Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Experia box tg789VN
fox666

Quote

vlekje schreef:
Oke, bedankt.

Ik ga nu proberen om de kabels te vervangen,

De aansluiting als als volgt,

Vanaf de telefoon aansluiting ( 4 pinnen) naar het modem
In het modem zit een ethernet( pc)
ook zit er een ethernet kabel naar het modem van de telefoon.


Overigens heb ik in het logboek van het modem gekeken en er komt om de 20 á 30 seconden in het "systeem"logboek dit te staan:

SNTP Synchronised again to server:


.


Hoe is het afgelopen Vlekje?

Ik heb namelijk dezelfde klachten sinds ik over ben gegaan naar IPB met een TG789vn.
Elke dag ben ik wel 4 keer mijn internetverbinding kwijt.

Dit zijn mijn DSL waardes:

Actief: 0 dagen, 0:19:06
DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 2 047 / 16 880
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 209 / 504
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 3,3 / 13,6
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,1 / 2,6
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,2 / 11,4
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 5 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 7 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 56 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 414.072 / 141
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.912 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Zoals je kan zien lopen de FEC-fouten enorm op in deze afgelopen 19 minuten.
Dus ik ben zeer benieuwd hoe jij dit probleem hebt opgelost.
Gewijzigd door fox666 op 30 August 2010, 17:56
 
Xndrmldr
Ik heb ook de Thomson Experia TG789vn box.
(ik krijg een nieuwe opgestuurd) hij is enorm traag download (upload gaat wel).
zie FEC errors bij zenden :

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:56:37
DSL-type: ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 030 / 20 472
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 2 361 / 336
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,4 / 17,3
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,6 / 14,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,2 / 6,6
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.342 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Wie heeft dit ook gehad ?
 
boekbros
ziet er goed uit, wat klaag je nou?
 
Xndrmldr
Er staat 12 Mbps download en 6 of 4 zou ik al prima vinden.

Speedtest gaf aan : 120kbps een uur of wat geleden. Nu komt ie helemaal niet meer tot een eind.
Upload gaat iets beter.
Gisteren was het nog 2Mbps download en de dag ervoor 4Mbps.
Ik heb de box pas een paar dagen.

Ik heb alles al geprobeerd, een andere PC (Laptop) aansluiten met een RJ45 kabel ipv wireless, hard reset, noem maar op.

En dan te bedenken dat ik de box kreeg ter vervanging van de vorige (oudere) vanwege klachten die ik had over storende haperingen in de transmissies van enige tot tientallen seconden (bleek uit ping en tracrt outputs).

Wanneer ik de Internet Service test doe komt die niet tot een normaal einde: Internet test : Verbinding naar gateway (195.190.249.64)
Maar ik ken deze box niet, dus weet niet wat ik verder moet doen.
Ik krijg een nieuwe Sad
Ik heb zo mijn twijfels.
 
Xndrmldr
http://www.speedtest.nl/Database/Pers..._id=361989
Dit duidelijk genoeg ?
De titel erboven moet zijn : Internet Plus Bellen. Had ik niet aangepast.

Actief: 0 dagen, 17:10:52
DSL-type: ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 030 / 20 472
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 418 / 336
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,4 / 17,4
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,6 / 14,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,8 / 8,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 66.350 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

en 2 x twee voorbeelden van een ping-test :

1. Ping-statistieken voor 192.87.36.4: pakketlengte 32 bytes
Pakketten: verzonden = 50, ontvangen = 46, verloren = 4 (8% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
Minimum = 20ms, Maximum = 787ms, Gemiddelde = 37ms
Traceren van de route naar chime2.surfnet.nl [192.87.36.4] via maximaal 30 hops:
1 67 ms 96 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 17 ms 17 ms 17 ms nl-asd-dc2-isp-bb21-ge-3-1-0.302.wxs.nl [213.75.1.5]
3 17 ms 23 ms 18 ms XSR03.Asd001A.surf.net [195.69.144.50]
4 18 ms 18 ms 19 ms AE1.500.JNR01.Asd002A.surf.net [145.145.80.74]
5 22 ms 22 ms 22 ms V2104.sw10.Tilburg1.surf.net [145.145.14.10]

2. Ping-statistieken voor 195.121.1.34: pakketlengte 32 bytes
Pakketten: verzonden = 50, ontvangen = 47, verloren = 3 (6% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
Minimum = 15ms, Maximum = 1275ms, Gemiddelde = 43ms
Traceren van de route naar ns1.wxs.nl [195.121.1.34] via maximaal 30 hops:
1 14 ms 97 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 18 ms 18 ms 17 ms nl-asd-dc2-isp-bb21-ge-5-0-0.328.wxs.nl [213.75.1.213]
3 * 17 ms 17 ms nl-asd-dc2-isp-cr01a.wxs.nl [213.75.14.6]
4 16 ms 17 ms 17 ms ns1.wxs.nl [195.121.1.34]

Nu met ping pakketlengte 1024....

1. Ping-statistieken voor 192.87.36.4:
Pakketten: verzonden = 50, ontvangen = 34, verloren = 16 (32% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
Minimum = 31ms, Maximum = 1239ms, Gemiddelde = 67ms
Traceren van de route naar chime2.surfnet.nl [192.87.36.4]
via maximaal 30 hops:
1 67 ms 98 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 17 ms 17 ms 18 ms nl-asd-dc2-isp-bb21-ge-3-1-0.302.wxs.nl [213.75.1.5]
3 19 ms 18 ms 19 ms XSR03.Asd001A.surf.net [195.69.144.50]
4 18 ms 17 ms 18 ms AE1.500.JNR01.Asd002A.surf.net [145.145.80.74]
5 22 ms 24 ms 22 ms V2104.sw10.Tilburg1.surf.net [145.145.14.10]
6 21 ms * 24 ms chime2.surfnet.nl [192.87.36.4]

2. Ping-statistieken voor 195.121.1.34:
Pakketten: verzonden = 50, ontvangen = 26, verloren = 24 (48% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
Minimum = 26ms, Maximum = 28ms, Gemiddelde = 27ms
Traceren van de route naar ns1.wxs.nl [195.121.1.34] via maximaal 30 hops:
1 65 ms 98 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 17 ms 16 ms 17 ms nl-asd-dc2-isp-bb21-ge-5-0-0.328.wxs.nl [213.75.1.213]
3 17 ms 17 ms 16 ms nl-asd-dc2-isp-cr01a.wxs.nl [213.75.1.51]
4 26 ms 20 ms 17 ms ns1.wxs.nl [195.121.1.34]

En voordat ik de oude box door deze nieuwe verving ging het (met dezelfde bekabeling) een stuk beter....
Het probleem ontstond na de upgrade van mijn InternetPlusBellen abbo naar een hogere snelheid Sad
Gewijzigd door Xndrmldr op 01 September 2010, 08:23
 
Xndrmldr
In aanvulling op mijn vorige post deze test om uit te sluiten dat het in mijn PC(s) of in mijn (Wireless) connectie met de Thomson zit :
Let wel : de test werden tegelijk (parallel) uitgevoerd.
Ping pakketlengte = 1024 bytes

1. Ping-statistieken voor 192.168.2.254:
Pakketten: verzonden = 50, ontvangen = 50, verloren = 0 (0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
Minimum = 1ms, Maximum = 3ms, Gemiddelde = 1ms
Traceren van de route naar dsldevice.lan [192.168.2.254] via maximaal 30 hops:
1 2 ms 1 ms <1 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]

2. Ping-statistieken voor 213.75.1.5:
Pakketten: verzonden = 50, > en dan bel je 0900 0244 en vertelt ze dat :
1. het probleem óók op een andere PC optreedt
2. óók als er een RJ45 kabelverbinding wordt gebruikt en Wireless uitgeschakeld
3. een harde reset is uitgevoerd.
4. het probleem begon nadat ik een abbonement wijziging (verhoging snelheid) had gekregen Sad
5. in alle gevallen ping-testen met grote frames naar de Expertia-box zonder enig probleem verlopen
6. ping testen met de 1e de beste KPN infra-switch met pakket lengte 1024 20-40% pakket loss geven.
7. er helemaal echt helemaal niets veranderd is in de verbinding ISRApunt<->Box in die periode.

