik vervolgens weer op toevoegen!
12
Nu zijn zowel je TCP als UDP poorten geopend en toegewezen aan je netwerk Apparaat.
15

Start nu je programma op ( in mijn geval Utorrent). Stel daar als dat nodig mocht blijken ook je poortnummer in. Let er wel op dat er niet automatisch een poortnummer wordt toegewezen!

Ga nu naar http://www.utorre...port?port= . Vul daar je poortnummer in (in mijn geval 34787) Klik op Try again. HOERAAA! Je poort staat na lang zweten en nadenken toch open!!! Natuurlijk staat het je vrij om een andere website te gebruiken om je poorten te testen
13
Gewijzigd door Knolselderij op 18 augustus 2010, 13:37

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tutorial: Poorten openen in Thomson TG789VN!?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Poorten 22,80 en 443 staan open Eigen netwerk 9 26 januari 2016, 19:18
Poorten sluiten ipv openen Hardware instellingen 2 24 november 2015, 15:20
Open Poorten KPN Glasvezel Routers 4 06 november 2015, 15:28
Welke poorten open zetten voor ICS100 KlikaanKlikuit Algemeen 3 21 september 2015, 21:05
Openen van poorten Routers 14 18 augustus 2015, 18:34
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN00:28:34
| eogcnlGhost03:58:07
| lagarde0120:58:41
| Ricardojoosen22:12:23
| erikm23:05:36
| rkablau 1 dag
| MacDaddy 1 dag
| Gil0202 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 januari 2017, 08:32
Wanneer gaat KPN eens 4K uitzendingen broadcasten?

01 januari 2017, 11:38
Gelukkig nieuwjaar iedereen

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?