Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
Twee ip adressen
|
|
Lucillewout |
Geplaatst op 18 August 2014, 16:51
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 18 Aug 2014 |
Als ik wil inloggen op mijn kpn modem om instellingen te wijzigen, krijg ik de melding: duplicate administrator. Vgl de meneer die ik aan de telefoon had, zijn er ineens twee ip adressen!? Hoe kan dat? |
|
|
KaPteiN |
Geplaatst op 18 August 2014, 21:28
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Instap » ExperiaBox V10 H369A » Asus RT-AC87U » Digitenne » Cisco Berichten: 484 Lid sinds: 15 Apr 2007 |
Wellicht heeft iemand een betere verklaring, maar ik denk dat het mac adres van het modem niet uniek is. Mac adressen zijn te spoofen. Als mij dit zou overkomen zou ik het modem resetten en onmiddelijk het wachtwoord veranderen. (als dat mogelijk is). Check ook of je iets van remote beheer open hebt staan en zet dit uit. |
|
|
jeroen3 |
Geplaatst op 19 August 2014, 18:28
|
Expert » Alles-in-1 Standaard » ExperiaBox ZTE » Interactieve TV Berichten: 321 Lid sinds: 15 May 2010 |
duplicate administrator betekent dat je vanaf twee lokale IP adressen bent ingelogd op de configuratiepagina van het modem. Dat kan gebeuren als je via wifi een DHCP binding instelt voor jezelf, je eigen pc krijgt dan mogelijk een ander IP, en de dan is de vorige sessie niet meer geldig. Als dit ook gebeurt bij de eerste keer inloggen in een kwartier, dan is er iets mis. Standaard verloopt de sessie in 5 minuten. Ik ben niet van kpn
|
|
|
Lucillewout |
Geplaatst op 19 August 2014, 18:46
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 18 Aug 2014 |
Ik heb inmiddels een reset gedaan. Het ww stond weer zoals bij het eerste gebruik van kpn. Maar gelukkig krijg ik nu miet die vage melding meer. Ik heb niet bewust een DHCP binding gemaakt. Gelukkig kan ik weer alleen inloggen op het modem! Dankjullie wel |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Twee ip adressen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Twee tips om je LAN netwerk te herstellen. | Helpdesk | : 2 | 21 May 2010 |
welke interne IP adressen worden toegewezen? | Hardware instellingen | : 4 | 09 May 2010 |
server adressen HetNet | Algemeen | : 2 | 24 Apr 2010 |
MAC adressen blokkeren | Eigen netwerk | : 13 | 26 May 2009 |
Advertentie