en dan durven ze te zeggen dat ze de dienst die ik besteld heb leveren omdat ze dat op hun meetapparaat zien. Shock
en dat ik moet betalen (service-abonnement) als ik ontevreden ben !
Ik heb maar een specia-list gebeld.
Op deze manier wens ik niet als klant behandeld te worden.
Zodra ik een alternatief kan krijgen ben ik weg Shock
Gewijzigd door Xndrmldr op 01 September 2010, 09:40
 
Xndrmldr
Na mijn laatste telefoongesprek met 0900 0244 om 10:15 vandaag 1 sept 2010 schoot opeens de snelheid omhoog van ~100kbps naar 6646kbps = 6,6Mbps Smile
Mijn tip als je problemen hebt die echt niet bij jou liggen :
zet je trace-info als bewijs op dit forum. Pfft

Dreig met publicatie op een TV-programma. Grin

En binnen een half uur is het probleem opgelost...

KPN

Bewijs : ping test naar Expertia box en ping-test naar KPN-Infra switch daarachter.
- er zit één lange response van de box tussen : 0.686 sec / 1.016 sec op ongeveer hetzelfde tijdstip in de (tegelijk lopende) testen.
Opmerking er is in mijn huis NIETS veranderd in dat half uurtje Smile

1. Ping-statistieken voor 192.168.2.254:
Pakketten: verzonden = 50, ontvangen = 50, verloren = 0 (0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
Minimum = 1ms, Maximum = 1016ms, Gemiddelde = 21ms
Traceren van de route naar dsldevice.lan [192.168.2.254] via maximaal 30 hops:
1 1 ms 1 ms <1 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]

2. Ping-statistieken voor 213.75.1.5:
Pakketten: verzonden = 50, > is dit een nieuw zakkenvullers verdienmodel ? slechte service leveren en dan een servicecontract aansmeren ???
Gewijzigd door Xndrmldr op 01 September 2010, 10:08
 
spaceone
In jouw ping naar 192.168.2.254 zit al een afwijking en deze dat staat los van de ADSL lijn. Ik gebruik zelf glas tenzij de afwijking is de verklaren uit een modem via koper of glas.

Ik gebruik een TG787 en zit indirect via utp op het modem

Ping-statistieken voor 192.168.2.254:
Pakketten: verzonden = 50, ontvangen = 50, verloren =
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 1 ms, Maximum = 10 ms, Gemiddeld = 1 ms

De eerste ping is 10 ms.
 
Xndrmldr
Dank voor je reactie Smile
Ik neem aan dat de ene afwijkende ping duration bij mij te maken had met een moment waarop de box even iets huishoudelijks moest doen of zo ....
Maar de vergelijking was met voorgaande metingen met pakket loss van 20-40%... dus dit was relatief erg goed.
X
Wink
 
vlekje
Hoi,

Bedankt voor de vele reacties,

Ik heb net kpn helpdesk gebeld,
Ze gingen eerst de lijn door meten ( duurde 10 minuten. vreemd.)
Daarna moest ik het modem een harde reset geven, dat deed ik dus, maar toen had ik dus ook geen telefoon meer (Angry )
Dus toen heb ik kpn terug gebeld, maar toen kreeg ik een andere medewerker eraan, alles uitgelegd wat er gebeurd was.
ging hij de lijn ook is door meten ( die bleek weer oke te zijn). Maar nu komt het....

Hij wou ook dat ik het modem een harde reset gaf!, dat had ik dus al geprobeerd, dus dat heb ik niet meer gedaan!
Toen vroeg ik of er nog een tweede oplossing was en dat wist hij niet.. en toen beëindigde die het gesprek.

Dus het probleem is nog steeds niet opgelost.

Het begint nu echt vervelend te worden, het modem reset zich nu al 2x op een dag! meestal S'morgens en s'avonds.


Mvg,
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia box tg789VN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 Oct 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 Nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 Sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 Apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 Dec 2018