obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
HDMI-kabel en scart-kabels in één verbindingsschema iptv mogelijk?
TON25
In het verbindingsschema tussen TV, KPN Motorola 1910 en DVD recorder is gebruik gemaakt van een HDMI-kabel (tussen TV en Motorola) en scart-kabel (tussen TV en DVD recorder). TV kijken lukt. programma's die al op de DVD recorder staan, kunnen bekeken worden. Wat niet lukt, is het opnemen van programma's op de DVD-recorder. Heb geprobeerd om ook een scart-kabel aan te sluiten tussen Motorola en DVD-recorder, maar zonder resultaat.

Waar zit de fout, of is het door mij gewenste verbindingsschema niet mogelijk door de combi van HDMI en scart?
 
Codemeister
De TV-ontvanger ondersteunt niet elk merk/type, vanwege de KPN-firmware. Mogelijk valt jouw apparaat hier onder. Kun je de specificaties eens plaatsen?
 
TON25
Mijn TV is een Sony Bravia KDL-32V2500 (HD-Ready) van net 4 jaar oud met o.a. twee HDMI In-aansluitingen. Heb je hier voldoende info aan? De scart-kabel tussen TV en DVD-Recorder (ook Sony, 2 jaar oud) zit op de TV op de scart-aansluiting AV2.
 
corner28
In de handleiding staat een afbeelding hoe de kabels moeten lopen. Ik weet het niet meer precies, maar er loopt sowieso een scart-kabel van je dvd-recorder naar de motorola.
 
TON25
In de handleiding staan twee afbeeldingen voor het aansluiten van Motorola, TV en DVD-recorder. De ene gaat uit van gebruik van twee scart-kabels: tussen Motorola en TV, en tussen Motorola en DVD-recorder. De andere geeft aan dat als je tussen de Motorola en de TV een HDMI-kabel zet, je de DVD-recorder alleen maar met een scart-kabel aan de TV hoeft te koppelen. Dat heb ik gedaan. Resultaat: er kan alleen maar afgespeeld worden en niet opgenomen. En dat laatste moet op de een of andere manier toch ook lukken.
 
corner28
Ik zal het nog eens voor je nakijken en volgens mij staan er op dit forum nog een aantal van deze discussies.
 
TON25
Top dat je wilt helpen. Ben al anderhalve week aan het puzzelen, maar kom er niet uit. Dacht daarom dat HDMI en scart in één verbindingsschema niet zou kunnen, tenminste als je wilt dat de DVD-recorder ook opneemt ipv alleen afspeelt.
 
corner28
Volgens mij kun je alleen maar opnemen wat je aan het kijken bent en dan moet je de dvd-recorder aansluiten via een scart kabel (vcr) met de ontvanger.
Zie een van de twee verbindingsschema. Zoek ook even naar andere discussies.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HDMI-kabel en scart-kabels in één verbindingsschema iptv mogelijk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
Hoe kan ik IPTV van kpn werkend krijgen? Hardware instellingen : 7 12 nov 2017
Netwerk Kabels Eigen netwerk : 7 20 jun 2017
Inloggen via persoomlijk IP adres en specifieke website niet mogelijk KPN Internet Storing : 14 25 apr 2017
IPTV Windows 10 Hardware instellingen : 1 06 apr 2017
Advertentie