obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
LaCie networkspace 2 niet zichtbaar als Ethernetdisk in ZTE H220N
Antoine
Probleem: De netwerkschijf is niet zichtbaar via de Network Assistant, ik krijg de melding “Geen ethernetdisk beschikbaar”. Via" Mijn Computer" zie ik deze schijf wel.

LaCie meldde al eerder dat dit kan maar 2 oorzaken kan hebben.
1. de networkassistant wordt geblokkeerd door de firewall op de pc
2. ipconf is geactiveerd in de eigenschappen van de networkassistant.

Maar na alle beveiliging uitgeschakeld te hebben (firewall, virusscanner) blijft de melding:
“Geen ethernetdisk beschikbaar”.

Het toestel zelf is niet defect, want ik kan wel gewoon bestanden op het toestel plaatsen en openen. Ik heb ook een reset gedaan, maar de mededeling blijft: geen ethernetdisks beschikbaar.

Ik heb op de webinterface ingelogd en heb de firmware geüdatet (nu 2.0.5).
Helaas wordt de ethernetdisk nog niet beschikbaar.

Ik heb mijn laptop (waarmee ik exact hetzelfde probleem constateer) meegenomen naar het huis van mijn zoon, die tot alle tevredenheid de Networkspace2 heeft draaien. Bij hem functioneerde het onmiddellijk en zoals gewenst. Ik heb mijn laptop bij hem aangezet en zag wel meteen - geheel zonder enig probleem - de ethernetdisk ! Het kan dus mijns inziens niet aan de software of hardware van mijn laptop c.q. desktop liggen.

Van KPN inmiddels een papier gevonden voor Port Forwarding. Dus Mac-adres en IP-adres ingevoerd, maar ik heb geen idee wwat het nummer van de poorten moet zijn. Startporrt, Eindpoort, Start Mapping, End Mapping????). Ik heb geen idee wat het betekent. Ik vond wel dat er wel al wat is toegewezen (zie bijlage)
Van helpdesk van LaCie vernam ik al dat dit toch niet gaat werken.

Nou ja, ik wil het wel proberen. Maar welke nummers moet ik gebruiken.
En welke alternatieven zijn er om het geheel wel werkend te krijgen???
 
KaPteiN
Gebruik een hele brede range van 1 tot en met 65534 of 65535. Dan heb je alle poorten te pakken. Als het dan werkt kun je de range verkleinen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
LaCie Benelux
Hallo,

Aangezien het naar behoren functioneert op het netwerk van uw zoon, zal het probleem zich situeren bij uw netwerksituatie / router.

Kan UPnP geactiveerd worden in uw router?
Reset deze eventueel ook eens naar fabrieksinstellingen.

Port forwarding is niet van toepassing in het geval waar de NAS niet verchijnt in de LNA.

IPConfig mag uitgeschakeld blijven, dat is enkel om oudere netwerktoestellen te ondersteunen.



Groeten,
LaCie Benelux
 
Antoine
Hartelijke dank, LaCie en KaPteiN,

Als eerste heb ik alle poorten opengezet, maar dat leidde niet tot de oplossing, want ik kreeg nog steeds de melding "geen ethernetdisk beschikbaar"".

Vervolgens geb ik UPnP IGD geactiveerd en is IPconfig is uitgeschakeld.
Geen effect.
Ik zag daarna wel dat in de tabel UPnP Port Mapping staat: Active - Protocol - Int. Port - Ext. Port - IP adress: No item (???)
Bovendien zag ik dat kennelijk in deze router een firewall (high activity) aangevinkt staat. Deze is grijs en zo op het eerste gezicht niet te veranderen naar low of disabled.

Misschien dat in deze firewall het probleem zit? Ik heb ook een firewall aanstaan in mijn virusscanner (GDATA).


Maar het probleem is er dus nog steeds en als iemand raad en advies heeft dan graag.

Graag hulp.

Met vriendelijke groet en voorbaat dank voor je antwoord.
 
msmilde
Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem. Voorheen (UPC - kabel) werkte het wel goed, maar toen gebruikte ik mijn eigen LinkSys router. Sinds ik de KPN Exeriabox gebruik zie ik de disk ook niet meer via de Network Assisten.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 28 2011 11:39:26:
sinds gister werkt het opeens.. blijkbaar heeft KPN iets veranderd aan de instellingen voor het interne verkeer...
Gewijzigd door msmilde op 28 november 2011, 11:39
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LaCie networkspace 2 niet zichtbaar als Ethernetdisk in ZTE H220N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie