obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
MAC adressen blokkeren
Aaxklonp
Hoi,
Ik heb een Experia Box (zilver/Siemens) als router. Hieraan zit sinds kort een Homeplug van Sitecom, en nu heeft één van mijn buren dat ook uitgevonden. Al met al zit ik dus met een idioot die via mijn Homeplug verbinding krijgt met mijn netwerk en mijn internetverbinding.
Nu vroeg ik mij af, is er een manier om MAC adressen te weren? Zo ja, hoe?

Bedankt!
mvg
Aaxklonp
 
TCP_IP
In veel routers zit een MAC-filter ingebouwd.
Eerst voeg je in de MAC-lijst de MAC adressen toe die je netwerk op mogen, daarna zet je de MAC filter aan.

Van de speedtouch weet ik zo niet of deze ook met een MAC filter is uitgerust.

Je zou ook op je PC een vast IP kunnen instellen en daarna DHCP op de Speedtouch uitschakelen. Als die buurman van je niet zoveel kaas heeft gegeten van netwerken ben je hiermee al van het probleem af.


edit: Je hebt ook diverse tools zoals "MyLanViewer", hiermee kun je zien wie er op je netwerk zit. Als het meezit heeft die buurman van je een hostnaam waar z'n echte naam bij staat. Dan kun je hem erop aanspreken.
Gewijzigd door TCP_IP op 20 mei 2009, 11:59
 
Aaxklonp
Mijn buurman kan toch ook gewoon een IP instellen? Maargoed zo krijg je tenminste niet dat mensen op de Homeplug van de ander zitten zonder dat ze dat weten :-)
Thanx!

ps Sorry voor PB, =foutje
mvg
Aaxklonp
 
Sanchez999
homeplugs is toch altijd een gecodeerd signaal daarom worden ze toch ook per 2 verkocht of zie ik dit verkeerd??? zou anders wel een blunder zijn aangezien het stroomnet praktisch de hele straat/wijk met elkaar verbind
Gewijzigd door Sanchez999 op 20 mei 2009, 23:07
 
Aaxklonp
Homeplugs gaan niet de hele wijk door. Je hebt groepen en fases. Homeplugs kunnen gewoon over de groepen, maar niet over fases. 1 fase is 2,3 of 4 huizen, zo heb ik mij laten vertellen... dus je buren kunnen erbij.

Op homeplugs hoort een knopje te zitten om ze te beveiligen, maar dit knopje is op mijn (Sitecom) Homeplugs niet te vinden terwijl het wél in de (universele) handleiding staat...
Maargoed alle MAC's blokkeren en enkele toevoegen is de beste manier denk ik Smile

Trouwens ff 'n weetje over homeplugs. Ze zeggen altijd dat je ongeveer 1/3 van de snelheid kan halen die er op de verpakking staat. Ik heb mijn homeplugs rechtstreeks op het stroomnet zitten en ik haal 1/13 van de snelheid... dus geen aanrader
Gewijzigd door Aaxklonp op 20 mei 2009, 23:31
mvg
Aaxklonp
 
Sanchez999
je bedoelt waarschijnlijk dat 1 groep 2, 3, 4 huizen is dan maar vreemd dat ze niet beveiligd zijn. welke snelheid staat er bij jou op de verpakking dan want wat je werkelijk haalt hangt natuurlijk van een aantal factoren af zoals uiterraard je internet snelheid en de ethernet kaart in je pc ik gebruik hem niet maar het is een mega cheap one en dus kan ie maar 10mb/s aan
 
Aaxklonp
Een homeplug blijft binnen 1 fase. Binnen die fase gaat het wel over verschillende groepen. De gemeten snelheid is niet mijn internet snelheid maar de snelheid van mijn lan netwerk. Mijn netwerkkaarten zijn snel zat, blijkt uit eerdere tests met gewone kabeltjes. De snelheid die op de verpakking staat is 85 Mbps en ik haal net 6.5
Gewijzigd door Aaxklonp op 21 mei 2009, 23:44
mvg
Aaxklonp
 
Sanchez999
ah lees net je zin anders en begrijp hem van de fases en groepen Smile van de snelheid is dan inderdaad wel vaag. zit er nog verschil in of je binnen je eigen huis in 1 groep blijft of niet ??
 
Aaxklonp
Nee, het enige verschil is dat wanneer ik de Homeplugs met z'n tweeën naast elkaar in een stekkerdoos stop, dat ik dan een snelheid heb die de 60 Mbps evenaart. Maarja daar heb je die dingen niet voor he... sowieso moet je bij Homeplugs geen stekkerdozen gebruiken want dat haalt de snelheid enorm omlaag; rechtstreeks in het stopcontact is het beste.
mvg
Aaxklonp
 
TCP_IP
Daarom raad ik homeplugs ook niet aan voor usenet downloaders Wink Het werkt prima voor surf & mail.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'MAC adressen blokkeren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
toegang blokkeren Routers : 3 11 okt 2016
Twee ip adressen Eigen netwerk : 4 19 aug 2014
iligaal blokkeren andere providers al opgelost? Thomson TG789vn Hardware firmware : 6 08 mei 2011
welke interne IP adressen worden toegewezen? Hardware instellingen : 4 09 mei 2010
server adressen HetNet Algemeen : 2 24 apr 2010
Advertentie